logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هوندا، رقیب تسلا مدل 3 را تا سال 2030 روانه بازار خواهد کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هوندا، رقیب تسلا مدل 3 را تا سال 2030 روانه بازار خواهد کرد

دیجیاتو/ شرکت ژاپنی هوندا تصمیم دارد تا سال 2030، یک مدل سدان الکتریکی را به‌عنوان رقیب تسلا مدل 3 وارد بازار کند. این خودرو یکی از هفت مدل جدید هوندا است که به عنوان خودروهایی ساختارشکن شناخته می‌شوند و تا سال 2030 به بازار خواهند آمد.

هوندا سری جدید محصولاتش را سری صفر نامیده است. علت این نام‌گذاری، کاهش وزن خودروها در مقایسه با رقبای هم‌رده و همچنین بهبود عملکرد آن‌ها در تست‌های آیرودینامیکی است. به گفته هوندا، این خودروها با تمرکز بر لذت رانندگی توسعه خواهند یافت.

رقیب دردسرساز و ژاپنی تسلا مدل 3 در راه است
هوندا برای تولید یک مدل قدرتمند جهت رقابت با تسلا مدل 3، تعداد قطعات مورد استفاده در هر خودرو را به حداقل می‌رساند. همچنین شاسی خودرو از جنس آلومینیوم سبک وزن به کار گرفته خواهد شد. شاسی خودروهای هوندا به روش دایکست ساخته خواهند شد، روشی که برای تولید مدل‌های مینیاتوری خودرو استفاده می‌شد و اکنون برای ساخت تسلا مدل Y مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کنار تولید رقیب تسلا مدل 3، نسل آتی هوندا سیویک نیز با کاهش وزن همراه خواهد بود. این خودرو براساس شاسی جدید هوندا توسعه می‌یابد. همچنین مجموعه قوای فنی هیبریدی نسل بعدی هوندا سیویک شامل موتور، مبدل گشتاور و گیربکس در قالب یک مجموعه قرار می‌گیرند. جمع‌آوری مجموعه قوای فنی در کنار هم، 100 کیلوگرم کاهش وزن را برای هوندا سیویک آینده به ارمغان خواهد آورد.
 
یکی دیگر از جذابیت‌های محصولات جدید هوندا، سیستم چهارچرخ محرک این خودروها خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که هرکدام از مدل‌های هوندا از یک جفت موتور الکترونیکی استفاده خواهند کرد. شرکت ژاپنی می‌گوید که قطعات سنگین همچون موتور و باتری را در پایین و مرکز ثقل خودرو نصب خواهد کرد. پلتفرم خودروهای جدید هوندا شبیه به اسکیت‌بورد خواهد بود که ضخامت کمتری در کف خواهد شد و وزن آن نیز نسبت به پلتفرم‌های فعلی کاهش خواهد یافت. در نهایت استفاده از این پلتفرم، توسعه خودروهای اسپرت را برای هوندا آسان‌تر می‌کند. نخستین محصول سری 0 هوندا در سال 2026 روانه بازار خواهد شد. این خودرو یک سدان خواهد بود. تا سال 2030، شاسی‌بلندهای متوسط و کوچک دیگری نیز از این سری عرضه می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره