logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فیس لیفت «فولکس واگن گلف R» با ۳۲۹ اسب بخار معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فیس لیفت «فولکس واگن گلف R» با ۳۲۹ اسب بخار معرفی شد

آخرین خودرو/ فیس لیفت نسل کنونی فولکس واگن گلف ژانویه گذشته معرفی شد. همچون قبل مدل فیس لیفت گلف نیز در نسخه های متفاوتی به فروش خواهد رسید که نسخه R یکی از آنهاست. این نسخه که دوستداران رانندگی های اسپرت و هیجان انگیز را نشانه گرفته، با مشخصاتی فوق العاده وارد بازار خواهد شد.

برای استقبال از این نسخه، فولکس واگن اخیراً تصاویری رسمی از فیس لیفت گلف R را منتشر کرده است. البته خودروی حاضر در این تصاویر پوششی استتاری روی بدنه خود دارد و تمام جزئیات بدنه مشخص نیست. با این حال با دقت در قسمت های مختلف می توان به ویژگی های اصلی پی برد.

مشخصات فنی فیس لیفت فولکس واگن گلف R
فولکس واگن تأکید دارد نسخه R از فیس لیفت گلف، قوی ترین گلف R تاریخ خواهد بود. این نسخه نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ دریافت می کند. با توجه به بروزآوری های صورت گرفته، این موتور کم حجم توانایی تولید ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید این میزان خروجی در مقایسه با خروجی موتور گلف R قبلی ۱۴ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر است. وظیفه انتقال قدرت در فولکس واگن گلف R جدید به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DSG محول شده؛ این گیربکس نیروی موتور را به سمت هر چهار چرخ ارسال می کند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه فولکس واگن حتی نسخه کلاب اسپرت از گلف R را نیز توسعه خواهد داد. اگر این نسخه متولد شود، طبیعتاً خروجی بالاتری خواهد داشت.

با اتکا به این موتور کم حجم اما قدرتمند، فیس لیفت فولکس واگن گلف R صفر تا صد را در زمان ۴.۷ ثانیه طی می کند. البته در صورت سفارش پکیج پرفورمنس، این رکورد به ۴.۶ ثانیه کاهش می یابد. حداکثر سرعت این نسل نیز در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده؛ پکیج پرفورمنس این محدودیت را برطرف کرده و حداکثر سرعت را به ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت افزایش می دهد.

مثل سابق فولکس واگن گلف R جدید نیز از حالت دریفت سود می برد. با فعال شدن این حالت، فناوری گشتاوری برداری تمامی نیرو را به چرخ های محور عقب ارسال می کند تا انجام حرکت دریفت تسهیل شود. این فناوری در پیچ ها نیز به کمک راننده می آید و برای عبور راحت تر و افزایش پایداری تا ۱۰۰ درصد نیرو را به چرخ های بیرون پیچ انتقال می دهد. هاچبک قدرتمندی مثل فولکس واگن گلف R به ترمزهای قوی نیز نیازمند است. مثل سابق این نسل نیز به دیسک های ترمز ۱۸ اینچی تجهیز شده تا توقف های سریع و کوتاه تضمین شود.

نسخه R از فیس لیفت گلف در مقایسه با مدل قبلی حدود یک اینچ ارتفاع کمتری دارد. سیستم تعلیق این نسل در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چهار اتصالی است. این نسل از سیستم کنترل داینامیک شاسی (DCC) که بسته به شرایط میزان حساسیت فرمان، تعلیق و پاسخ دهی پدال گاز را تنظیم می کند، بهره می برد.

تغییرات نمای ظاهری و کابین
برای مثال سپر این نسخه از گلف بازطراحی شده و گرافیک چراغ های LED متمایز است. چراغ های عقب هم به پیروی از مدل های الکتریکی کمپانی از نوع موسوم به IQ.Light بوده و گرافیکی سه بعدی دارند. این هاچبک آتشین با رینگ های ۱۸ استاندارد و رینگ های ۱۹ اینچی آپشنال به دست مشتریان خواهد رسید.

در داخل کابین، نمایشگر ۱۲.۹ اینچی لمسی حاضر در قسمت میانی داشبورد و نمایشگر ۱۰.۲ اینچی پشت فرمان دارای گرافیک اختصاصی هستند. گرافیک این نمایشگرها به شکلی است که هیجان بیشتری را به راننده تزریق می کند. علاوه بر این، در گلف R اطلاعات بیشتری مثل زمان طی یک دور پیست بر اساس داده های GPS و شتاب خودرو در اختیار راننده قرار داده می شود. در صورت سفارش مشتری، سیستم هداپ دیسپلی نیز به این هاچبک تند و تیز آلمانی اضافه خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، فیس لیفت فولکس واگن گلف R تا پایان سال وارد بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است.

مروری بر تاریخچه فولکس واگن R
اولین نسخه R از فولکس واگن گلف در سال ۲۰۰۲ و با اتاق Mk4 متولد شد. این نسل به یک موتور ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر مجهز بود و قدرتی برابر با ۲۴۰ اسب بخار داشت. در سال ۲۰۰۵ نوبت به نسل دوم گلف R رسید، موتور این نسل ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد و شتاب آن ۶.۲ ثانیه بود. نسل بعدی گلف R در سال ۲۰۰۹ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این نسل به جای موتور حجیم قبلی به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده بود و ۲۵۶ اسب بخار قدرت داشت. در سال ۲۰۱۳ نسل چهارم گلف R با پیشرانه ای ۲۸۸ اسب بخاری معرفی شد تا به گزینه ای ایده آل برای دوستداران هاچبک های اسپرت تبدیل شود. نسل پنجم این هاچبک پرطرفدار آلمانی از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید قرار دارد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، موتور ۲ لیتری این نسل می تواند ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir