نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
کتاب

محمدعلی بهمنی ؛ شاعری که ترانه هایش را همه خواندند؛ از همایون و علیرضا قربانی تا حبیب و شادمهر عقیلی

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ایران/  سادگی زبان در شعرهای محمدعلی بهمنی باعث می‌شد مردم از این آهنگ‌ها استقبال کنند. «من از تبار غزلهای سهل و ممتنعم/ که هر که گوش سپرده است از برم کرده است»... خودش می‌گوید«جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است/ در آینه تلفیق این چهره تماشایی است». شعرهای او را بارها خوانندگان پاپ و موسیقی سنتی خواندند. 
«محمدعلی بهمنی» یکی از تاثیرگذارترین شاعران معاصران در 82 سالگی درگذشت. معروف‌ترین شعرهایش غزل است اما شعرهای نیمایی و سپید هم دارد. زبان غزل‌های او ساده و امروزی است و طرفداران زیادی دارد
 
خودش می‌گوید«جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است/ در آینه تلفیق این چهره تماشایی است». شعرهای او را بارها خوانندگان پاپ و موسیقی سنتی خواندند. سادگی زبان در شعرهای او باعث می‌شد مردم از این آهنگ‌ها استقبال کنند. «من از تبار غزل‏های سهل و ممتنعم/ که هر که گوش سپرده است از برم کرده است»  او بهار سال 1321 در قطاری در راه دزفول به دنیا آمد. تا 32 سالگی در تهران بود و بعد به بندرعباس رفت. از همان بچگی استعدادش معلوم بود و اولین شعر او در 9 سالگی در یک مجله چاپ شد. او چندین مجموعه شعر سرود. سال 78 «تندیس خورشید مهر» را به نام برترین غزل سرای ایران به او دادند. بهمنی خرداد امسال سکته مغزی کرد چند بار در بیمارستان بستری شد و بالاخره جمعه 9 شهریور برای همیشه سکوت کرد. این گزارش را در این باره ببینید. 



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره