نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

سی‌ان‌ان: مخالفت متحدان واشنگتن با مکانیسم ماشه، آمریکا را منزوی کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
سی‌ان‌ان: مخالفت متحدان واشنگتن با مکانیسم ماشه، آمریکا را  منزوی کرد

فارس/متن پيش رو در فارس منتشر شده و انتشار آن در آخرين خبر به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

 وبگاه شبکه «سي‌اِن‌اِن» در يادداشتي به قلم «کايلي آتوود» به بررسي تلاش ايالات متحده براي فعال‌سازي مکانيسم موسوم به ماشه جهت احياي تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران پرداخته و نوشت مخالفت متحدان واشنگتن با اين مسئله، آمريکا را در عرصه جهاني منزوي کرد.

بر اين اساس، سي‌ان‌ان ضمن اشاره به ادعاي «مايک پامپئو» وزير خارجه آمريکا مبني بر توانايي اين کشور براي بازگرداندن تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران، تصريح کرد: «ديگر کشورهايي که هنوز بخشي از توافق هستند – چين، روسيه، فرانسه، انگليس و آلمان – با منطق حقوقي پامپئو مخالفت کردند».

نويسنده اين يادداشت با بيان اينکه کشورهاي آلمان، انگليس و فرانسه در بيانيه‌اي مشترک با تصميم آمريکا براي احياي تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران مخالفت کردند، اين اقدام را نشانه انزواي جهاني آمريکا دانست.

در ادامه اين مطلب همچنين آمده است که روسيه خواستار برگزاري جلسه اضطراري شوراي امنيت در روز جمعه براي بررسي اين اقدام آمريکا شده است.

سي‌ان‌ان اما نوشت که نمايندگي روسيه در سازمان ملل بعد از مخالفت آمريکا با برگزاري جلسه شوراي امنيت درباره ايران، درخواست خود را پس گرفته است.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحريم‌ها که با نام‌هاي ديگري مثل «مکانيسم ماشه» يا «اسنپ‌بک» نيز شناخته مي‌شود به دنبال احياي تمامي قطعنامه‌هاي تحريمي عليه تهران است که پس از حصول برجام ميان ايران و گروه موسوم به ۱+۵ تعليق شده بودند.

در واپسين ساعت روز پنجشنبه (به وقت تهران) بود که پامپئو ا ارائه نامه‌اي رسماً سازمان ملل را از خواست خود براي بازگرداندن تمامي تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران مطلع کرد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar