logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسل جدید «نیسان GT-R» زودتر از سال ۲۰۲۸ معرفی نمی شود

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نسل جدید «نیسان GT-R» زودتر از سال ۲۰۲۸ معرفی نمی شود

آخرین خودرو/ نسل کنونی نیسان GT-R از سال ۲۰۰۷ روی خط تولید قرار دارد؛ با وجود این و از نقطه نظر طراحی، قدمت آن به سال ۲۰۰۱ و کانسپتی به همین نام بر می گردد. اگرچه خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت معمولاً از قاعده مرسوم تغییر نسل در هر شش یا هفت سال پیروی نمی کنند، ولی نیسان GT-R با استانداردهای مربوط به کلاس خود نیز مدلی کاملاً سالخورده به حساب می آید. در چند سال گذشته همواره شایعاتی مبنی بر بازنشستگی اسطوره ژاپنی و معرفی نسل جدید آن به گوش رسیده، اما مصاحبه اخیر یکی از مدیران رده بالای نیسان نشان می دهد خبری از گودزیلای بعدی در آینده نزدیک نخواهد بود.

آنطور که فرانکویس بیلی معاون ارشد نیسان در مصاحبه با نشریه استرالیایی «Drive» اعلام کرده، این شرکت به تولید خودروهای اسپرت متعهد باقی خواهد ماند. از دید وی GT-R هیچ وقت به مدلی نیمه اسپرت تبدیل نمی شود و همیشه با خصوصیاتی مثال زدنی به فروش خواهد رسید. 

در این مصاحبه آقای بیلی گفته نسل بعدی GT-R که با کد R36 عرضه خواهد شد، به این زودی ها وارد بازار نمی شود. آقای بیلی معتقد است پیشرانه های برقی هنوز تکامل پیدا نکرده اند، به همین جهت این نوع پیشرانه برای استفاده در خودروهای اسپرت، از جمله جانشین نسل فعلی GT-R، مناسب نیست.

معاون ارشد نیسان به نکته جالب دیگری اشاره نموده و گفته باتری های جامد قبل از سال ۲۰۲۸ از راه نخواهند رسید. با توجه به این موضوع از یک سو و پیش نمایش نسل جدید GT-R در قالب مفهومی «هایپر فورس» از سوی دیگر، می توان متوجه شد که فرزند گودزیلا تا سال ۲۰۲۸ به دنیا نخواهد آمد! شاید بدانید کانسپت هایپر فورس سال گذشته با پیشرانه ۱۳۴۱ اسب بخاری و باتری جامد معرفی شد.

احتمال می رود نیسان تولید نسل فعلی GT-R را تا زمان رونمایی نسل جدید ادامه نخواهد داد. چندی قبل یکی از نشریات ژاپنی گزارشی منتشر کرده بود که بر اساس آن مدل ۲۰۲۵، آخرین مدل از نسل کنونی نیسان GT-R خواهد بود. پس از آنکه نیسان اعلام کرد مدل ۲۰۲۵ از این کوپه اسپرت در سرزمین مادری فقط به تعداد محدودی تولید خواهد شد، گزارش نشریه مذکور بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت. اگر این موضوع درست از آب در بیاید، بین نسل R35 و R36 چند سال وقفه ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است نیسان توسعه موتورهای درون سوز جدید را متوقف کرده؛ از این رو اگر قرار باشد نسل جدید GT-R با موتور بنزینی تولید شود، به احتمال قوی باز هم شاهد نصب موتور V6 فعلی در سینه این مدل پرطرفدار خواهیم بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره