نماد آخرین خبر

راهنمایی برای مادر بودن با کتاب «کاش مادران بخوانند»

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
راهنمایی برای مادر بودن با کتاب «کاش مادران بخوانند»

باشگاه خبرنگاران/کتاب «کاش مادران بخوانند» به قلم زهرا وافر راهنمایی برای مادر بودن است و مادران را مخاطبان اصلی کتاب قرار داده است.
کتاب «کاش مادران بخوانند» به قلم زهرا وافر راهنمایی برای مادر بودن است، که به تازگی از سوی انتشارات مهرستان روانه بازار شده است. 

از عناوین سرفصل‌های کتاب می‌توان به فصل اول: با نام مادر کیست؟، فصل دوم: مادرِ کامل یا مادرِ کافی؟، فصل سوم: مادر، نجار یا باغبان؟، فصل چهارم: آشنایی با نیاز‌های هیجانی اساسی در کودکان، فصل پنجم: بعد از تولد کودک چه اتفاقی می‌افتد؟ فصل ششم: آشنایی با مراحل رشد کودک، فصل هفتم: روش‌هایی برای تغییر دادن رفتار فرزندان و فصل هشتم: با اختلافات خواهر و برادر‌ها چه کنیم؟ اشاره کرد.

نویسنده «کاش مادران بخوانند» در مقدمه کتاب نوشته: «من مشاغل متفاوتی را تاکنون داشته‌ام: نویسندگی، ترجمه، روان‌درمانی، تدریس، تحقیق، خانه‌داری و مادری. میان تمام مشاغلی که تاکنون داشته‌ام، مادر بودن را از همه سخت‌تر و مهم‌تر و حساس‌تر می‌دانم. مادر بودن شغلی تمام وقت و بدون بازنشستگی است. به گمانم هیچ قشری همچون ما روان‌شناسان از اهمیت نقش مادر باخبر نیست. بار‌ها و بار‌ها در اتاق درمان دیده‌ایم اشتباه‌های والدین به خصوص مادران بر روح و روان فرزندان آنها چه تاثیراتی گذاشته است، حتی فرزندانی که اکنون به افرادی بالغ یا سال‌خورده تبدیل شده‌اند.


من مادر سه فرزند هستم و رنج‌ها و نگرانی‌ها و مسئولیت‌های سخت مادران را با تمام وجود حس کرده‌ام. نوشتن چنین کتابی سال‌ها دغدغه من بوده است؛ کتابی که در درجه اول برای خودم و در درجه بعد برای مادران دغدغه‌مندی مثل خودم راهنمای کامل و تذکری همیشگی باشد. 

[...] اگرچه عنوان این کتاب «کاش مادران بخوانند» است و مادران مخاطبان اصلی این کتاب هستند، بسیاری از مطالبی که در این کتاب مطرح شده، برای پدر‌ها نیز مفید و کاربردی است، به ویژه پدر‌هایی که آن‌قدر «وقت» و «احساس مسئولیت» دارند که خود را در فرایند فرزندپروری دخیل کنند».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره