نماد آخرین خبر

نبرد جنسیتی در آمریکا

منبع
دنياي اقتصاد
بروزرسانی
نبرد جنسیتی در آمریکا

دنیای اقتصاد/متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

میشل اوباما روز شنبه در یک گردهمایی در میشیگان با انتقاد از ترامپ و مردانی که می‌خواهند به او رای دهند، گفت: لطفا سرنوشت ما را به‏دست امثال ترامپ ندهید، کسی که از ما چیزی نمی‌داند و ما را تحقیر کرده است؛ زیرا رای به او رای علیه ارزش ماست.
 
میشل اوباما روز شنبه در یک گردهمایی در میشیگان برای کامالا هریس، کیفرخواستی تند علیه دونالد ترامپ صادر کرد و رئیس‌‌جمهور سابق را تهدیدی وجودی برای حقوق زنان خواند و به مردان گفت که رای به ترامپ «رای علیه ما است». به گزارش سی‌ان‌ان، بانوی اول سابق آمریکا، با  تکرار سخنان پرشور و اغلب کوتاه خود در تابستان امسال در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، نسبت به بازگشت ترامپ به کاخ سفید ابراز نگرانی کرد. او از شجاعت و دلسوزی هریس نسبت به زنان گفت و اعلام کرد از دورنمای بازگشت ترامپ به کاخ سفید در رنج است. زمانی که او هریس را معرفی کرد و او را در آغوش گرفت، صدای اوباما تقریبا می‌لرزید، غرق در نگرانی از رقابتی که او معتقد بود آن‌طور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند نباید نزدیک باشد. اوباما درباره هریس گفت: «با هر معیاری، او نشان داده که آماده است. سوال واقعی این است که آیا ما به‌عنوان یک کشور برای این لحظه آماده هستیم؟»

  میشل اوباما در خطاب به جمعیتی خشمگین و ستایشگر در کالامازو، سخنانی صریح و اغلب با الفاظی تند درباره پیامدهای حضور ترامپ در کاخ سفید برای زنان داشت و از «مردانی که ما را دوست دارند»، صحبت کرد. میشل اوباما در این گردهمایی به دونالد ترامپ طعنه زد و به «رفتار غیرقابل پیش‌بینی» و «افت واضح ذهنی» او اشاره کرد. با این حال بخش اعظم سخنرانی خانم اوباما بر آنچه او «ترسی واقعی» از تاثیر سیاست‌های ترامپ بر حقوق سقط جنین خواند، متمرکز بود و به جمعیت مشتاق رای‌دهندگان گفت که شکست در انتخاب کامالا هریس می‌تواند عواقب مهلکی داشته باشد.

میشل اوباما گفت: «من عمیقا نگرانم که شمار زیادی از مردم دروغ کسانی را باور می‌کنند که در درون خود نفع واقعی آنها را در نظر ندارند» و افزود که «زشتی بر زندگی همه ما تاثیر خواهد گذاشت.» اوباما گفت: «لطفا، لطفا سرنوشت ما را به‌دست امثال ترامپ ندهید، کسی که از ما چیزی نمی‌داند و ما را تحقیر کرده است؛ زیرا رای به او رای علیه ما، علیه سلامتی ما، علیه ارزش ماست.» گردهمایی طرفداران هریس در کالامازو - یا همان‌طور که بانوی اول سابق به شوخی گفت، «کامالا-زو»، به دنبال رویداد دیگری برگزار شد که در آن هم موضوع اصلی حقوق باروری بود و در آن شب سلبریتی موسیقی آمریکا، بیانسه از نامزد دموکرات‌ها دفاع کرد.

بیانسه نیز پیامی مشابه که حکایت از ترس داشت، صادر کرد. این خواننده گفت: «من به‌عنوان یک سلبریتی اینجا نیستم. من به‌عنوان یک سیاستمدار اینجا نیستم. من به‌عنوان یک مادر اینجا هستم.» هریس در هیوستون مستقیما با رای‌دهندگان مرد صحبت کرد و گفت: «مردان در سرتاسر آمریکا نمی‌خواهند ببینند که دختران و همسران و خواهران و مادران خود در معرض خطر قرار می‌گیرند، برای اینکه حقوق آنها تضییع شده است.» اوباما در میشیگان پیش‌درآمد مشابهی انجام داد، اما اغلب با عبارات واضح‌تر و دردناک‌تر. اوباما با خطاب قرار دادن مردان گفت: «اگر همسرتان در طول یک برنامه روتین جراحی، در بستر اتاق عمل می‌لرزد و خونریزی می‌کند، زایمان بد انجام می‌شود، فشارش کاهش می‌یابد، زیرا خون بیشتری از دست می‌دهد یا عفونت غیرقابل پیش‌بینی گسترش می‌یابد و پزشکان مطمئن نیستند که می‌توانند اقدامی کنند یا خیر، آن زمان چه کسی باید تصمیم بگیرد؟» اوباما ادامه داد: «شما آن‌گاه کسی خواهید بود که دعا می‌کنید کاش دیر نشود. شما هستید که برای کمک از کسی التماس خواهید کرد تا کاری برای شما انجام دهد.» اوباما از زنان ناظر خواست که سعی کنند دوستان و اعضای خانواده بلاتکلیف خود را متقاعد کنند که به هریس رای بدهند.

اوباما گفت: «اگر شما زنی هستید که با مردانی زندگی می‌کنید که به شما گوش نمی‌دهند یا به ارزش‌های شما توجه نمی‌کنند، فقط این را به یاد داشته باشید که رای شما یک امر خصوصی است. شما از ارزش‌های قضاوتی‌تان استفاده کنید و رای را برای خود و زنان زندگی خود بدهید. به یاد داشته باشید زنانی که برای خیر خود ایستادگی می‌کنند، می‌توانند تفاوت را در انتخابات ایجاد کنند.»  یکی دیگر از موضوعاتی که در کارزار انتخاباتی هریس مورد توجه قرار گرفت، به تور انداختن جمهوری‌خواهان میانه‌رویی است که از نام تجاری ترامپ بر سر در جمهوری‌خواهان سرخورده‌اند. اوباما ادامه داد: کامالا کسی است که بی‌باکانه بیرون آمده است. او به‌دنبال جمهوری‌خواهانی است که با او در یک زمین مشترک بازی می‌کنند. بر‌عکس رقیب خود از مصاحبه‌ها فرار نمی‌کند و فقط در مکان‌های امن با مخاطبان خودی دیدار نمی‌کند. میشل اوباما پس از انتقادات فراوان دوباره، ترامپ را فردی دمدمی مزاج معرفی و خشم خود را نسبت به او مجددا ابراز کرد. اوباما گفت: «با همه اینها که گفته شد، باید از خودم بپرسم: خب، چرا این رقابت این همه نزدیک است؟شب‌ها بیدار می‌مانم و به این فکر می‌کنم در دنیا چه خبر است؟»

کامالا هریس هم عمدتا اظهارات میشل اوباما را منعکس کرد و به رای‌دهندگان نسل «زِد» (Z) گفت درک می‌کند چرا برای تغییر «بی‌صبر» هستند. او گفت: «می‌خواهم به شما بگویم که حضور شما و قدرت شما را احساس می‌کنم.» هریس ادامه داد: «فقط دونالد ترامپ را بدون نقابی که زده است تصور کنید. کسی که در صورت انتخاب مجدد ادعای قدرت افراطی و کنترل نشده دارد، کسی که عهد کرده است از روز اول دیکتاتور خواهد بود، کسی که گفته است، ای‌کاش ژنرال‌هایی مانند هیتلر را داشت که آمریکایی‌هایی که با او مخالف هستند، دشمن بخواند.» هریس که پشت تریبون با مهر ریاست‌جمهوری ایستاده بود، به درخواست قبلی ترامپ برای پایان دادن به قانون اساسی و بازگرداندن او به قدرت اشاره کرد و گفت که این اظهارات به تنهایی باید او را رد صلاحیت کند. او تاکید کرد: «نباید دوباره این اتفاق بیفتد، هرگز، هرگز!» هریس هنگام ارائه خطابه پر شورش از سوی مخاطبانش به‌شدت تشویق شد. هریس در این کانتی که اساسا آبی است و طرفدار حزب دموکرات از رای‌دهندگان جوان‌تر خواست که اعضای خانه خود را به انتخابات دعوت کند.

در انتخابات سال۲۰۲۰، بایدن توانست با اختلاف ۲۰امتیاز ترامپ را در این کانتی شکست دهد. کامالا هریس گفت: «نسل‌های آمریکایی قبل از ما مبارزه برای آزادی را رهبری می‌کردند و اکنون انتخاب  با ما است» و پرسید: «آیا می‌توانم ژنرال نسل زد را ببینم» که این سخنان تشویق برخی از شرکت‌کنندگان جوان را به همراه داشت. او در پایان سخنرانی خود رو به جوانان کرد و گفت که من عاشق شما هستم و اینکه به‌درستی برای تغییر بی‌صبر هستید و من عاشق این هستم.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره