logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خداحافظی باشکوه منهارت با «بی ام و X3 M» درون‌سوز

منبع
پدال
بروزرسانی
خداحافظی باشکوه منهارت با «بی ام و X3 M» درون‌سوز

پدال/ شرکت منهارت با تیونینگ نسل فعلی بی‌ام‌و X3 M خداحافظی باشکوهی با شاسی‌بلند پرقدرت ژرمن‌ها داشته است.

چهارمین نسل X3 به تازگی معرفی شده و ما آماده خداحافظی با X3 M درون‌سوز می‌شویم. بر اساس اخبار منتشر شده، این خودرو که با کد F97 شناخته می‌شود در آستانه بازنشستگی قرار دارد و جانشین مستقیمی برای آن وجود نخواهد داشت اما بی‌ام‌و ظاهراً به دنبال عرضه مدل تمام برقی X3 M جدید با پلتفرم نئو کلاس است. البته قبل از آنکه X3 M فعلی راهی موزه شود منهارت دستی بر سر و روی آن کشیده تا با قدرت بیشتر جلب‌توجه کند.

این تیونر آلمانی بار دیگر با شاسی‌بلند پرفورمنس بی‌ام‌و ملاقات داشته است. خودروی موردبحث نسخه فیس لیفت X3 M کامپتیشن است که به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو مجهز شده و البته بجای ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور استاندارد کارخانه خروجی ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۸۰۰ نیوتون متری دارد. البته باید گفت تغییرات خودروی موردبحث فقط به بهبود قدرت و گشتاور آن محدود نمی‌شود.

برای مثال منهارت یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ و چهار خروجی با پوشش کربنی را روی X3 M نصب کرده است. این سر اگزوزهای ۱۰۰ میلی‌متری را می‌توان با پوشش سرامیکی هم سفارش داد. تیونر یاد شده بجای رینگ‌های استاندارد نیز نمونه‌های ۲۲ اینچی افترمارکتی را در نظر گرفته است. رینگ‌های موردبحث با لاستیک‌های پهن همراه می‌شوند. منهارت بدنه X3 M را نیز دستخوش تغییر کرده و یک کیت آیرودینامیک ملایم را ارائه نموده است.

این پکیج ظاهری از فیبر کربن ساخته شده و شامل اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر سقف است که نتیجه نصب آن‌ها ارائه ظاهری گیراتر برای شاسی‌بلند اسپرت بی‌ام‌و است. منهارت به خاطر استفاده از تریم طلایی رنگ روی محصولات خود شناخته می‌شود اما برای این خودرو از نوارهای آبی تیره استفاده کرده است. ارتفاع خودرو هم با استفاده از فنرهای جدید H&R کاهش یافته تا X3 M حدود ۳۰ میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر شود. نهایتاً باید به استفاده از فیبر کربن و برخی تریم های دیگر در کابین نیز اشاره کرد که بر جذابیت‌های این خودرو می‌افزایند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره