نماد آخرین خبر

هریس ۵۴۰ میلیون دلاری

منبع
دنياي اقتصاد
بروزرسانی
هریس ۵۴۰ میلیون دلاری

دنیای اقتصاد/متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

کمپین ریاست‌جمهوری کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که ۸۲میلیون دلار در جریان کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در هفته گذشته جمع‌آوری کرده است که رقم قابل توجهی از زمان کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از انتخابات ریاست‌جمهوری است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، جن اومالی دیلون، رئیس کمپین، روز یکشنبه در یادداشتی نوشت، پس از سخنرانی کامالا هریس در پنج‌شنبه شب که نامزدی دموکرات‌ها را پذیرفت، کمپین او بهترین جمع‌آوری کمک‌های مالی‌اش را از روز آغاز به کار تجربه کرد.


این ستاد انتخاباتی تصریح کرده است که «این میزان جذب کمک‌های مالی در این دوره زمانی برای یک کارزار انتخاباتی بی‌سابقه بوده است.» یک‌سوم از اهداکنندگان مالی به هریس، برای اولین‌بار در انتخابات، مشارکت مالی داشته‌اند. یک‌پنجم افرادی را که برای نخستین‌بار برای کمک پیش‌قدم شده‌اند، جوانان و دو سوم آنها را بانوان تشکیل داده‌اند. کمپین نامزد دموکرات‌ها گفت که این کارزار در ماه گذشته ۵۴۰میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. مجموع ۸۲ میلیون دلار شامل کمک به کمیته‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی متحدان با احزاب ایالتی و ملی است. درحالی‌که مبارزات انتخاباتی کامالا هریس روز یکشنبه دارایی‌ها و توانایی‌های خود را به رخ رقیب می‌کشید، سناتور ونس از اوهایو، نامزد معاونت ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه، طی مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی‌نیوز سعی کرد دو خط حمله اصلی دموکرات‌ها را کمرنگ کند.

سناتور ونس این موضوع را رد کرد که تعرفه‌هایی که دونالد جی.ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اولین دوره ریاست جمهوری‌اش وضع کرده بود، قیمت‌ها را برای آمریکایی‌ها افزایش داده است؛ هرچند داده‌ها نشان می‌دهند که این امر باعث افزایش قیمت‌ها شده است. او در این مصاحبه مدعی شد که ترامپ تعداد قابل توجهی از مشاغل را به ایالات متحده بازگردانده‌ است؛ اگرچه داده‌ها نشان می‌دهد که این کار را نکرده است. ونس همچنین گفت که معتقد است ترامپ در صورت انتخاب، ممنوعیت سقط جنین فدرال را وتو خواهد کرد. پس از یک آخر هفته نادر و عاری از رویدادها و زد و خوردهای مبارزه‌های انتخاباتی در هر دو طرف، هریس و ترامپ این هفته به مسیر رینگ بازخواهند گشت. آخر هفته آمریکا، این بار با آخر هفته کارگر همزمان شده است و احتمالا مبارزه‌های انتخاباتی داغ‌تر خواهد شد.در ادامه کارزارهای جمهوری‌خواهان روز دوشنبه، ترامپ در جریان کنفرانس این گروه در دیترویت با اعضای انجمن گارد ملی ایالات متحده دیدار و برای آنها سخنرانی کرد.

 این هفتمین سفر او در سال جاری به میشیگان بود، یک ایالت نوسانی و حساس که وی در سال۲۰۱۶ در آنجا برنده شد؛ اما در سال۲۰۲۰ شکست خورد. جمهوری‌خواهان برای ضربه زدن به تیم هریس، روی تیم والتز تمرکز کرده‌اند که سابقه حضور در ارتش داشته است. جمهوری‌خواهان والتز را به اغراق در خدمت خود و استعفای دو دهه پیش برای اجتناب از اعزام به عراق متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این هفته، برنامه‌های دو طرف پس از سفر هریس و تیمش به جورجیا داغ‌تر هم شود. دموکرات‌ها حالا با جبب پر پول‌تری می‌توانند تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی را به سود خود خریداری کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره