نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

واکنش «رجانیوز» به نشست خبری پزشکیان: ضعیف، ضدوفاق و کاریکاتوری بود

منبع
رجا
بروزرسانی
واکنش «رجانیوز» به نشست خبری پزشکیان: ضعیف، ضدوفاق و کاریکاتوری بود

رجا/متن پیش رو در رجا منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

اولین نشست خبری مسعود پزشکیان ضعیف‌تر از آن چیزی بود که از رئیس جمهور ایران انتظار می‌رفت و حالا شاید بهتر بتوان دلیل تاخیر دو ماهه برگزاری این نشست را فهمید.

 پس از دوماه از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات، بالاخره او حاضر شد تا رو به روی خبرنگاران بنشیند و به طور مستقیم به سوالات آنها پاسخ دهد. این دیدار اما با حاشیه‌های فراوانی رو به رو شد که متن این جلسه را به طور کامل تحت الشعاع قرار داد.

پس از قرائت قران کریم، بر روی سن رفتن هادی حیدری کاریکاتوریست هتاک به شهید رئیسی، دکتر جلیلی، و شهدا که سابقه محکومیت و حضور در زندان به جرم تبلیغ علیه نظام را در کارنامه خود داشت؛ تعجب حضار را برانگیخت.

تیم رسانه‌ای دولت چهاردهم که در میان آنها نیز محکومین امنیتی و افراد سابقه‌دار نیز دیده می‌شود در اولین نشست خبری رئیس جمهور چهره‌ای ضدوفاق را به عنوان مجری برگزیدند تا نشان دهند وفاق ملی تنها شعاری است برای بستن دهان منتقدان وگرنه آنها از هر روشی برای تحقیر مخالفان خود استفاده می‌کنند.

تیم برگزارکننده مراسم اما در اقدامی عجیب با گذاشتن دو گلدان ادعا کرد که قرار است نام خبرگزاری‌ها براساس قرعه‌کشی اعلام شود. قرعه‌کشی‌ای که مانند شغل مجری برنامه تنها یک کاریکاتور بود. بیرون آمدن نام رسانه‌هایی که فرصت طرح سوال پیدا کردند این شبهه را بوجود آورد که این چینش از قبل تعیین شده بود و تنها برای طبیعی نشان دادن آن، از چند رسانه معدود منتقد دولت نیز استفاده شد. جابجا شدن برخی از رسانه‌ها علی‌رغم اعلام اولیه مجری، این شائبه را بیشتر کرد که رسانه‌های خاص آن هم برای طرح سوال‌های خاص از رئیس‌جمهور در یک نشست عمومی از قبل تعیین شده بودند. به گفته تسنیم برخی حاضران شاهد بودند که افرادی از دوستان مجریان برگزاری نشست خبری، در میانه راه، جزو سوال کنندگان از رئیس‌جمهور درآمدند و «نمایش» بودن قرعه‌کشی را بیشتر عیان کردند.

آغاز سوال‌ها و پاسخ‌های پزشکیان اما بسیار پایین پایین‌تر از انتظار بود. مسعود پزشکیان هنوز مانند دوران مناظرات فکر می‌کند با پاسخ‌های طنز و گفتن نمیدانم‌های متعدد می‌تواند از کنار سوال‌های جدی مردم و خبرنگاران بگذرد.

پزشکیان این جلسه هم پر از سوتی پشت سر گذاشت. او یکبار نام ماهواره‌بر قائم 100 را فراموش کرد و در نهایت در میان خنده حضار از آن عبور کرد و یا در جواب به پرسش خبرنگار شبکه ژاپنی چندبار به جای کشور روسیه، نام شوروی را بر زبان آورد که بار دیگر با خنده و واکنش حضار رو به رو شد. 

اما شاید مهمترین بخش این نشست خبری، ارسال پیام ضعف به آمریکا بود. مسعود پزشکیان مانند رئیس جمهور یک کشور شکست خورده؛ آمریکایی‌ها را برادران خود نامید و در مخالفت آشکار با اندیشه‌های امام راحل(ره) بیان کرد: « ما در فکر صدور انقلاب به جایی نیستیم، تنها میخواهیم زندگی کنیم.

اولین نشست خبری مسعود پزشکیان ضعیف‌تر از آن چیزی بود که از رئیس جمهور ایران انتظار می‌رفت و حالا شاید بهتر بتوان دلیل تاخیر دو ماهه برگزاری این نشست را فهمید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره