نماد آخرین خبر

کتاب صوتی «پیچ خطرناک» منتشر شد

منبع
مهر
بروزرسانی
کتاب صوتی «پیچ خطرناک» منتشر شد

مهر/کتاب صوتی «پیچ خطرناک» نوشته جی بی پریستلی توسط مؤسسه آوای چیروک تولید و راهی بازار نشر شد.
 

 نمایش رادیویی «پیچ خطرناک» نوشته جی بی پریستلی با ترجمه امیر دیلمانی و کارگردانی بهمن وخشور به‌تازگی توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.

بازیگران «پیچ خطرناک» به ترتیب اجرا بهمن وخشور، نگین بایرامپور، حورا عمادی، ترنم مهرنور، سپیده گودرزی، حسین حق‌پرست و سینا عبدالملکی هستند و محمدرضا قبادی‌فر نیز به عنوان افکتور و مهدی سالک اردستانی به عنوان صدابردار در تولید این‌اثر همکاری کرده‌اند.

جان برایتون پریستلی نویسنده کتاب مورد اشاره، در ١٨٩٣ در مانینکهام انگلستان به دنیا آمد. پدرش مدیر مدرسه بود و مادرش را در کودکی از دست داد. پریستلی از جوانی نویسندگی را با نوشتن داستان برای مجلات لندن شروع کرد. ولی با وقوع جنگ جهانی اول، و اعزام او به فرانسه، وقفه ای در کارش ایجاد شد. بعد از پایان جنگ با نوشتن رمان هایی از قبیل همراهان خوب [١٩٢٩] وسنگ فرش فرشته [١٩٣٠] شهرت کسب کرد. در ١٩٣٢ پیج خطرناک را نوشت که اولین نمایشنامه او بود. فعالیت های هنری او در سالهای بعد به تلویزیون و رادیو نیز کشیده شد. در طول جنگ جهانی فعالیت های او در رادیو به حدی گسترش پیدا کرد که «بزرک ترین سخنگوی انگلستان بعد از جرچیل» لقب گرفت. ولی حکومت به دلیل عقاید سوسیالیستی اش فعالیت هایش را در سال های آخر عمرش شدیداً محدود کرد.

«پیچ خطرناک» که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات گوشه منتشر شده، تلاش می‌کند زمان سیر طبیعی خود را که متاثر از تجربه خودآگانه زمان است از دست بدهد تا به هویت ذاتی خود نزدیک شود.

با وجود اینکه این نمایشنامه اولین تجربه نویسندہ روی صحنه تئاتر بود با استقبال بی نظیری روبه رو شد و پس از شش ماه اجرا در انگلستان، در ایالات متحده نیز روی صحنه رفت. موفقیت های آن باعث شد تا در ١٩٣٢ فیل روسن اقتباسی سینمایی از این نمایشنامه را روی پرده سینما ببرد. این اقتباس به دلیل سانسورهای گسترده سینمای هالیوود، که از اواخر دهه بیست آغاز شده بود، هیج گاه موفقیت های نما یشنامه را کسب نکرد. همچنین در ١٩٣٣ روت هالند این نمایشنامه را برای رمان اقتباس کرد و در دهه هفتاد میلادی نیز دو اقتباس برای صحنه تٹاتر از آن صورت گرفت، یکی به زبان روسی بود و دیکری آلمانی.

در بخشی از این نمایشنامه می‌شنویم؛

استنتون: (می ایستد، آرام به سمت پایین میزسمت چپ می رود و به آن تکیه می دهد.) من فکر می کنم بیان حقیقت همون قدرعاقلانه است که سرخوردن ماشین، سرپیچ، با سرعت صد کیلومتر. (هنوز هزارتو را در دست دارد.)

فریدا: و زندگی هم پیچ های خطرناک زیادی داره ... این طور نیست چارلز؟

استنتون: اگه مسیرت رو درست انتخاب نکنی ممکنه همین طور باشه . (به سمت اولون خم می شود.) دروغ گفتن یا نگفتن ... تو چی فکر می کنی اولون؟

خیلی باهوش به نظر میای.

اولون: من باهات موافقم. فکر می کنم گفتن همه چیز خطرناکه. ولی فکر می کنم نکته اینجاست که حقیقت داریم تا حقیقت.

این‌کتاب صوتی با مدت ١ ساعت و ٥٦ دقیقه و قیمت ٦٥ هزار تومان عرضه شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره