نماد آخرین خبر

رودست

منبع
وطن امروز
بروزرسانی
رودست

وطن امروز/متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

صبح دیروز مراسم تشییع پیکر سرلشکر شهید عباس نیلفروشان در حالی در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد که حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم توجهات را به خود جلب کرد. قاآنی بامداد دیروز همزمان با فرود هواپیمای حامل پیکر شهید نیلفروشان در فرودگاه مهرآباد حاضر شد تا جواب قاطعی به تمام شایعاتی بدهد که طی روزهای اخیر توسط رسانه‌های معاند بویژه شبکه تلویزیونی اینترنشنال منتشر شده بود. 


به گزارش «وطن امروز»، دیروز خیابان‌های تهران و میدان نام‌آشنای امام حسین(ع) میزبان پیکر شهیدی بود که به گفته خودش از کودکی آرزوی نابودی اسرائیل را داشت و عاقبت نیز جانش را در مسیر نیل به این هدف مقدس فدا کرد. سردار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان روز 6 مهر همراه شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واقعه بمباران شدید منطقه‌ای در ضاحیه لبنان به شهادت رسید. او رزمنده‌ای بود که از نوجوانی در جبهه‌های دفاع‌مقدس جنگیده بود و تا سال‌ها پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز در صف اول جهاد ماند و در نهایت خون خود را نثار راه آزادی قدس شریف کرد و توسط شقی‌ترین دشمنان به شهادت رسید. دیروز خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین(ع) تهران مملو از اقشار مختلف مردم بود که برخی از آنها ساعتی قبل از شروع مراسم خود را به این میدان رسانده بودند تا پیکر شهید نیلفروشان را در میان آوای تکبیر و شعارهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» تشییع کنند. در میان جمعیت، خانواده تعدادی از شهدای مدافع حرم مثل همسر سردار شهید حاج‌حسین همدانی، خانواده سردار شهید سیدحمید تقوی‌فر و البته خانواده سردار شهید عباس نیلفروشان دیده می‌شدند. همرزمان قدیمی شهید هم به میدان امام حسین علیه‌السلام آمده بودند تا با او وداع کنند. سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط عمومی کل سپاه، محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع‌مقدس و جمعی از دیگر همرزمان شهید نیلفروشان در این مراسم حضور داشتند.


در این میان وقتی مردم متوجه حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم شدند، با شعار «حیدر حیدر» به استقبال ایشان رفتند. طی روزهای اخیر، حضور نیافتن سردار قاآنی در مقابل دوربین‌ها، باعث سوءاستفاده برخی رسانه‌های معاند شده بود که دیروز با حضور ایشان در مراسم تشییع شهید نیلفروشان، به تمام شایعات خاتمه داده شد. 


دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران،‌ سردار ایرج مسجدی معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه و سردار حسین نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله علیه‌السلام تهران از دیگر چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور یافتند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره