logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فولکس واگن گلف GTI زرهی، مقاوم در برابر حمله کلاشینکف!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فولکس واگن گلف GTI زرهی، مقاوم در برابر حمله کلاشینکف!

آخرین خودرو/ عملکرد این خودرو افت کرده است زیرا این هاچبک جذاب ۳۴۰ کیلوگرم سنگین تر از خودروی نسخه استاندارد است.

به گزارش آخرین خودرو، اگر رنگ بندی خاص و چراغ های اضافی نبود، به سختی می توانستید باور کنید که این خودرو، یک فولکس واگن گلف GTI معمولی نیست. با این حال، این مدل نسل هشتمی تغییرات عمیقی روی پوسته خود داشته است تا در برابر گلوله مقاوم شود. در حالی که خودرو های زرهی معمولا سدان های بزرگ یا SUV هستند، در اینجا یک هاچ بک جمع و جور وجود دارد که می تواند در برابر حمله AK-47 (معروف به کلاشینکف-Kalashnikov) مقاومت کند.

این خودروی واکنش سریع که توسط SVI Engineering در آفریقای جنوبی توسعه یافته است، دارای روکش فولادی زرهی ۳.۵ میلی متری و شیشه بالستیک سبک وزن است. فقط پنجره سمت راننده می تواند تا نیمه باز شود در حالی که بقیه شیشه ها به دلایل واضح در جای خود ثابت هستند. اگرچه این پکیج در اینجا بر روی یک نسخه GTI نشان داده شده است، اما این شرکت می گوید که با نسخه R تمام چرخ محرک نیز سازگار است.

فولاد زرهی درجه یک برای درب ها، ستون ها، سقف و طاق سفارشی عقب استفاده شده است. طاق عقب به گونه ای انتخاب شده است که نیازی به استفاده از زره برای درب صندوق عقب نباشد، بنابراین افزایش وزن به حداقل می رسد و هزینه ها کاهش می یابد. پس از نصب زره در گلگیر های جلو، حفاظت اضافی برای اجزای مهم موتور نیز در نظر گرفته شده است، در حالی که باتری هم از محافظ ضد گلوله برخوردار است.

همانطور که می توانید تصور کنید، پس از افزودن این همه سخت افزار اضافی، برخی نقاط ضعف ظاهر می شوند. این خودرو حدود ۳۴۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که GTI به عنوان خودروی استاندارد شتاب ۰-۹۶ کیلومتر در ساعت شش ثانیه ای داشته باشد. رفتن به سراغ گلف R سریع تر (۴.۵ ثانیه) منطقی تر خواهد بود. علاوه بر این، راندمان سوخت مطمئنا تغییر خواهد کرد.

شرکت SVI Engineering سیستم تعلیق را تغییر داده است تا با این افزایش وزن قابل توجه، که اکنون وزن خودرو نزدیک به ۱۷۶۹ کیلوگرم است، کنار بیاید. مزیت آن این است که گلف GTI اکنون به لطف زره بدنه B4+ می تواند در برابر حملات اسلحه ها و تفنگ ها تا ابعاد ۷.۶۲×۳۹ میلی متر مقاومت کند. شیشه بالستیک که قبلا به آن اشاره کردیم می تواند چهار شلیک از یک AK-47 را در یک مساحت ۳۰۰ میلی متر مربعی متوقف کند.

این شرکت تخصصی به حدود سه ماه زمان نیاز دارد تا GTI یا R را به چنین چیزی تبدیل کند. بسته زرهی نزدیک به ۳۵۰۰۰ دلار قیمت دارد. این قیمت قبل از مالیات و بدون احتساب قیمت خودروی ارائه شده پایه است. هزینه تبدیل کمی بیشتر از هزینه ای است که فولکس واگن برای GTI پایه در ایالات متحده دریافت می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir