logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

معرفی کامل کراس اوور KMC X5

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی کامل کراس اوور KMC X5

آخرین خودرو/ کراس اوور KMC X5 محصول جدید کرمان موتور است که در نیمه دوم سال 1402 به بازار می آید. این خودرو به عنوان نمونه جایگزین جک S5 به بازار ایران معرفی شده است.

ویدئوی تست و بررسی کی ام سی X5

معرفی سهول و کرمان موتور
سهول (Sehol) یک نشان تجاری چینی است که با همکاری کمپانی جک (JAC) چین و سئات (Seat) اسپانیا تاسیس شده و در زمینه تولید خودروهای برقی و بنزینی فعالیت می کند. سهول X6 یک کراس اوور بر پایه جک S5 است و نمونه ارتقا یافته این کراس اوور چینی به حساب می آید. این خودرو در برخی بازارها با نام جک JS5 هم عرضه می شود و حال قرار است تا کرمان موتور این خودرو را جایگزین جک S5 کند. KMC X5 همان کراس اوور جک و سهول بر اساس S5 است که بزودی توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه می شود. با توجه به اینکه جک S5 یکی پرفروش ترین کراس اوورهای بازار ایران در سال های اخیر بوده و از سوی این شرکت دومین خودروساز خصوصی بزرگ کشور است، احتمال دارد تا از همان ابتدا استقبال از کی ام سی X5 بالا باشد و این کراس اوور ارتقا یافته با آمار تولید خوبی به خط تولید کرمان موتور اضافه شود.

طراحی بدنه
با انتشار تصاویر جاسوسی اولیه از KMC X5، بسیاری ظاهر آن را نپسندیدند. اما با معرفی آن به رسانه ها و انتشار تصاویر کامل، چهره این خودرو بیشتر مورد پسند واقع شد. ابعاد این کراس اوور کاملا مشابه با جک S5 است اما طراحی بخصوص در جلو سبک کاملا متفاوتی دارد. چراغ های روشنایی روز بصورت تمام LED الگوی T را می سازند و جلوپنجره ای با رنگ زمینه مشکی و ابعادی بزرگ را با حاشیه کرومی در این خودرو می بینیم. چراتغ های اصلی پایین تر از چراغ های روشنایی روز فرار دارند و ورودی هوای افقی با رنگ مشکی در پایین سپر دیده می شود. نکته مهم دیگر در مورد طراحی قرارگیری نشان جدید KMC به جای نشان سهول روی سپر است.

در کنار پروفیل جانبی کی ام سی X5 شباهت زیادی با جک S5 دارد اما رینگ های ۱۸ اینچی دو رینگ با طراحی جدید این خودرو را متمایز می کند. در عقب چراغ ها تمام ال ای دی هستند و بوسیله یک نوار به هم متصل می شوند. این نوع طراحی که این روزها بسیار در چینی ها متداول شده باعث می شود خودرو پهن تر و البته پایدار تر بنظر برسد. زیر سپر عقب KMC X5 دیفیوزر مشکی رنگ را داریم و دو خروجی اگزوز با حاشیه نقره ای رنگ در دو گوشه سپر طراحی شده اند.

مشخصات فنی KMC X5
کراس اوور KMC X5 را می توان نسخه فیس لیفت جک S5 فعلی دانست. در نمای جانبی صرفاً رینگ ها هستند که با طرحی جدید در کنار این خودرو حاضر شده اند و الباقی اجزای این بخش مانند شیشه ها و قالب درها مشابه جک S5 است. اما در بخش جلو و عقب با تغییر ساختار طراحی در کی ام سی X5 مواجه می شویم و سبکی جدید را می بینیم. همچنین کابین این خودرو هم نسبت به جک S5 دگرگون شده است و ظاهری به مراتب به روزتر را دارد.

KMC X5 کرمان موتور به وزنی حدود ۱.۵ تن به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز بوده و ارتقایی را نسبت به گذشته تجربه کرده است. این پیشرانه ۱۸۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه توان را به چرخ های جلوی X5 کرمان موتور می رساند. با توجه به این اعداد و ارقام کراس اوور جدید کرمان موتور شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰ ثانیه را در شرایط استاندارد دارد و می توان در حالت ایده آل، مصرف سوخت کمتر از ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند.

برندکی ام سی
مدلX5
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۲
حجم موتور۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر TGDi
قدرت۱۷۲ اسب بخار
گشتاور۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۵۰۵ میلی متر
عرض۱۸۵۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۹۸ میلی متر
فاصله محوری۲۶۶۰ میلی متر
وزن۱۴۷۰ کیلوگرم
حجم باک۵۵ لیتر
مصرف سوخت۷.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/۵۵R18
برند نشان مادرجک - سهول
کشور سازندهایران - چین

مزایا و معایب KMC X5

مزایاطراحی به روز - پشتیبانی کرمان موتور - طراحی کابین خوب - مالتی مدیای با کیفیت - توان خروجی مناسب
معایبعدم حضور کیسه هوای پرده ای - نبود قابلیت تیپ ترونیک - نبود برخی امکانات مانند گرمکن صندلی شاگرد و تهویه اتوماتیک دو کاناله

امکانات ایمنی و رفاهی کِی اِم سی ایکس ۵
کراس اوور X5 کرمان موتور در نمونه های اولیه که خبرنگار آخرین خودرو از آن بازدید داشته است، به امکاناتی مانند دسته دنده الکتریکی، چهار کیسه هوا، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، صندلی برقی راننده با حافظه و گرمکن، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی با قابلیت اندروید اتو و اپل کار پلی، نور پردازی سیستم صوتی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سقف پانورامای برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت جعبه دنده، دوربین ۳۶۰ درجه، جلو آمپر دیجیتال و… مجهز است.

امکانات ایمنیچهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیدسته دنده الکتریکی - سنسور نور - سنسور باران - فناوری LED چراغ ها - صندلی برقی راننده با حافظه - گرمکن صندلی های جلو - تهویه الکتریکی دستی - نمایشگر لمسی با قابلیت اندروید اتو و اپل کار پلی - نور پردازی سیستم صوتی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - کروز کنترل - فرمان کمکی برقی - سقف پانورامای برقی - رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی - حالت اسپرت جعبه دنده - جلو آمپر دیجیتال - دوربین ۳۶۰ درجه

رقبای کراس اوور کرمان موتور
با توجه به کلاس بدنه می توان گفت که خودروهایی نظیر تیگارد X35 و ام وی ام X55 پرو خودروهایی هستند که رقیب KMC X5 به حساب می آیند. البته که قطعا این خودرو در رده قیمتی بالاتری نسبت به جک S5 قرار می گیرد و بر همین اساس می توان قیمت بالاتر از این رقبا هم برای این خودرو تخمین زد. جک S5 محبوب ترین کراس اوور چینی بازار ایران بود و کرمان موتور عرضه قابل توجهی از این خودرو در بازار داشت. بنظر می رسد این شرکت می خواهد موفقیت خود را با عرضه کی ام سی X5 ادامه دهد و باید دید که آیا بازار به این کراس اوور روی خوش نشان می دهد یا نه.

آلبوم تصاویر KMC X5

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir