برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاربردها و مزایای استفاده از مخزن پلی اتیلن در صنعت

منبع
بازار
بروزرسانی
کاربردها و مزایای استفاده از مخزن پلی اتیلن در صنعت

بازار/مخازن پلي اتيلن عمدتا براي کاربردهاي تصفيه آب و فاضلاب استفاده مي شود، اما در ده ها صنعت  ديگر در سراسر کشور نيز بکار مي روند. اين نوع مشاغل در طيف گسترده اي از مشاغل و سازمان مورد نياز است که از مواد شيميايي براي توليد کالاها و محصولات استفاده مي کنند.

مخازن ذخيره سازي صنعتي به طور گسترده اي براي ذخيره مواد شيميايي مايع يا مايعات تا 50000 ليتر استفاده مي شوند.

اين مخازن به اندازه لوله هاي بزرگي عمل مي کنند زيرا ورودي و خروجي ندارند. مخازن استوانه اي با زمين زاويه 90 درجه تشکيل مي دهند. هنگام ساختن آنها مقررات دقيق حفظ مي شود.

مخازن پلي اتيلن به طور کلي براي ذخيره روغن، گاز، سوخت و مايعات شيميايي يا مواد اوليه براي تسهيل عملکرد يک پالايشگاه استفاده مي شود.

بخش شيميايي، فرآوري لوازم آرايشي، فرآوري پلاستيک، بخش فولاد، پالايشگاه ها، توليد نيرو و انرژي، صنايع غذايي و آشاميدني عمده ترين استفاده کنندگان مخازن صنعتي هستند.

برخي از صنايع مهم و پرکاربرد براي مخزن پلي اتيلن را درادامه معرفي مي کنيم.

صنعت کشاورزي

مخازن پلي اتيلن به طور مکرر در صنعت کشاورزي براي نگهداري و حمل مواد شيميايي کودهاي مايع، آب و ساير مواد شيميايي کشاورزي مانند کنترل آفات مورد استفاده قرار مي گيرد. مخازن افقي تهران پليمر در صنعت کشارزي محبوب هستند، زيرا سه مزيت ارزشمند را فراهم مي کنند:

مخازن ذخيره افقي پلي اتيلن متقاطع بسيار سبک وزن و در عين حال فوق العاده مقاوم و مقاوم در برابر ضربه هستند ، که به خصوص اگر اغلب مخزن را جابجا مي کنيد بسيار ايده آل است.

مخازن افقي نگراني در مورد محدوديت ارتفاع در فضاهاي محدود را برطرف مي کنند.

مخازن افقي اغلب انتخاب ترجيحي مخازن کاربردي کوچکتر هستند زيرا اغلب حمل مي شوند.

مخازن افقي مخازن کوچکتري هستند، به اين معني که مي توان آنها را به راحتي سوار و جابجا کرد. در دنياي کشاورزي مي توانيد مخازن افقي نصب شده بر روي تريلرها ، سرسره ها ، کاميون ها يا تراکتورها را براي حمل و نقل به محلي که برنامه مورد نياز است نصب کنيد. علاوه بر اين ، آنها ممکن است بر روي تجهيزات ويژه در مزرعه يا يک مرکز نصب شوند.

ذخيره سازي آب نمک در مخزن

محلول هاي نمک کلريد سديم از مقدار مشخصي نمک و آب با هم مخلوط شده تشکيل شده است. براي ذخيره صحيح آب نمک ، بايد نوع مناسبي از مخزن ذخيره سازي را داشته باشيد که بتواند از يخ زدگي جلوگيري کند ، تهويه اي حاوي گرد و غبار نمک را فراهم کند و سطح کافي آب و نمک را حفظ کند تا آب نمک به طور مداوم غلظت مناسب داشته باشد.

در مقايسه با ساير گزينه هاي ذخيره سازي، قيمت مخزن آب پلي اتيلني مقرون به صرفه تر است، زمان توليد سريع را ارائه مي دهد، با ضمانت طولاني تر و کمتر در معرض آسيب هستند.

مزاياي استفاده از مخازن پلي اتيلن براي نگهداري آب نمک

تهويه مناسب - گرد و غبار نمک مي تواند به تجهيزات و مواد اطراف آسيب برساند. مخازن مي توانند کيسه هاي گرد و غبار تهويه را فراهم کنند که حاوي گرد و غبار است در حالي که به مخزن اجازه تنفس مي دهد

جمع آوري آب نمک - حفظ سطح مناسب آب در مخزن براي رساندن محلول مورد نياز آب نمک بسيار مهم است. يک سنسور الکترونيکي و يک شير ورودي آب خودکار سطح آب، نمک و آب نمک را کنترل مي کنند.

محافظت در برابر يخ زدگي - سيستم پيشگيري از کاهش گرما از پد هاي گرمايش ، عايق بندي و کنترل کننده ، دماي محيط محلول نمک را در آب و هواي خنک تر حفظ مي کند.

ذخيره سازي مواد شوينده

استفاده از مواد شوينده قوي در صنعت توليد مواد غذايي محبوبيت بيشتري پيدا مي کنند. مواد شوينده و سورفکتانت مانند سود سوز آور خصوصاً خورنده هستند. مخازن متقاطع  پلي اتيلن با مواد شيميايي براي ذخيره سازي طراحي مي شود که به افزايش عمر مخزن کمک مي کند و در بيشتر موارد از ترک خوردگي و خرابي مواد مخزن که مي تواند منجر به نشت احتمالي شود جلوگيري مي کند. مخازن پيوند خورده ذاتاً قويتر هستند و در برابر اثرات مخرب سورفاکتانت ها مقاومت مي کنند.

ويژگي هاي مخازن پلي اتيلن صنعتي

  • مقاوم در برابر خوردگي
  • با دوام
  • حفظ گرما باعث کاهش تبخير مي شود
  • پوشش محافظ از برجستگي جلوگيري مي کند
  • تطبيق پوشش قفل از نمونه هاي ذخيره شده محافظت مي کند
  • قابل بازيافت
  • استفاده ايمن
  • سطح غني از رزين
  • قابل اعتماد

 

 

انواع مخازن صنعتي

شرکت تهران پليمر مخازن ذخيره سازي صنعتي مختلفي را توليد مي کند. مخازن ذخيره سازي استوانه اي و مستطيلي صنعتي هر کدام مزاياي خاص خود را دارند. مخازن ذخيره سازي صنعتي تهران پليمر ز پلي اتيلن خطي يا پلي پروپيلن با چگالي بالا ساخته شده اند و به ترتيب تا 120 درجه فارنهايت و 200 درجه فارنهايت مقاوم هستند. درساخت مخزن از پلاستيک هايي استفاده مي شود که در برابر هر دو ترکيبات اسيدي و قليايي و در برابر خوردگي مقاوم هستند.

مخازن با مقاومت کششي و فشاري بالا توليد مي شوند که منجر به طول عمر بيشتر و هزينه نگهداري کمتر در مقايسه با مواد جايگزين مانند فولاد يا فايبرگلاس مي شوند. تهران پليمر داراي قالب هايي براي توليد مخازن پلاستيکي از 50 تا 50000 ليتر است.

مخازن پلاستيکي اکستروژن استوانه اي همه کاره هستند و به همين دليل آنها را براي کاربردهاي متنوع متناسب مي کند. سيلندر مخزن از بالا به پايين ضخامت يکنواختي را حفظ مي کند. مخازن استوانه اي عمودي بسته به نياز مي توانند به صورت مسطح، مخروطي يا تو رفتگي و همچنين ته تخت، شيب دار يا مخروطي ساخته شوند. مخازن استوانه اي معمولاً در صنايع شيميايي، برقي يا تصفيه آب مورد استفاده قرار مي گيرند.

مخازن ذخيره مستطيلي مي توانند در هنگام حمل و نقل در مقايسه با مخازن استوانه اي، در فضا و هزينه صرفه جويي کنند.

مخازن ذخيره سازي در سراسر صنايع براي ذخيره و محافظت از مايعات فرآوري شده و انواع مختلفي مانند مواد شيميايي، نفت، گاز، آب، فاضلاب، مواد اوليه و غيره استفاده مي شود. انواع مختلفي از مخازن ذخيره سازي در اندازه ها، شکل ها، اهداف، لوازم جانبي و مواد مختلف توسط کارخانجات تهران پليمر توليد مي شود که بيشتر آنها را مي توان براي رفع نيازهاي خاص بکار برد.

 

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره