نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

عصبانیت ترامپ؛ او می داند انتخاب جی ‌دی ونس فاجعه بوده است

منبع
فرارو
بروزرسانی
عصبانیت ترامپ؛ او می داند انتخاب جی ‌دی ونس فاجعه بوده است

فرارو/متن پیش رو در فرارو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

دو دستیار سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا مدعی شده اند که او که در حال مشاهده غرق شدن کارزار انتخاباتی اش می باشد و از "فروپاشی" کارزارش عصبانی و ناراحت است.
 
دو منبع که پیش‌تر در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ مشغول به کار بودند اشاره می‌کنند که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت ترامپ با کامالا هریس، کار را برایش دشوار کرده و او از این موضوع ناراحت است. "سارا متیوز" سخنگوی سابق ترامپ به "ام اس ان بی سی" می‌گوید: "من فکر می‌کنم که او احساس می‌کند انتخابات از وی دور می‌شود و اینجاست که شما سیر نزولی اش را مشاهده می‌کنید". جمهوری خواهان و کمک کنندگان ارشد مالی نگران استراتژی ضعیف ترامپ هستند، زیرا او کماکان به حملات شخصی وحشیانه علیه هریس و وسواس در مورد شخصیت او به جای مسائل اصلی سیاست مانند امور مرزی، اقتصاد و نرخ جرم و جنایت ادامه می‌دهد.

به گزارش دیلی میل، "آنتونی اسکاراموچی" که ادعا می‌کند پس از یازده روز حضور در سمت مدیر ارتباطات ترامپ روابط نزدیکی با حلقه داخلی رئیس جمهور سابق دارد، فاش کرده که ترامپ در سراسر ایالت‌های نوسانی عملکردی طوفانی نخواهد داشت و به همین خاطر "دلخور است". ترامپ قرار است به زودی در کارولینای شمالی یکی از ایالت‌های نوسانی کلیدی سخنرانی کند. اسکاراموچی گفته است: "او ونس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد، اما می‌داند که ونس یک انتخاب وحشتناک بوده است".

این کارمند سابق کاخ سفید گفته که رفتار معمول ترامپ آن است که وقتی اوضاع خراب می‌شود شروع به اخراج دیگران می‌کند. اسکاراموچی خود پس از ده روز در سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل یک جنجال ناپسند از سمت مدیر ارتباطات اخراج شد. متیوز یکی از دستیاران ترامپ که بلافاصله پس از شورش طرفداران ترامپ علیه ساختمان کنگره از مقام اش استفاده داده بود می‌گوید که ایالات متحده نمی‌تواند یک دور دیگر ریاست جمهوری ترامپ را تحمل کند و دوام بیاورد.
 
به گفته اسکاراموچی ترامپ در آگوست ۲۰۱۶ میلادی دچار فروپاشی مشابهی شد زمانی که او "کلین کانوی" و "استیو بنن" را به عنوان مشاور به کاخ سفید آورد. در حالی که ترامپ در مارالاگو حضور دارد و تلاش می‌کند مارپیچ نزولی خود در نظرسنجی‌ها را به دوش بکشد رقیب جدیدش یعنی هریس با نامزد معاونت تازه انتخاب شده اش در حال پیشروی در ایالت‌های نوسانی است. با این وجود، "نیویورک تایمز" گزارش داده که ترامپ اعتمادش به ونس را از دست نداده و از عملکرد او در کارزار انتخاباتی تخت تاثیر قرار گرفته است.

ترامپ حتی تا جایی پیش رفته که ونس را یک "ورزشکار سیاسی" توصیف کرده است. اندکی قبل از این که هریس در مرکز صحنه رقابت انتخاباتی قرار گیرد رئیس جمهور سابق پس از بقای قهرمانانه خود از یک سوء قصد نافرجام سوار بر موجی از موفقیت بود. ترامپ پیروزمندانه وارد کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی شد، زیرا در نظرسنجی‌ها محبوبیت او افزایش یافت. برای کسی تعجب آور نبود که بایدن از رقابت کناره گیری کند و تعجب آور نیست که هریس جانشین او شد.

با این وجود، پس از استراتژی مبارزات انتخاباتی حول اثبات ناتوانی بایدن برای حضور در دوره دوم ریاست جمهوری، ترامپ و مشاوران اش برای این که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر آن مرد ۸۱ ساله واقعا از رقابت خارج نشود آماده نبودند. کارزار ترامپ زمانی که محبوبیت هریس افراش یافت و توانست ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی در اولین هفته آغاز کارزار انتخاباتی اش جمع آوری کند و رتبه اش در نظرسنجی‌ها به صورت مداوم افزایش یافت به آشوب کشیده شد.

هریس به سرعت با کسب حمایت رسانه‌های لیبرال و رای دهندگان نسل Z شتاب بیش تری به کارزار انتخاباتی خود بخشید. مرحله ماه عسل او در رسانه‌ها از زمانی که وارد رقابت انتخاباتی شده ادامه یافته، اما با انتخاب "تیم والز" فرماندار محبوب مینه سوتا به عنوان نامزد معاونت اش بیش‌تر مورد توجه قرار گرفت. هیاهوی هریس احتمالا دوباره با توجه به کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که در تاریخ ۱۹ آگوست در شیکاگو آغاز می‌شود دوباره فعال خواهد شد. در همین حال، یکی از متحدان ارشد ترامپ به "آکسیوس" گفته است:"پرزیدنت ترامپ می‌داند او تنها کسی است که می‌تواند ماه عسل رسانه‌ها را با کامالا هریس به پایان برساند و او با ناتوانی هریس در دفاع از کارنامه خود در مورد نرخ تورم و وضعیت مرز‌ها فرصت قابل توجهی را به منظور انجام این کار برای خود می‌بیند".

با این وجود، برای پشت سر گذاشتن میدان نیروی رسانه‌ای که از هریس محافظت می‌کند ترامپ می‌داند که باید در تضاد‌های سیاستگذاری اش بسیار دقیق عمل کند و حال برنامه ریزی است تا خیلی زود سخنرانی‌ای داشته باشد. با این وجود، علیرغم آگاهی ادعایی ترامپ از پیام‌هایی که باید برای کوتاه کردن دور پیروزی زودهنگام هریس اتخاذ کند به جای انجام این کار او ضربه‌های ضعیفی به هریس می‌زند. ترامپ در مصاحبه‌ای فاجعه بار با گروهی از روزنامه نگاران سیاه‌پ وست در شیکاگو در تاریخ ۳۱ جولای مدعی شد که هریس چندان هم سیاه پوست نیست. او هم چنین در مصاحبه روز دوشنبه با "ایلان ماسک" به طرز عجیبی هریس را "زیباترین بازیگری که تاکنون زندگی کرده است" خوانده بود. او هریس را "شرور" و "خنگ" توصیف کرده و کماکان اصرار دارد که جمعیت حاضر در تجمعات هریس واقعی نیستند و وجود ندارند ادعایی که آشکارا نادرست است.

حتی "نیکی هیلی" جمهوری خواه که بسیاری امیدوار بودند ترامپ او را به هنوان نامزد معاونت اش انتخاب کند نیز خواستار پایان رگبار توهین‌های مضحک ترامپ علیه هریس شده است. هیلی روز سه شنبه در مصاحبه با "فاکس نیوز" از ترامپ خواست تا "تغییر جدی» در استراتژی انتخاباتی خود ایجاد کند. او گفته بود:"من می‌خواهم آن کارزار برنده شود، اما با صحبت درمورد تعداد جمعیت حاضر برنده نخواهد شد. صحبت در مورد این که نژاد هریس چیست باعث برنده شدن کارزار نخواهد شد. صحبت در مورد این که آیا او خنگ است یا خیر باعث برنده شدن نخواهد شد. شما نمی‌توانید در این چیز‌ها برنده شوید. مردم آمریکا باهوش هستند. با آنان طوری رفتار کنید که نشان دهید می‌دانید که باهوش هستند".

به گفته یک منبع ارشد جمهوری خواه علیرغم اصرار جمعی از جمهوری خواهان به منظور متوقف شدن پیام‌ها و اظهارنظر‌های دیوانه وار ترامپ برای شخص او دشوار است که این رویکرد را کنار بگذارد. اسکاراموچی در پادکست می‌گوید ترامپ باید در مورد نرخ جرم و جنایت، سوسیالیسم، مسائل مرتبط با مرز و اقتصاد صحبت کند تا اثبات کند که دموکرات‌ها "افراد اشتباهی" برای آمریکا هستند. "فرانک لونتز" فعال جمهروی خواه در عرصه نظرسنجی می‌گوید محبوبیت شخصیت ترامپ در نظرسنجی‌ها در حال افول است. لونتز پیش‌تر به "سی ان ان" گفته بود:" اگر در مورد مسائل باشد احتمال موفقیت ترامپ بسیار بیش‌تر است. اگر در مورد ویژگی‌های شخصیتی باشد احتمال موفقیت هریس بسیار بیش‌تر است، زیرا صادقانه بگویم مردم هریس را بیش از ترامپ دوست دارند".

سایر منابع جمهوری خواه گفته اند سن ۷۸ ساله ترامپ اکنون به عاملی برای مرگ کارزار انتخاباتی او تبدیل شده است. حتی برخی او را بایدن کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ میلادی نامیده اند. چندین نفر با این گمانه زنی موافق بوده اند که کارزار ترامپ ممکن است در آستانه فروپاشی قرار داشته باشد. البته علیرعم آن که کارزار هریس مطمئنا در مقایسه با عملکرد فاجعه بایدن کارزار بایدن بهبود یافته، اما کماکان شانه به شانه کارزار ترامپ حرکت می‌کند. در نظرسنجی "دیلی میل" اختلاف آن دو کارزار با یکدیگر دو امتیازی بوده است و نتایج نشان می‌دهند اگر انتخابات فردا برگزار شود ۴۳ درصد از رای دهندگان به ترامپ رای می‌دهند در حالی که ۴۱ درصد به هریس رای خواهند داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره