logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«رووی D5X» پلاگین هیبرید روانه بازار شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«رووی D5X» پلاگین هیبرید روانه بازار شد

آخرین خودرو/ رووی (Roewe) مدل D5X را ۲۰ می با قیمتی بین ۱۶,۵۵۰ تا ۲۰,۳۰۰ دلار برای فروش ارائه کرد. این خودرو که به عنوان یک شاسی بلند کلاس A+ معرفی می شود، می تواند به عنوان معادل SUV سدان رووی D7 دیده شود. به این ترتیب، این اولین شاسی بلند مجهز به سیستم سوپر هیبریدی DMH نسل چهارم رووی است. D5X فقط به عنوان پلاگین هیبرید در دسترس است و چهار مدل مختلف دارد که به شرح زیر است:

نسخه Freelance  16550 دلار آمریکا

نسخه Deluxe  17960 دلار آمریکا

نسخه Ultimate  19300 دلار آمریکا

نسخه Tech  20300 دلار آمریکا

برای مدت زمان محدودی برای افرادی که مبلغ ۱۵۰ دلار سپرده گذاری کنند، برای هر مدل تخفیف ۱۴۰۰ دلاری وجود دارد. علاوه بر این شش مشوق هم برای جذب خریداران وجود دارد.

طراحی و کابین Roewe D5X
به طور کلی طراحی خودرو با زبان طراحی جدید ناب و ظریف سازگار است و ظاهرا الهاماتی از معماری کلاسیک چینی گرفته شده است. در قسمت جلو یک جلو پنجره بسته وجود دارد که تنها توسط یک ورودی هوا در زیر سپر شکسته شده است. دستگیره های درب مخفی در طرفین خودرو وجود دارند.

ابعاد خودروی جدید ۴۷۰۰، ۱۸۹۰ و ۱۶۶۴ میلی متر است و فاصله بین دو محور آن ۲۷۶۵ میلی متر است و بسته به نسخه انتخابی با رینگ های ۱۹ یا ۲۰ اینچی عرضه می شود.

فضای داخلی رووی D5X از جنس جیر بهره می برد و کاملا هوشمند به نظر می رسد و به لطف سقف پانوراما روشن است. یک صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی با صفحه پشت کیلومتر و صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی وجود دارد. یک سیستم رابط هوشمند جدید Zebra (Banma) ، به ترکیب تلفن و سیستم ناوبری خودرو کمک می کند و امکان ارسال اطلاعات ناوبری به ماشین را با یک کلیک می دهد. راننده از ویژگی های دستیار رانندگی L2 بهره می برد.

مشخصات فنی Roewe D5X
رووی D5X پلاگین هیبرید از نسل چهارم چیزی که رووی به آن سیستم سوپر هیبریدی DMH (هیبریدی دو حالته) می گوید استفاده می کند. این سیستم می تواند اصل و نسب خود را در نسل اول مورد استفاده در e550 در سال ۲۰۱۳ بیابد. در آخرین شکل خود از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ هیبریدی ۱۵FKE استفاده می کند که حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) است. همچنین یک موتور الکتریکی در جلو با حداکثر توان ۱۵۳ کیلو وات (۲۰۵ اسب بخار) نصب شده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۹ ثانیه است. گفته می شود برد پیمایشی در حالت تمام الکتریکی ۱۳۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) به همراه برد پیمایشی ترکیبی ۱۳۰۰ کیلومتر است.

موتور ۱۵FKE مورد استفاده در سیستم نسل چهارم بازده حرارتی ۴۳ درصد دارد و سیستم  پلاگین هیبرید نیز از بسته باتری ۲۱.۵ کیلو وات ساعتی استفاده می کند. طی آزمایشی که در اوایل سال جاری در جزیره هاینان انجام شد، این خودرو برد پیمایشی ترکیبی ۱۶۲۱ کیلومتری با میانگین مصرف سوخت ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشت که به طور قابل توجهی بهتر از رقم رسمی (بر اساس استاندارد CLTC) 5.257 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سایک (SAIC) ادعا می کند که رووی D5X دارای نسل جدید قفسه بدنه فوق العاده با استحکام است. این خودرو سه بار تست تصادف ایمنی شدید موسسه تحقیقات خودرو چین را تکمیل کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره