نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

راهکار ساماندهی مشکلات حوزه خودرو استفاده از پلتفرم‌های جدید است

منبع
خانه ملت
بروزرسانی
راهکار ساماندهی مشکلات حوزه خودرو استفاده از پلتفرم‌های جدید است

خانه ملت/ نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تنها راهکار ساماندهی مشکلات حوزه خودرو را استفاده از پلتفرم‌های جدید دانست و گفت: تا چه زمانی مردم باید تصادفات ناشی از کیفیت نامناسب خودروها و هزینه‌هایی بابت تعمیر خودروهایی که به تازگی از خودروسازان تحویل گرفتند را تحمل کنند و هیچ مسئولی نیز در برابر این مشکلات پاسخگو نباشد.
 
احمد انارکی محمدی درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: تا چه زمانی مردم باید تصادفات ناشی از کیفیت نامناسب خودروها و هزینه‌هایی بابت تعمیر خودروهایی که به تازگی از خودروسازان تحویل گرفتند را تحمل کنند و هیچ مسئولی نیز در برابر این مشکلات پاسخگو نباشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تنها راهکار ساماندهی مشکلات حوزه خودرو را استفاده از پلتفرم‌های جدید دانست و ادامه داد: متاسفانه با وجود گذشت سال‌ها پلتفرم خودروها تغییری نکرده است این در حالی است که باید پلتفرم جدیدی تعریف کرد البته منظور از طراحی پلتفرم این نیست که سمند به سورن و پژو 206 به پژو 207 تبدیل شود زیرا خودروهایی مانند سورن و پژو 207 همان خودروهای قبلی هستند با این تفاوت که برخی ویژگی‌های ظاهری آن‌ها مانند چراغ و شکل سپر تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در دنیا نیز این گونه نیست که هر خودروساز پلتفرم‌های مختلف داشته باشد، اضافه کرد: رمز موفقیت ما این است که چند شرکت خودروساز با یکدیگر یک پلتفرم مشترک طراحی کنند و از یک ظاهر متفاوتی را مطابق سلیقه مشتری‌های خود برای این پلتفرم در نظر بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: خودروهای چینی فعلی نیز از خودروسازی‌های رده چندم وارد می‌شود زیرا با توجه به تحریم‌های موجود، شرکت‌های بزرگ چینی پای کار نیستند، در حالیکه اگر این خودروسازان بتوانند همان‌گونه که به همه دنیا سرویس می‌دهند، به ما هم سرویس دهند، بسیار مناسب است.

انارکی محمدی افزود: اگر واردات به درستی صورت نگیرد و نیاز مردم تامین نشود وعده‌هایی که به مردم داده شده است محقق نمی‌شود و وضعیت به همان منوال قبلی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره