logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آلپاین A290؛ هاچبک جذاب برقی بر پایه رنو ۵ جدید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آلپاین A290؛ هاچبک جذاب برقی بر پایه رنو ۵ جدید

آخرین خودرو/ این خودروی برقی تا ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد و می خواهد اتومبیل های برقی را برای رانندگی، سرگرم کننده تر کند.

آلپاین A290 جدید در بخش کمیاب هاچ بک های برقی رقابت می کند و به خودرو هایی مانند آبارث ۵۰۰e ، فولکس واگن ID.3 GTX ، کوپرا بورن VZ و ام جی ۴ XPower کمتر شناخته شده می پیوندد. اولین خودروی برقی آلپاین (Alpine A290) که اساسا نسخه ای با کارایی بالا از رنو ۵ باز متولد شده است، قصد دارد اتومبیل های الکتریکی را برای رانندگی سرگرم کننده تر کند.

رنو ۵ جدید در حال حاضر عالی به نظر می رسد اما نسخه آلپاین کمی روحیه تهاجمی به خودروی شیک شهری اضافه می کند. این خودرو دارای تم چهار چراغ امضای برند فرانسوی با طرح “X” است که یادآور خودرو های رالی قدیمی است. از لحاظ تاریخی، از نوار برای محافظت از چراغ ها در صورت تصادف استفاده می شد. این کمک کرد که قطعات شیشه شکسته در کنار هم باقی بمانند و از پراکندگی آنها در جاده جلوگیری شود.

در مقایسه با R5 احیا شده، نسخه ورزشی تر تقریبا ۵۰.۸ میلی متر پهن تر است و به صورت استاندارد دارای رینگ های بزرگ تر ۱۹ اینچی است. این هنوز هم یک خودروی برقی کوچک است که تنها ۳۹۸۷ میلی متر طول، ۱۸۱۸ میلی متر عرض و ۱۵۱۹ میلی متر ارتفاع دارد. این خودرو کمی بلند تر و پایین تر از خودروی اولیه پایه است در حالی که عرض چرخ ها ۵۸.۴۲ میلی متر عریض تر است. برای یک ماشین الکتریکی، نسبتا سبک وزن است و وزن آن به ۱۴۷۸ کیلوگرم می رسد.

مشابه Abarth 500e ، آلپاین A290 جدید یک خودروی دیفرانسیل جلو است. هاچبک های الکتریکی دیگر که قبلا ذکر کردیم، نیرو را به چرخ های عقب یا به هر دو محور ارسال می کنند. آلپاین از یک موتور تکی که در جلو نصب شده است استفاده می کند و سخت افزار را در دو حالت ارائه می دهد. تریم های پایه و GT Premium 174 اسب بخار نیرو تولید می کنند. به سراغ GT Performance یا GTS بروید و نیروی موتور الکتریکی به ۲۱۵ اسب بخار می رسد. با گشتاور ۲۹۹ نیوتن متری ، این خودروی برقی قدرتمند در ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

همانند رنو ۵ معمولی، A290 دارای یک سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک در عقب است که در این سگمنت (این بخش از بازار) بسیار نادر است. آلپاین با نصب میله های آنتی رول سفارشی در جلو و عقب، سعی می کند خودرو را تیز تر کند. این برند جدید با میشلن برای توسعه سه تایر “مخصوص مدل” کار کرده است: Pilot Sport EV برای تابستان، Pilot Sport S5 برای جاده های مرطوب و خشک و Pilot Alpin 5 برای هوای سرد و همچنین برای جاده های خیس و برفی.

آلپاین A290 به طور انحصاری با یک بسته ۵۲.۰ کیلو وات ساعتی به فروش می رسد که نیروی کافی برای حدود ۳۷۹ کیلومتر برد پیمایشی را دارد. با پشتیبانی از شارژ DC در ۱۰۰ کیلو وات، نیم ساعت طول می کشد تا باتری از ۱۵ تا ۸۰ درصد پر شود. اگر عجله دارید، گذراندن ۱۵ دقیقه در ایستگاه شارژ برای حدود ۱۴۹ کیلومتر برد پیمایشی کافی خواهد بود.

قدرت ترمز گیری توسط ترمز های برمبو جلو با کالیپر های قرمز یا آبی چهار پیستونی که از A110 ، خودروی اسپرت موتور وسط این شرکت، قرض گرفته شده است، تامین می شود. آلپاین به A290 چهار حالت رانندگی هدیه می دهد: Save، Normal، Sport و Perso . در حالی که سه مورد اول به خودی خود عمل می کنند ، حالت آخر یک حالت شخصی است که به رانندگان اجازه می دهد تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنند. می توانید پاسخ دریچه گاز، دستیار فرمان دهی، صدای تقلبی موتور و نور پردازی محیطی را تغییر دهید. صدای رانندگی آلپاین به خودی خود صدای ساختگی و مصنوعی موتور نیست، بلکه صدا های فرکانس بالای موتور الکتریکی است.

مانند نمای بیرونی، آلپاین در مقایسه با رنو ۵ تلاش کرده است تا کابین را جذاب تر کند. جدای از صندلی های جلویی که بدن را در آغوش می گیرند، A290 دارای یک فرمان کف تخت و یک دکمه قرمز در پشت سمت راست فرمان است. آن دکمه OV (سبقت) حداکثر عملکرد را فعال می کند. در سمت چپ، دکمه چرخشی آبی رنگ RCH (شارژ مجدد) به شما امکان می دهد سطح بازیابی مورد نظر را انتخاب کنید.

برای داشتن فضایی اسپرت تر، آلپاین دکمه های D، N و R را روی کنسول مرکزی نصب می کند. آنها را در مدل رنو که فاقد پدال های فلزی و زیر پایی هستند، پیدا نخواهید کرد. صفحه پشت کیلومتر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی بین دو مدل مشترک است، اما A290 از گرافیک هیجان انگیز تری استفاده می کند.

آلپاین جزئیات قیمت را فاش نمی کند اما این خودرو نسبت به رنو ۵ استاندارد که قیمت آن در خانه در فرانسه از ۳۳۴۹۰ یورو (۳۶۲۰۰ دلار) شروع می شود، امتیازات قابل توجهی دارد. آلپاین در سال ۲۰۲۷ یک SUV عرضه خواهد کرد که یک سال بعد یک سدان چالاک به آن ملحق خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره