logo

افت فروش خودروهای برقی در اروپا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افت فروش خودروهای برقی در اروپا

ایسنا/ فروش خودروهای برقی اتحادیه اروپا در ماه می با کاهش تقاضا در آلمان، کاهش یافت.

داده‌های صنعت خودروی اروپا نشان داد، فروش خودروهای جدید باتری‌دار در اتحادیه اروپا در ماه می نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است که منجر به افت ۳۰ درصدی در آلمان شد.

آلمان، بزرگترین بازار خودروهای برقی، در ماه دسامبر به عنوان بخشی از توافق بودجه ۲۰۲۴، یارانه خرید خودروهای برقی را زودتر متوقف کرد. طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا، در حال حاضر، کاهش ۱۶ درصدی فروش خودروهای الکتریکی را شاهد بودیم. فروش کلی خودروهای جدید در این بلوک در ماه می نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافت که دومین کاهش در سال جاری بود.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا در ماه‌های اخیر پس از چندین سال افزایش شدید کاهش یافته است، در حالی که رقابت برای تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر افزایش یافته است.

کمیسیون اروپا هفته گذشته برای محافظت از خودروسازان داخلی در برابر هجوم واردات خودروهای برقی ارزان قیمت اعلام کرد که از ماه جولای تعرفه های موقت تا ۳۸.۱ درصد را بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال می‌کند.

طبق  گزارش رویترز، شرکت خودروسازی الکتریکی آمریکا تسلا هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد با اجرایی شدن اقدامات اتحادیه اروپا، قیمت مدل ۳ ساخت چین خود را افزایش دهد. شرکت ایلان ماسک در ماه می در اتحادیه اروپا کاهش ۳۴.۲ درصدی را ثبت کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir