logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آئودی V8 مدل 1988، یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آئودی V8 مدل 1988، یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

آخرین خودرو/ خودرو آئودی V8 که در اواخر دهه ۱۹۸۰ عرضه شد، جد آئودی A8 مدرن امروزی است.

در اواخر دهه ۱۹۸۰، زمانی که چشم انداز خودرو به سمت وسایل نقلیه پیشرفته تر و راحت تر در حال تکامل بود، آئودی اولین قدم های جسورانه خود را در بخش لوکس با معرفی آئودی V8 برداشت. این شاهکار چهار درب که در سال ۱۹۸۸ ارائه شد، نه تنها نشان دهنده ورود این برند به دنیای خودرو های سطح بالا بود، بلکه فناوری جدید به کار رفته در داخل آن نیز اثری پاک نشدنی در تاریخ خودرو بر جای گذاشت.

چرا آئودی V8 را دوست داریم؟
آئودی V8 را به دلیل روحیه پیشگامی آن دوست داریم. این تنها یک مدل پرچمدار برای شرکت مستقر در اینگولشتات نبود، بلکه یک پیشگام بود که موتور V8 را با یک گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو معروف آئودی ترکیب می کرد (این اولین باری بود که آئودی چنین ترکیبی را ارائه کرد). این ادغام زمینه را برای تکامل سدان های لوکس با کارایی بالا از آئودی فراهم کرد که بعدا A8 را به عنوان جایگزین خود و به عنوان رقیب مرسدس بنز S کلاس و بی ام و سری ۷ عرضه کرد.

آئودی V8 لوکس ترین خودرویی بود که آئودی تا آن زمان ساخته بود. تجهیزات استاندارد شامل صندلی های چرمی، کنترل تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، شیشه های برقی دور تا دور، سیستم صوتی هشت بلندگوی Bose، صندلی های جلو برقی و غیره بود. در حالی که اکثر (اگر نه همه) این ویژگی ها را می توان در خودرو های مقرون به صرفه تر و رایج تر این روز ها یافت، اما آن ها در آن زمان در بازار جدید بودند.

آئودی V8 چه زمانی به بازار آمد؟
آئودی V8 در اکتبر ۱۹۸۸ ورود بزرگ خود را آغاز کرد. این مدل به عنوان مدل پرچمدار این شرکت عرضه شد و همانطور که در بالا ذکر شد، پیش از A8 ساخته شد که هنوز هم موجود است.

آئودی V8 چه موتور هایی داشت؟
نسخه های اولیه آئودی V8 از یک موتور قوی ۳.۶ لیتری V8 بهره می بردند. با این حال، همانطور که مدل تکامل یافت، نسخه های بعدی دارای یک موتور ۴.۲ لیتری V8 بزرگتر با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور بودند. ترکیب یک موتور V8 با سیستم چهار چرخ محرک کواترو تجربه رانندگی قدرتمند و هیجان انگیزی را به ارمغان آورد و جایگاه آئودی V8 را در بین بهترین سدان های لوکس آلمان مستحکم کرد. بسته به مدل سال و موتور ، گیربکس های پنج و شش سرعته دستی و همچنین یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به صورت آپشن فروخته شدند.

آئودی V8 فروش خوبی داشت؟
آئودی V8 بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ در دسترس بود، اما این خودرو ساز تنها موفق به فروش حدود ۴۰۰۰ دستگاه شد. با این اوصاف، بازار سدان های لوکس به اندازه فعلی بزرگ نبود و V8 اولین تلاش آئودی برای تولید یک وسیله نقلیه واقعا ممتاز بود.

حقایق جالب در مورد آئودی V8
یکی از جنبه های جالب آئودی V8 در بدنه فولادی گالوانیزه آن نهفته است که دارای ۱۰ سال ضمانت ضد سوراخ شدن در برابر خوردگی است. این تعهد به دوام و کیفیت، نشان دهنده تعهد آئودی به ارائه نه تنها یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا، بلکه خودرویی است که برای ماندگاری ساخته شده است.

آئودی V8 یک نسخه بزرگ شده و بازطراحی شده از آئودی ۱۰۰ و ۲۰۰ بود که به نوبه خود بر اساس پلتفرم C3 فولکس واگن (همچنین به عنوان D1 یا D11 شناخته می شود) بود. این لیموزین لوکس فاصله بین دو محور بیشتر و بدنه عریض تری داشت و از کاپوت، سپر، چراغ های جلو، چراغ های عقب و گلگیر های متفاوتی در مقایسه با مدل کوچکتر ۱۰۰/۲۰۰ استفاده می کرد. رینگ های آلیاژی بین ۱۵ تا ۱۷ اینچ بودند.

آئودی همچنین یک نسخه استیشن واگن از این سدان بزرگ ساخته است. این خودرو توسط مدیر عامل سابق آئودی فردیناند پیچ ​​برای همسرش سفارش داده شد و بعدا در انجمن آئودی در اینگولشتات به نمایش درآمد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره