نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فیس لیفت بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فیس لیفت بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

آخرین خودرو/ برند لوکس بنتلی از فیس لیفت کانتیننتال جی تی اسپید رونمایی کرد. در این نسخه  بروز آوری‌ ها هم در نمای ظاهری و هم در بخش فنی قابل توجه بوده و موتور ۱۲ سیلندر جای خود را به یک پیشرانه هیبریدی با موتور ۸ سیلندر داده است. این نسخه از کانتیننتال جی تی اسپید به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید.

مشخصات فنی فیس لیفت بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید
پیشرانه بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ در واقع همان پیشرانه هیبریدی شارژی به کار رفته در سایر محصولات رده بالای گروه فولکس واگن است. این پیشرانه در مدل‌هایی مثل نسل اخیر پورشه پانامرا، پورشه کاین توربو و لامبورگینی اوروس SE استفاده شده است. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور ۴ لیتری توئین توربوی V8 تشکیل داده؛ موتور برقی هم با گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه یکپارچه است. این موتور توسط باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. برای توزیع وزن بهتر، پک باتری در قسمت عقب نصب شده است.

دو موتور بنزینی و برقی بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵، با همکاری هم ۷۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. با این میزان خروجی باید فیس لیفت کانتیننتال جی تی اسپید را قوی‌ترین مدل تولیدی بنتلی در تاریخ دانست. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم موتور برقی به تنهایی ۱۸۷.۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفته بنتلی، این موتور بیشتر در دورهای پایین و برای افزایش گشتاور و انجام نرم‌تر تعویض دنده‌ها وارد مدار می‌شود.

با اتکا به این پیشرانه بسیار قدرتمند، بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید شتابی برابر با ۳.۱ ثانیه دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ناگفته نماند نسخه کانورتیبل (GTC) از فیس لیفت بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید کمی کندتر بوده و شتاب آن ۳.۲ ثانیه اعلام شده است. این نسخه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.

از آنجایی که فیس لیفت بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید یک خودرو هیبریدی شارژی است، می‌تواند در حالت تمام الکتریکی و بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی طی مسیر کند. در این حالت و بر اساس استاندارد اروپایی WLTP جی تی اشرافی انگلستانی می‌تواند تا ۵۰ مایل یا ۸۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. حداکثر سرعت خودرو در این حالت به ۸۷ مایل یا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

یک تغییر بزرگ در نمای ظاهری
در نمای ظاهری چراغ‌های دوقلوی قبلی، جای خود را به چراغ یک تکه داده‌اند. فرم این چراغ‌ها مدل‌های تولید محدودی مثل باکلار و باتور را در ذهن تداعی می‌کند. بد نیست اشاره کنیم که فیس لیفت کانتیننتال جی تی اسپید اولین خودروی کمپانی از سال ۱۹۵۹ به این طرف است که به جای چراغ‌های گرد دوقلو، چراغ یک تکه دارد. در نمای عقب و داخل کابین تغییرات خفیف‌تر بوده و به موارد جزئی محدود می‌شود.

بنتلی تاکید دارد فیس لیفت کانتیننتال جی تی اسپید به خاطر تغییرات اعمال شده در سیستم تعلیق، توزیع وزن، بهره‌مندی از چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر و همچنین میله‌های فعال ضد واژگونی هندلینگ و راحتی بهتری ارائه می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید و تحویل هر دو نسخه سقف ثابت و کانورتیبل از فصل سوم امسال در کارخانه کرو آغاز خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir