نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

صداوسیما و دلواپسان دنبال تخریب و حذف جهانگیری

منبع
آرمان ملي
بروزرسانی
صداوسیما و دلواپسان دنبال تخریب و حذف جهانگیری

آرمان ملي/متن پيش رو در آرمان ملي منتشر شده و انتشار آن به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست
 
منــاظرات انتخاباتي هنوز شروع نشده برخي  افراد و رسانه‌ها براي کانديداهاي جريان رقيب شمشير خود را از رو بسته‌اند و از هم‌اکنون بناي تخريب و تضعيف را کليد زده‌اند. از تحريف توئيت جهانگيري در‌خصوص عزم وي براي گفت‌و‌گو با ساير کانديداها در مورد مسائل مختلف کشور تا تلاش براي رد‌صلاحيت وي. قدر‌مسلم مخالفان جهانگيري از قدرت بيان بالاي او و اطلاعاتي، که در حوزه‌هاي مختلف در اختيار دارد، واهمه دارند و از هم‌اکنون بنا را بر اين گذاشته‌اند تا با تخريب وجهه او در جامعه اجازه هيچ نوع کنشي به جهانگيري ندهند. اين مساله نيز نشان از تاثير جهانگيري در انتخابات دارد. در شرايطي که طبق گفته کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان تبليغات انتخاباتي پيش از موعد از سوي نامزدها ممنوع است دعوت يک شبکه اينترنتي از جهانگيري براي مناظره‌ در رسانه زير‌مجموعه صداوسيما قابل‌تامل است و گويا از هيچ کوششي براي تخريب جهانگيري فرو‌گذار نمي‌کنند.
  دلواپسان جهانگيري 
هر چند اصولگرايان و جريان تندروي آنها؛ يعني دلواپسان ماه‌هاست که کانديداي اجماعي خود را شناخته‌اند، همه تلاش خود را نيز براي وحدت پيرامون رئيس دستگاه قضا به کار گرفته‌اند  و  آيت‌ا... رئيسي نيز گرچه به‌طور مستقل در انتخابات حاضر شده است اما گويا دلواپسان همچنان نگران انتخاباتند. با اينکه آيت‌ا... سيد‌حسن خميني  و محمد‌جواد ظريف، که از ظرفيت بالايي براي پيروزي در انتخابات برخوردار بودند، از انتخابات کناره‌گيري کرده‌اند اما گويا اين‌بار دلواپسان نگران حضور و تاثير اسحاق جهانگيري در انتخابات و به خصوص مناظرات انتخاباتي هستند. از همين رو است که چندي است بناي تخريب وي را در رسانه‌هاي خود آغاز کرده‌اند و از هر جهتي معاون اول روحاني را آماج حملات‌شان قرار مي‌دهند. قدر‌مسلم آنطور که از شواهد و قرائن پيدا است مخالفان حضور جهانگيري در انتخابات به خوبي مي‌دانند او اطلاعات زيادي از مسائل کشور در حوزه‌هاي مختلف دارد که مي‌تواند در گفت‌و‌گو با مردم ورق را به نفع خود بازگرداند. در همين راستا نيز جهانگيري چند هفته قبل در کلاب‌هاوس در پي اظهارات بي‌پرده در خصوص مسائل مختلف گفت که حرف‌هاي زيادي براي گفتن با مردم دارم. لذا همين نوع اظهارات جهانگيري است که التهاب را به اردوي جريان رقيب انداخته  است. از اين رو به نظر مي‌رسد فعلا برنامه‌هاي خود را پيرامون کانديداي اجماعي کنار گذاشته و به رصد تحرکات جهانگيري و اقدام احتمالي عليه وي مشغولند. چنانکه به نظر مي‌رسد برخي نمايندگان مجلس حتي به دنبال ردصلاحيت اسحاق جهانگيري در انتخابات رياست‌جمهوري هستند. در همين راستا حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر، رئيس کميسيون اصل ۹۰ در توئيتي در صفحه شخصي خود نوشت: «اسناد تخلفات اسحاق جهانگيري را که منجر به راي دادگاه شده است، جهت بررسي در تاييد‌صلاحيت‌ها به شوراي محترم نگهبان ارسال کرده‌ام.» شايد تعدد کانديداهاي اصولگرا نيز از همين جهت است که تحت‌عنوان کانديداي پوششي به‌طور سازمان‌يافته به تخريب جهانگيري بپردازند. از همين رو جدا از اين مساله  نيز  طي روزهاي گذشته نامزدهاي اصولگرايان فعاليت خود را گسترش داده و در حوزه مسائل مختلف به اظهار‌نظر و ابراز عقيده  پرداخته‌اند تا صرفا برچسب انتقاد مخرب و تخريب و سياه‌نمايي به آنها نچسبد. به نظر مي‌رسد انتخابات پيش‌رو  آبستن برخي حوادث و حواشي‌اي باشد که بر صحنه انتخابات و نوع نگرش جامعه تاثير‌گذار خواهد بود.
 تخريب انتخاباتي 

چند روز پيش بود که اسحاق جهانگيري در توئيتي از عزم خود براي گفت‌و‌گو با همه نامزدها در خصوص مسائل مختلف کشور صحبت کرد. وي در توئيتر خود نوشت: «‌سياست خارجي مهم است. اما کشورداري يک‌بعدي نيست .آمادگي دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمي و هر زماني درباره مسائل مهم کشور، هم در سياست خارجي و هم حوزه‌هاي سياست داخلي و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعي و محيط‌زيست، گفت‌و‌گو کنم.» اين مساله باعث شده برخي رسانه‌هاي زير‌مجموعه صداوسيما اين اظهار‌نظر جهانگيري را دستاويزي براي مناظرات پيش از موعد رياست‌جمهوري قرار دهند  و در ايام ممنوعيت تبليغات انتخاباتي در اقدامي عجيب وي را براي مناظره دعوت کنند. چنانکه شامگاه جمعه خبري از بخش خبري 20:30 اعلام شد مبني‌بر اينکه «‌در پي اعلام  آمادگي آقاي جهانگيري از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري درباره مناظره با ديگر نامزدها در دفاع از عملکرد دولت در پلتفرمي شبکه اينترنتي آرا روي پلتفرم تلوبيون براي اين مناظره در ساعت 21شنبه شب اعلام آمادگي کرده و آقاي ضرغامي نيز براي شرکت در اين مناظره اعلام آمادگي کرده است.» اين در حالي است که که جهانگيري هيچ‌گاه در توئيت خود سخني در خصوص دفاع از عملکرد دولت نياورده و اين خبر کاملا تحريف شده بوده است. چنانکه خود جهانگيري نيز با اشاره به رويه تخريبي صداوسيما عليه دولت در توئيتي نوشت: «‌صداوسيما طبق روال گذشته تحريف و تخريب را ادامه مي‌دهد. دفاع از عملکرد دولت را رئيس‌جمهوري و وزرا انجام مي‌دهند. من مي‌خواهم از عواملي بگويم که مسبب بحران‌هاي امروز ايران هستند و از برنامه‌هايي که براي مقابله با آنها دارم. به قصد افق‌گشايي آمده‌ام.» تمامي اين مسائل در شرايطي رخ مي‌دهد  که روز گذشته سخنگوي شوراي نگهبان درباره تبليعات کانديداها گفت: «تبليغات انتخابات به صورت رسمي بعد از اعلام‌نظر شوراي نگهبان آغاز مي‌شود و قبل از آن، تبليغات ممنوع است. متاسفانه برخي رعايت نمي‌کنند و ما از همه دستگاه‌ها خواستيم که اگر گزارشي در اين باره دارند، براي بررسي به شوراي نگهبان ارائه کنند».
 صداو سيما يکسره در حال تخريب دولت
يــک فعال سيـــاســــي اصلاح‌طلــب در خصـــوص رويکردهاي تخريب‌گرايانه عليه اسحاق جهانگيري از سوي برخي رسانه‌ها اظهار داشت: اگر مي‌گوييم صدا‌وسيما رسانه‌اي ملي است، بايد هم ملي عمل کند‌ و در اختيار مردم باشد. در حالي که صداوسيما براي برخي افراد به ستاد انتخاباتي تبديل شده است و يکسره در‌صدد تخريب و تضعيف دولت قانوني روي کار تلاش مي‌کنند. حسين کاشفي به «آرمان ملي» گفت: اين کاملا مشخص است که چون افرادي نزديک به دولت در انتخابات کانديدا شده‌اند، طبيعتا  کار تحريبي عليه آنها انجام مي‌شود. در حالي که اين برخورد اخلاقي و قانوني نيست. عضو حزب اتحاد ملت بيان کرد: ما خود را اخلاق‌مدار و دين‌باور معرفي مي‌کنيم و يک آدم دين‌باور نبايد براي اينکه مي‌خواهد زمينه‌اي فراهم شود که کانديداي مورد‌نظرش پيروز شود از هر وسيله‌اي استفاده کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره