نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

تیغ انتقاد میرسلیم علیه رقبای انتخاباتی سابق

منبع
ابتکار
بروزرسانی
تیغ انتقاد میرسلیم علیه رقبای انتخاباتی سابق

ابتکار/متن پيش رو در ابتکار منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

سيدمصطفي ميرسليم که در انتخابات رياست جمهوري 96، سران امروز هر سه قواي مجريه، قضائيه و مقننه را به عنوان رقيب انتخاباتي خود مي‌ديد، در حالي که پيشتر وارد چالش‌هاي با محمدباقر قاليباف، رئيس مجلس شده بود، ديروز علاوه بر قاليباف، حسن روحاني و سيد ابراهيم رئيسي را هم در قالب انتقاد از عملکرد شوراي عالي اقتصادي سران قوا مورد حمله قرار داد. وي در نطق ميان دستور خود در صحن علني مجلس تاکيد کرد: از نمايندگان درخواست مي کنم آمادگي خود را براي تحقيق و تفحص از اقدامات چند سال اخير شوراي به اصطلاح اقتصادي سران قوا اعلام کنند.
وي عملکرد مجلس دهم و هفت سال گذشته دولت را بر اعتماد مردم موثر دانست و افزود: اگر اعتماد مردم به نمايندگان حفظ شود و از ياري آنها بهره‌مند باشيم از پس مشکلات کشور برمي‌آييم، ولي يکي از نشانه‌هاي مهم اعتماد مردم مشارکت آن‌ها در انتخابات است. اين عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس با بيان اين‌که «امروز به لطف خداوند و با توجه به نزولات آسماني فصل بهار با رعايت مصرف صحيح مي توانيم به خودکفايي در کالاهاي ضروري نزديک شويم» ابراز عقيده کرد: بايد دولت را که تقريبا همزمان با ابلاغ سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي کار خود را آغاز کرد ولي در عمل به نتيجه مطلوب که افزايش تاب‌آوري دست پيدا نکرد و اکنون سال آخر فعاليت خود را طي مي‌کند وادار کنيم تا جلوي خسارت به هموطنان را بگيرد. وي ادامه داد: از مجمع تشخيص مصلحت نظام درخواست مي‌کنم نتيجه نظارت خود درباره اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي را به اطلاع مجلس برساند، به نظر اينجانب ورود در فرايندهايي چون استيضاح و اثبات بي‌کفايتي بيش از سه ماه وقت ارزشمند مجلس را درگير حواشي مي‌کند و از کارهاي اصلي باز مي‌دارد؛ ضمن اين‌که آب به آسياب دشمنان مي‌ريزد، در عين حال اين امر نمي‌تواند عملکرد رئيس مجلس را در معطل گذاردن سوال نمايندگان از رئيس‌جمهوري را توجيه کند؛ همچنين بيش از يک ماه پاسخ کميسيون اصل ۹۰ را در اين خصوص ندادن جرم است.


ميرسليم با اشاره به آن‌چه ماليات غيرمستقيم ناشي از سقوط ارزش پول ملي و تاثير آن بر زندگي مردم خواند، روش‌هاي جبران کسري بودجه از راه افزايش نقدينگي با خلق پول بدون پشتوانه از جمله چاپ اسکناس را ناشايست دانست. نماينده مردم تهران از مقام معظم رهبري خواستار عدم موافقت با استفاده از صندوق ذخيره ارزي شد. ميرسليم مدعي شد: سرنوشت يک ميليارد يورويي که براي مقابله با کرونا از صندوق گرفته شد در ابهام است. وي هم‌چنين خواستار جلوگيري از ريخت و پاش در مصارف بودجه شد و پيشنهاد داد: دولت براي کسب درآمد پايه مالياتي را اصلاح کند، وضع ماليات منصفانه در اين زمينه و حذف نشت مالياتي م‌ تواند درآمد دولت را افزايش دهد. بايد براي هميشه فراموش شود که بانک مرکزي قلک دولت است، بانک مرکزي در درجه اول بايد همانگونه که قانون حکم مي‌کند محافظ ارزش پول ملي باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد شوراي عالي اقتصادي سران قوا تاکيد کرد: از نمايندگان درخواست مي‌کنم آمادگي خود را براي تحقيق و تفحص از اقدامات چند سال اخير شوراي به اصطلاح اقتصادي سران قوا اعلام کنند. وي با بيان اين که اين اشتباه است که صاحبان قدرت فکر کنند در هاله تقدس و در مصونيت هستند، افزود: اما هرچه مسئوليت بيشتر باشد  پاسخگويي نيز بايد بيشتر باشد، به افرادي که هوس نامزدي رياست جمهوري را در سر مي‌پرورانند هشدار مي‌دهم که بدانند مجلس انقلابي اجازه نخواهد داد که آن‌ها از امکانات دولتي و عمومي وبه ويژه صدا و سيما براي تبليغات خود با ترفندهاي مختلف مانند موارد گذشته استفاده کنند. ميرسليم در پايان اضافه کرد: البته ما نمايندگان اگر بخواهيم کار نظارت خود را صحيح انجام دهيم و در امر قانونگذاري اختيارات به مرجع قانوني يعني مجلس بازگردد بايد روش خود را متناسب با اقتضاي مجلس انقلابي اصلاح کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar