خودروسازی «فاو» با کمپانی «نیو» همکاری می کند
آخرین خودرو/ رسانه های چینی گزارش می دهند که شرکت دولتی First Automobile Works (FAW) به ائتلاف تعویض باتری نیو (Nio) به عنوان هفتمین عضو آن می پیوندد. فاو (FAW) مالک برند هونگچی (Hongqi) است، که اخیرا نسخه ای از شاسی بلند هونگچی EHS7 خود را با پشتیبانی از فناوری تعویض باتری در حالی که برای تایید بازار در چین درخواست داده بود، رونمایی کرد که به تازگی مقاله ای در مورد این خودرو را در سایت آخرین خودرو منتشر کردیم و در آن به این نکته اشاره شد که فاو هنوز عضو اتحادیه تعویض باتری نیو نیست که در اینجا می توانید آن را مطالعه کنید.
به گزارش آخرین خودرو، فاو دومین عضو بزرگ از چهار خودرو ساز بزرگ دولتی است. سه خودرو ساز دیگر سایک موتور (SAIC Motor) ، دانگ فنگ موتور (Dongfeng Motor) و چانگان اتوموبیل (Changan Automobile) هستند که آخرین مورد نیز یکی از اعضای اتحادیه مذکور است.
اعضای فعلی اتحاد تعویض باتری نیو (Nio) عبارتند از گروه گک (GAC Group) ، هولدینگ جیلی (Geely Holding) ، چری اتوموبیل (Chery Automobile) ، چانگان اتومومبیل (Changan Automobile)، جک (JAC) و لوتوس تکنولوژی (Lotus Technology) که اکثریت آنها متعلق به هلدینگ جیلی است. حال خبرگزاری Cailin گزارش می دهد که فاو هفتمین عضو این اتحادیه خواهد بود.
پیش از این، ویلیام لی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران نیو ، اظهار داشت که اتحاد تحت رهبری نیو دارای هفت عضو از جمله نیو است و تعداد بیشتری نیز در آینده به آن خواهند پیوست. لی همچنین امیدوار است که نیو در آینده ۱۰۰۰۰ ایستگاه سوآپ در صورت پیوستن اعضای بیشتری داشته باشد که برای پشتیبانی از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه کافی است.
نیو در حال حاضر ۲۴۱۶ ایستگاه سوآپ در چین و حدود ۴۰ ایستگاه در اروپا دارد. حدود ۱۰۰۰ مورد از آنها نسل ۳ و ۴ هستند که از برند Nio Onvo پشتیبانی می کنند.
سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای، هونگچی سدان تمام الکتریکی E001 با پشتیبانی از فناوری تعویض باتری را معرفی کرد. اما از آن زمان تاکنون هیچ خبری از این خودرو منتشر نشده است.
این هفته، در ۱۴ می، رگولاتور زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات فهرستی را فاش کرد که شامل شاسی بلند هونگچی EHS7 با فناوری تعویض باتری بود که برای مجوز فروش در چین درخواست داده بود.
به غیر از هونگچی که برند شاخص فاو است، فاو همچنین مالک بستیون (Bestune) است که بر روی خودرو های شهری ارزان قیمت برقی تمرکز دارد. علاوه بر این، فاو شریک اصلی سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن در چین است که خودرو های برقی سری ID را در یک کارخانه مشترک به صورت ۵۰ : ۵۰ تولید می کند.
فاو اخیرا برنامه های برقی سازی خود را تسریع کرده و سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۱۵ مدل “خودرو بر پایه انرژی های نو” را در سه سال آینده به بازار عرضه کند و به هدف تولید انباشته ۱.۴۵ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۵ برسد.