logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

غربیلک فرمان ZF با نمایشگر مرکزی معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
غربیلک فرمان ZF با نمایشگر مرکزی معرفی شد

آخرین خودرو/ کمپانی آلمانی ZF که بیشتر به خاطر تولید گیربکس‌ های پیشرفته شهرت دارد، اخیراً از غربیلک فرمانی رونمایی کرده که قسمت میانی آن خالی بوده و یک نمایشگر دیجیتال نصب شده؛ این غربیلک پیشرفته توسط شاخه Lifetec کمپانی ZF توسعه پیدا کرده است.

به گزارش آخرین خودرو، شاید فکر کنید نصب نمایشگر در قسمت میانی باعث حذف ایربگ شده و یا در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند. اما Lifetec تدابیری اندیشیده که هیچ خللی در عملکرد ایربگ ایجاد نمی شود. برای فراهم کردن امکان نصب نمایشگر در قسمت مرکزی غربیلک فرمان، مهندسان آلمانی کیسه هوا را به قسمت بالایی غربیلک انتقال داده اند. با توجه به این جابجایی، می ‌توان در قسمت میانی فرمان از یک نمایشگر مرکزی و یا چند نمایشگر لمسی استفاده کرد. البته به گفته Lifetec با آزاد شدن فضای موجود، خودروسازان می ‌توانند کاربردهای دیگری برای قسمت میانی فرمان تعریف کنند. برای مثال مهندسان این بخش پیشنهاد نصب اجزا و سنسورهای مربوط به سیستم رانندگی خودکار را پیشنهاد داده اند‌.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که پونتیاک سال‌ ها قبل ایده ‌ای مشابه را به کار بسته بود. مدل بونویل (Bonneville) از این برند آمریکایی به فرمانی مجهز بود که در قسمت میانی آن دکمه‌ های متعددی قرار داشتند. با استفاده از این دکمه ‌ها می ‌شد امکانات مختلف خودرو را کنترل کرد.

نمونه اولیه از فرمان مجهز به نمایشگر مرکزی، در قسمت ‌های بالا و پایین لبه‌ های تختی دارد. از آنجایی که کیسه هوا به قسمت بالا منتقل شده، این سوال مطرح می ‌شود که در صورت قرار داشتن دست راننده درست در وسط غربیلک و وقوع تصادف، آیا باز شدن کیسه هوا باعث بروز صدمه نخواهد شد؟

هنوز مشخص نیست که غربیلک نوین Lifetec مشتری پیدا کرده یا خیر. با توجه به شهرت بالای ZF و همکاری آن با خودروسازان بزرگ دنیا، چنانچه این غربیلک فرمان تأییدیه های لازم را کسب کند، احتمال تولید انبوه و استفاده از آن در خودروها بالا خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir