نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آئودی RS Q8 جدید معرفی شد؛ قوی ترین خودروی بنزینی تاریخ اینگولشتات

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ شرکت آئودی از فیس لیفت شاسی بلند پرچمدار RS Q8 رونمایی کرد. طبق روال دیرینه خودروسازان آلمانی، در نسخه فیس لیفت این خودرو خبری از تغییرات گسترده نیست، اما در زیر پوسته تحولات زیادی رخ داده و نسخه پرفورمنس از RS Q8 حالا قدرتمندترین خودروی بنزینی در تاریخ اینگولشتات به شمار می‌رود.

مشخصات فنی فیس لیفت آئودی RS Q8 پرفورمنس
با بازنگری‌های صورت گرفته در موتور ۴ لیتری V8، قدرت آئودی RS Q8 در نسخه پرفورمنس حالا به ۶۳۱ اسب بخار می‌رسد، میزان گشتاور تولیدی آن نیز برابر با ۸۵۰ نیوتن متر است. برای مقایسه بد نیست بدانید مدل ۲۰۲۴ از این خودرو ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

با اتکا به این موتور ارتقا یافته، شاسی بلند پرچمدار ارباب حلقه‌ها صفر تا صد را در زمان ۳.۶ ثانیه طی می‌کند که نسبت به قبل ۰.۲ ثانیه بهبود یافته است. اما در زمینه حداکثر سرعت تغییری دیده نمی‌شود و نسخه فیس لیفت می‌تواند نهایت سرعت ۱۹۰ مایل یا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

رکوردشکنی در جهنم سبز
آئودی می‌گوید افزایش قدرت پیشرانه و بهبود شتابگیری، چابکی بیشتری را برای فیس لیفت RS Q8  به ارمغان آورده و نسخه پرفورمنس توانسته رکورد پیست نوربرگرینگ را نزدیک به ۶ ثانیه بهبود ببخشد. آنطور که این آئودی اعلام کرده، راننده تست کمپانی یعنی فرانک استیپلر موفق شده رکورد ۷ دقیقه و ۳۶.۶۹ ثانیه را با RS Q8 پرفورمنس در پیست نوربرگرینگ ثبت کند. با چنین رکوردی، پرچمدار جدید آئودی اکنون عنوان سریع‌ترین شاسی بلند جهنم سبز را در اختیار دارد. پیشتر این عنوان با رکورد ۷ دقیقه و ۳۸.۹۲ ثانیه به پورشه کاین توربو جی تی تعلق داشت.

مشخصات نسخه استاندارد RS Q8
در کنار نسخه پرفورمنس، نسخه استاندارد آئودی RS Q8 کماکان عرضه خواهد شد. این نسخه مثل سابق ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب آن با ۳.۸ ثانیه برابر است. حداکثر سرعت در حالت نرمال به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، اما می‌توان با سفارش آپشن‌های مربوطه این رقم را به ۲۸۰ یا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

فیس لیفت آئودی RS Q8 از سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر بهره می‌برد. با کمک این تعلیق پیشرفته راننده می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۳.۵ اینچ یا ۸.۸۹ سانتیمتر تنظیم کند. این شاسی بلند لوکس و اسپرت به سیستم الکترومکانیکی فعال جلوگیری از واژگونی و همچنین چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر مجهز است.

طراحی ظاهری و داخلی
از لحاظ طراحی ظاهری، RS Q8 دنباله روی فیس لیفت Q8 و SQ8 است. برای ایجاد تمایز در این نسخه اسپرت‌تر، از جلوپنجره لانه زنبوری استفاده شده و ورودی‌های هوای سپر بزرگتر هستند؛ ضمن اینکه سپر طراحی خشن‌تری دارد. مثل دیگر مدل‌های اسپرت کمپانی، خروجی‌های اگزوز در این شاسی بلند جذاب نیز بیضی شکل هستند. در نسخه پرفورمنس سیستم اگزوز طوری تنظیم شده که صدای قوی‌تری و بم‌تری را تولید می‌کند.

چراغ‌های اصلی آئودی RS Q8 از نوع ماتریکس LED بوده و نور بالای آن لیزری است. در نمای عقب هم از چراغ‌های OLED با امکان نمایش ۵ گرافیک متفاوت استفاده شده؛ در صورت علاقه مشتریان می‌توانند این شاسی بلند قدرتمند و سریع را با رینگ‌های بزرگ ۲۳ اینچی طلایی مات سفارش دهند. در لیست آپشن‌ها، ترمز سرامیکی نیز به چشم می‌خورد که با سفارش آن دیسک‌های ۴۴۰ و ۳۷۰ میلیمتری به ترتیب به محور جلو و عقب اضافه می‌شوند. در نسخه فیس لیفت این شاسی بلند خوش استیل با سه رنگ جدید طلایی، آبی و قرمز قابل سفارش است.

در داخل کابین، صندلی‌های اسپرت و فرمان با روکش آلکانترا از ویژگی‌های جذاب فیس لیفت RS Q8 هستند. آئودی برای کمک به حفظ محیط زیست، از مواد بازیافتی در قسمت‌های مختلف کابین استفاده کرده است.

قیمت آئودی RS Q8
فیس لیفت آئودی RS Q8 در سرزمین مادری با پرداخت ۱۴۱,۹۰۰ یورو قابل خرید است. نسخه پرفورمنس نیز ۱۵۵,۷۰۰ یورو قیمت گذاری شده؛ علاقمندان به خرید این شاسی بلند هیجان انگیز از ۲۷ ژوئن می‌توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره