نماد آخرین خبر

سرمقاله وطن امروز/ بازی «دموکرات‌های خوب» در حال تکرار است!

منبع
وطن امروز
بروزرسانی
سرمقاله وطن امروز/ بازی «دموکرات‌های خوب» در حال تکرار است!

وطن امروز/ « بازي «دموکرات‌هاي خوب» در حال تکرار است! » عنوان يادداشت روزنامه وطن امروز به قلم نويد مؤمن است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:
 
درست در خردادماه سال 1394، زماني که طرفين (ايران و اعضاي 1+5) در حال طي کردن آخرين مراحل انعقاد برجام بودند، رسانه‌هاي آمريکايي تفکيک معناداري ميان اعضاي تيم سياست خارجي و امنيتي دولت اوباما انجام دادند! رسانه‌هاي غربي معتقد بودند در يک سوي اتاق فکر سياست خارجي دولت اوباما، «جان کري» و «رابرت مالي» قرار دارند که با رويکردي عادلانه(!) و منطقي(!) بي‌صبرانه در انتظار انعقاد توافق هسته‌اي با ايران به سر مي‌برند و در مقابل، افرادي مانند «سوزان رايس» مشاور امنيت ملي دولت اوباما خواستار اتخاذ رويکردي سختگيرانه‌تر در تنظيم سند برجام هستند. آن زمان، عملا شاهد خلق دوگانه «دموکرات‌هاي خوب- دموکرات‌هاي بد» از سوي رسانه‌هاي آمريکايي بوديم. زمان اندکي سپري شد تا همگان دريافتند کمترين تمايزي ميان جان کري و سوزان رايس در اين آوردگاه وجود نداشته است! جان کري به‌سادگي زير تعهدات خود و دولت متبوعش در برجام زد و به همراه «جک لو» وزير خزانه‌داري دولت اوباما زمينه را جهت «حفظ پوسته برجام در عين عدم رفع تحريم‌هاي ايران» فراهم کرد. فراتر از آن، جان کري و همراهانش با اصرار روي «گنجاندن مکانيسم ماشه در سند برجام» و «لزوم تاييد تعليق تحريم‌هاي ايران در بازه‌هاي 120 روزه توسط رئيس‌جمهور مستقر در کاخ سفيد»، زمين بازي را براي دولت ترامپ در مواجهه با کشورمان آماده کردند. نبايد فراموش کرد که ترامپ در سال 2018 ميلادي، با استفاده از همان ظرفيت‌هايي که دموکرات‌ها براي وي و تيم سياست خارجي کاخ سفيد (اعم از جان بولتون و مايک پمپئو) فراهم آوردند رسما از توافق هسته‌اي خارج شد. 
اکنون که در سال 2021 ميلادي قرار داريم، رسانه‌هاي آمريکايي بار ديگر همان دوگانه‌سازي معروف را آغاز کرده‌اند: تفکيک «دموکرات‌هاي خوب» از «دموکرات‌هاي بد»! پايگاه «جويش اينسايدر» که مقر آن در نيويورک بوده و توسط صهيونيست‌ها اداره مي‌شود، در يکي از تازه‌ترين گزارش‌هاي خود در اين باره مي‌نويسد: «در حال حاضر اين سوال که چگونه بايد به ايران نزديک شد، به يک موضوع داغ در تيم امنيت ملي رئيس‌جمهور[بايدن] تبديل شده است. افراد زيادي که با آنها صحبت کردم، از شکافي شديد بين ۲ جناح در دولت صحبت به ميان مي‌آورند؛ رابرت مالي، نماينده ويژه بايدن در امور ايران که قبلا با انتقادات قابل توجهي از جناح مقابل روبه‌رو شده است، در مقابل جناح ديگر دولت است که افرادي مثل زد مک‌گورک- يکي از اعضاي شوراي امنيت ملي که قبلاً در دولت‌هاي جورج دبليو بوش، اوباما و ترامپ خدمت مي‌کرد- عضو آن هستند».
در جريان برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري نوامبر 2020 در آمريکا، شاهد ايجاد دوگانه «جمهوري‌خواهان بد- دموکرات‌هاي خوب» توسط رسانه‌هاي وابسته به حزب دموکرات آمريکا، اکثر رسانه‌هاي اروپايي و متأسفانه رسانه‌هاي طرفدار بزک چهره غرب در داخل کشورمان بوديم. نگاه ايجابي دولت و وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به حزب دموکرات آمريکا نيز در شکل‌گيري و تسريع اين روند موثر بود. اما در حال حاضر، رسانه‌هاي غربي که «ارسال سيگنال‌هاي هدفمند به جامعه ايراني» را در دستور کار قرار داده‌اند، يک قدم پا را فراتر گذاشته و در حال شکل‌دهي دوگانه «دموکرات‌هاي بد- دموکرات‌هاي خوب» با هدف فريب افکار عمومي کشورمان هستند. مصدر اين بازي هدفمند و خطرناک کاملا مشخص است! لابي‌هاي صهيونيستي در ايالات‌متحده آمريکا در صدد پنهان‌سازي «خصومت ذاتي سياستمداران آمريکايي با نظام و ملت ايران» هستند. اين عمليات پيچيده رواني و تبليغاتي، صرفا با ايجاد «دوگانه‌هاي کاذب و در ظاهر هيجان‌آميز» صورت مي‌گيرد! در اين منازعه صوري و هيجاني، افرادي مانند «رابرت مالي» قرار است نقش «فرشته نجات»(!) را ايفا کرده و حق ملت ايران را از جمهوري‌خواهان و حتي دموکرات‌هاي زياده‌خواه بگيرند! 
بهتر است مقامات حزب دموکرات آمريکا و رسانه‌هاي وابسته به آنها، به جاي ترويج اين دوگانه‌سازي، به ملت ايران درباره نقش حزب متبوع خود در ايجاد گره‌هاي کور (آن هم به صورت کاملا هدفمند) در سند برجام و متعاقبا قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد توضيح دهند! بهتر است افرادي مانند «ريچارد نفيو» معمار تحريم‌هاي ايران در دولت اوباما که در دوران رياست‌جمهوري دونالد ترامپ به منتقد خروج وي از برجام تبديل شده بود، درباره هندسه تحريم‌هاي هميشگي آمريکا عليه ايران براي مردم کشورمان و ديگر کشورهاي دنيا توضيحاتي دهد تا مشخص شود دموکرات‌ها دقيقا چه رويکردي در قبال برجام و تعليق تحريم‌هاي ايران دارند! «جان کري»، «سوزان رايس» «رابرت مالي»، «ريچارد نفيو»، «وندي شرمن»، «ويليام برنز» و «جيک ساليوان» سال 2015 ميلادي در مذاکرات منتهي به انعقاد برجام، جملگي يک «پازل مشترک» را تکميل کردند. در اين ميان اساسا اهميتي ندارد کدام يک از اين ديپلمات‌هاي دروغگو و بي‌تعهد، با چهره خندان و کدام يک با چهره درهم رفته و خشمگين پشت ميز مذاکرات مي‌نشستند! هشدار به دستگاه ديپلماسي! همان بازي اکنون در حال تکرار است... . 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar