نماد آخرین خبر

معرفی دو چهره زن برای یک جایزه بین‌المللی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معرفی دو چهره زن برای یک جایزه بین‌المللی

ایسنا/  دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، دو چهره زن را به عنوان برندگان جایزه ترویج خواندن «من می‌خوانم» معرفی کرد.

 در جریان سی ونهمین کنگره ادبیات کودکان دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY) ۲۰۲۴ که در تریست ایتالیا برگزار شد، «ایرنه واسکو» کارشناس ادبیات کودک ، مدرس و نویسنده کلمبیایی به همراه «بصرت کاظم»چهره پاکستانی متخصص آموزش، نویسنده، فعال اجتماعی و همچنین مروج کتابخوانی توسط کودکان و نوجوانان به عنوان برندگان جایزه ترویج کتابخوانی «من می‌خوانم» (iRead) معرفی شدند.

جایزه ترویج کتابخوانی «من می‌خوانم» (IBBY-iRead) توسط بنیاد شنژن و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) برای تشویق تعهد واقعی به هدف ترویج خواندن به امید گسترش این تعهد به دیگران در سراسر جهان ایجاد شده است.

هدف این جایزه تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها در ترویج مطالعه کودکان و تحریک نوآوری‌های آموزشی است تا دسترسی به کتاب‌های کودکان را در جهت ترویج مطالعه کودکان به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در توسعه جهانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در چارچوب ماده ۱۷ کنوانسیون حقوق کودک، بهبود دهد.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یکبار نامزدهای را برای دریافت این جایزه از میان افراد برجسته ای که برای ترویج گسترش و توسعه خواندن کودکان تلاش می کنند، شناسایی می‌کند و در نهایت از میان نامزدها، هیات داوران جایزه ترویج کتابخوانی «IBBY-iRead» دو برنده را انتخاب می‌کنند و دو برنده هر کدام ۲۰۰ هزار یوان دریافت می کنند و علاوه بر این، ۱۵۰ هزار یوان به یک پروژه غیرانتفاعی ترویج کتابخوانی کودکان به انتخاب آنها تعلق می‌گیرد و مابقی بودجه کل یک میلیون و ۲۰۰ هزار یوآنی نیز صرف مدیریت جایزه و حمایت از دبیرخانه IBBY خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar