logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

جانشین LFA در راه است

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
جانشین LFA در راه است

آخرین خودرو/ بر اساس برخی شنیده‌ها گروه خودروسازی تویوتا خود را برای معرفی یک خودروی اسپرت جذاب آماده می‌کند. این خودرو که به نوعی جانشین مدل محبوب LFA به شمار می‌رود، به یک موتور قدرتمند V8 مجهز خواهد بود. پیش بینی می‌شود خروجی این موتور چیزی در حدود ۶۰۰ اسب بخار باشد.

پرچمدار جدید لکسس در واقع نسخه تولیدی کانسپت تویوتا GT3 GR بوده و یا بر اساس پلتفرمی مشترک با آن تولید خواهد شد. این کانسپت که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، اخیراً نسخه پروتو تایپ آن در حال تست دیده شده است. صدایی که از موتور این پروتو تایپ به گوش عکاسان جاسوس رسیده، احتمال استفاده از یک موتور ۸ سیلندر توئین توربو را تقویت می‌کند.

نشریات خودرویی پیش بینی می‌کنند محصول جدید تویوتا با نام LFR به فروش خواهد رسید. شماری از نشریات معتقدند موتور به کار رفته در این خودروی اسپرت به سامانه کمکی هیبریدی مجهز خواهد بود. در رابطه با جزئیات دقیق پیشرانه فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، با این حال می‌دانیم که قوانین مربوط به مسابقات کلاس GT3 تا حدودی انعطاف پذیر بوده و شرکت کنندگان در آن می‌توانند از پیشرانه‌ هایی با قدرت بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ اسب بخار استفاده کنند. ضمن اینکه در این سری مسابقات وزن خودرو نباید از ۱۳۰۰ کیلوگرم تجاوز کند. در حال حاضر شرکت‌هایی مثل آستون مارتین، ب ام و، فراری، فورد، لامبورگینی، مکلارن، مرسدس-AMG و پورشه برای سایر تیم‌ها و مشتریان خودروهایی در کلاس GT3 تولید می‌کنند.

خودروی اسپرت گروه تویوتا، توسط بخش گازو ریسینگ (به اختصار GR) آماده‌سازی می‌شود. این خودرو احتمالاً در فصل ۲۰۲۶ وارد مسابقات خواهد شد. طبق قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، هر خودرویی که در کلاس GT3 شرکت می‌کند، باید بر اساس یک مدل خیابانی توسعه یابد. از این رو نسخه خیابانی نماینده گروه تویوتا باید در آینده نزدیک رونمایی و وارد خیابان‌ها شود.

تویوتا قبلاً اعلام کرده که به جای ارتقا و تیونینگ خودروهای تولید انبوه برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی، سیاست تجاری‌ سازی خودروهای مسابقه‌ای را در پیش می‌گیرد. این سیاست قبلاً با هاچبک GR یاریس پیاده سازی شده است.

باز هم باید اشاره کنیم که نسخه خیابانی خودروی اسپرت گروه تویوتا به احتمال زیاد نشان لکسس را روی خود خواهد داشت؛ زیرا تجربه ثابت کرده مدل‌هایی که دارای موتور حجیم هستند، تحت برند لکسس به فروش می‌رسند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره