نماد آخرین خبر

آرمان ملی: تبلیغ خلبانی قالیباف چه سودی دارد؟

منبع
آرمان ملي
بروزرسانی
آرمان ملی: تبلیغ خلبانی قالیباف چه سودی دارد؟

آرمان ملی/متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

مطهره شفیعی| ظاهرا به‌تدریج فرزندان مسئولان دارای سهم بیشتری از والدین در اخبار و رسانه‌ها می‌شوند. فرزندانی که به سبب نسبت نسبی با مسئولان از امکانات بیشتری برخوردار هستند و نمی‌توان آنچنان به آنها خرده گرفت البته فرزندان هم با فرزندان فرق دارند .
  
حاشیه‌سازی فرزندان در سفر لبنان 
اخیرا صبح‌نو، روزنامه نزدیک به قالیباف نوشت: «پس از سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان، بحث‌هایی در فضای مجازی پیرامون حضور فرزندان او در این سفر مطرح شده است. این موضوع که عمدتا توسط اکانت‌های وابسته به جریان‌های مخالف قالیباف مطرح شده، به ادعای حضور پسران قالیباف در این سفر و ادامه آن تا سوئیس اشاره دارد؛ اما بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد که این ادعاها بی‌پایه بوده و فرزندان قالیباف تنها در لبنان حضور داشتند و بدون ادامه سفر به ژنو یا هیچ کشور دیگری، به ایران بازگشتند...طرح این‌گونه ادعاها به‌ویژه در فضایی که کشور نیاز به همبستگی و وحدت دارد، نشان‌دهنده تلاش برخی جریان‌ها برای ایجاد تفرقه و تخریب چهره‌های سیاسی است. حضور فرزندان قالیباف در سفر به لبنان، برخلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند، در جهت همدلی با حزب‌ا... و مردم لبنان صورت گرفته است و حرکتی شجاعانه بوده و هیچ ارتباطی با ادامه سفر به کشورهای دیگر یا سوئیس ندارد. نکته جالب توجه اینکه اگر این اقدام از سوی برخی دیگر از افراد صورت می‌گرفت، این جریان‌ها مدت‌ها به تمجید از چنین اقدامی می‌پرداختند. با این‌حال، به‌طور رسمی تأیید شده که پسران دکتر قالیباف پس از همراهی او در سفر به لبنان و بازدید از مناطق بمباران شده‌ البسطه بیروت، روزگذشته وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شدند و به هیچ‌وجه در سفر به ژنو یا هیچ کشور دیگری حضور نداشتند.»

سفر ترکیه فراموش شد؟
آنچه پس از انتشار این خبر به ذهن خطور کرد، این سوال است‌ که چه نیازی به همراهی فرزندان قالیباف با او در سفر به لبنان بود؟ آیا دیپلمات و دارای قدرت تاثیرگذاری به نفع مردم این کشور  بودند یا هدف دیگری را دنبال می‌کردند.  سفرهای فرزندان قالیباف همواره خبرساز بوده است و هنوز سفر حاشیه‌ساز همسر ، دختر و داماد قالیباف به ترکیه در اذهان هست. سفری که اهداف انجام آن اگر چه از سوی دخترش تکذیب شد اما به جایگاه قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ضربه وارد کرد. حالا همراهی دو فرزند دیگر در سفر به لبنان است که حاشیه‌ساز شد.

گیر اصولگرایان به خلبانی قالیباف
البته نباید فراموش شود که قالیباف خلبان پرواز به لبنان بود که این موضوع هم حاشیه‌ساز شد چنانکه صراط‌نیوز نوشت: در زمانه‌ای که اوضاع منطقه در حساس‌ترین شرایط خود به سر می‌برد، گویا هنوز هستند مسئولانی که چند ماه از قافله عقب هستند و کماکان در اتمسفر تبلیغات انتخاباتی بسر می‌برند. اگر اخیرا چرخی در فضای رسانه‌ای زده باشید، احتمالا این دو تیتر را بارها و بارها دیده‌اید: قالیباف خلبان پرواز تاجیکستان بود، قالیباف خلبان سفر خود به لبنان شد. اصرار بر خلبان بودن و رپرتاژ رفتن برای آن، در حالی رخ می‌دهد که اگر قرار بود این خصیصه برای صاحبش منشأ خیرات و برکات باشد، همان سال 84 و انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم که پوستر قالیباف در کنار هواپیمای ایرباس منتشر می‌شد، او به جای احمدی‌نژاد بر صندلی ریاست جمهوری تکیه می‌زد! ای‌کاش تیم رسانه‌ای رئیس مجلس بجای بولدکردن راندن هواپیما توسط رئیس‌شان، کمی هم به انعکاس نحوه عملکرد مجلس در کاستن فشار سرسام‌آور گرانی‌ها بر اقشار مختلف مردم می‌پرداختند که کمرشان روز به روز در زیر بار جابه‌جایی مداوم قیمت‌ها در حال خم ‌شدن است و در نهایت با سختی در حال گذران زندگی هستند. البته که از مجلسی که با رای بی‌سابقه، کل کابینه پزشکیان را راهی پاستور کرد نمی‌توان توقعی بیش از این داشت که طرف دولت را رها کند چراکه چنگ‌زنی به مستمسک «وفاق»، مُد رایج این روزهاست!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar