نماد آخرین خبر

کتاب «مبانی ادبیات نمایشی» منتشر شد

منبع
مهر
بروزرسانی
کتاب «مبانی ادبیات نمایشی» منتشر شد

مهر/کتاب «مبانی ادبیات نمایشی» نوشته محمدرضا دلیر در ۱۰ فصل توسط نشر هوران چاپ و روانه کتابفروشی‌های سراسر کشور شده است.

۱۰ فصل این کتاب بر اساس سرفصل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنظیم شده است و به مباحث پایه‌ای در ادبیات نمایشی نظیر مبانی ارتباطات، ادبیات نمایشی در شرق، ادبیات نمایشی در غرب، اصول و فنون نمایشنامه نویسی می‌پردازد و از این حیث منبع مناسبی برای مطالعه دانشجویان رشته ادبیات نمایشی، تئاتر و عموم علاقمندان محسوب می‌شود و تا حدودی می‌تواند خلأ آموزشی را در حوزه ادبیات نمایشی پر کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛

نیاز به گفتن و شنیدن نیازی حیاتی و راز جاودانگی قصه‌هاست. قصه پردازی، افسانه سرایی، اسطوره آفرینی و آیین نقل آنها عمری دراز دارد که خود ریشه در زندگی جمعی مردمان داشته و زاییده تلاش آنها برای درک مفهوم هستی و نیروهای سرنوشت ساز پیرامون‌شان است.

ادبیات نمایشی مجموعه‌ای از عناصر ادبی است یک نمایش را می سازد. گفت‌وگو، حجم نمایش و نقطه عزیمت عناصری هستند که ساخت نمایشی را بنا می‌کنند. هدف از راه اندازی رشته ادبیات نمایشی تربیت متخصصانی است که بتوانند به نگارش انواع متون نمایشی به خصوص متناسب با فرهنگ و زبان ایرانی پرداخته و در حوزه نقد بررسی و پژوهش هم توانمند باشند.

این کتاب نوشته محمدرضا دلیر در تیراژ ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۳۹۹ هزار تومان توسط نشر هوران چاپ و روانه کتابفروشی‌های سراسر کشور شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره