نماد آخرین خبر

برق را قطع نکنید

منبع
شرق
بروزرسانی
برق را قطع نکنید

شرق/متن پیش رو در شرق منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

کمبود نیرو برای تأمین برق به یکی از چالش‌های مهم تابستان امسال بدل شده است. قطع برق زندگی همه مردم را تحت تأثیر قرار داده است؛ از کارگاه‌های کوچک و بزرگ تا صنایعی که همه با هر قطع برق حتی یک‌ساعتی، متضرر می‌شوند. با وجود‌ اینکه‌ سایت اداره برق ساعات قطعی برق برخی مناطق را اعلام می‌کند، اما همچنان با وجود گرمای افزایشی امسال، شهروندان سختیِ بسیاری را تحمل می‌کنند. در این گزارش روایت چند شهروند تهرانی بازگو شده که در زمان قطع برق دچار مشکلات عدیده‌ای شدند.
 
 با قطع برق گرمازدگی‌ام بدتر شد
امیرعلی پسر جوانی است که هفته گذشته به دلیل قطع برق تجربه ناخوشایندی داشته. این جوان از تجربه یک روز خود در نبود برق می‌گوید: «چند روز قبل در محل کارم بودم که سر ظهر برق رفت، اما من در مجموعه ماندم‌ تا آنکه کم‌کم احساس کردم حالم دارد بد می‌شود. گرمازده شده بودم و همان موقع با آمبولانس تماس گرفتم و آنها من را راهنمایی کردند که مثلا محلول سرم درست کنم و بخورم؛ اما حالم بهتر نشد و به خانه برگشتم. گفتم به خانه بروم و حمام کنم، جلوی باد کولر می‌نشینم تا حالم جا بیاید، اما وقتی به خانه رسیدم دیدم برق رفته و خانه بسیار گرم بود. همین باعث شد حالم بدتر شود. واقعا نمی‌دانستم با این گرمای سر ظهر خانه چه کنم. حالم هم خوب نبود و هیچ‌چیزی به ذهنم نمی‌رسید. بعد از یک ساعت‌و‌نیم برق آمد و تا غروب طول کشید حالم بهتر شود».

بی‌برقی امان کودکم را برید
مادری جوان که تازه صاحب فرزند شده، از یک روز خود روایت می‌کند که بی‌برقی و قطع برق روز سختی برای او ایجاد کرده بود و می‌گوید: «من هر روز ساعت قطع برق را چک می‌کنم، اما به حال من چه فرقی دارد؟ من یک نوزاد چند‌ماهه دارم که گرما اذیتش می‌کند. من آدم بزرگ هستم و می‌توانم تحمل کنم، اما نوزاد به این کوچکی چه؟ چند روز قبل حدود ساعت سه برق خانه ما رفت. من ماندم با یک نوزاد و پسر هشت‌ساله‌ام. عرق از پیشانی پسر هشت‌ساله‌ام می‌ریخت و علائم گرمازدگی روی پوست صورتش نمایان شد که لپ‌هایش قرمز شده بود. از طرف دیگر پسر کوچک‌ترم که تازه چهار‌ماهه شده از شدت گرما مدام گریه می‌کرد. مجبور شدم به حیاط ساختمان بروم تا بچه‌ها کمی هوا بخورند، اما شدت گرمای آفتاب هم کم نبود و من دیگر نتوانستم تحمل کنم و زدم زیر گریه‌. گفتم خدایا ببین چه وضعی برای ما مردم درست کردند. الان این حق من و فرزندانم است؟ به‌جای خدمت‌رسانی به ما، نیازهای اولیه را هم از ما منع می‌کنند‌».

بی‌برقی کار من را خراب کرد
محبوبه کارشناس تولید محتو‌است که با یک شرکت کار می‌کند. در یک ماه گذشته چند باری با قطع برق در شرکت روبه‌رو شدند که همین کار او را چند برابر کرده است. خودش می‌گوید: «در هفته گذشته چند بار برق مجموعه ما رفت و همین باعث می‌شد تا کار من بماند و نتوانم کار کنم. کارم جمع می‌شد و مجبور بودم همان میزان را بگذارم و بیشتر ساعت کاری‌ام کار کنم. این قطع برق تمام زندگی من را تحت‌الشعاع قرار داده و واقعا در دو هفته اخیر هر روز با استرس کار کردم؛ چون هر لحظه تصور می‌کنم شاید همین الان برق قطع شود. تمام برنامه‌های شرکت ما به هم خورده و بابت این موضوع کاملا کلافه هستم‌».

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره