logo
  1. برگزیده
خودرو

نفس های آخر پژو پارس و امتیازات ویژه برای حواله داران

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
نفس های آخر پژو پارس و امتیازات ویژه برای حواله داران

پرشین خودرو/ شمارش معکوس برای پایان تولید پژو پارس آغاز شده است و با نزدیک شدن به آخرین روزهای خرداد، پژو پارس نفس‌های آخر را روی خط تولید می‌کشد و طبق تصمیم و اعلام سازمان ملی استاندارد و ایران خودرو، سدان جذاب این شرکت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ رسما بازنشسته می شود.

مردادماه سال گذشته بود که شرکت ایران‌ خودرو با دستور سازمان ملی استاندارد، توقف خط تولید پژو پارس را پایان ۱۴۰۲ اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. اما جذابیت بالای پژو پارس برای مشتری ایرانی و از سویی تعهد تحویل بیش از ۱۷۲ هزار دستگاهی پژو پارس توسط ایران‌ خودرو، به سرعت منجر به عقب نشینی سازمان استاندارد از موضع خود شد و در نهایت با همکاری سازمان استاندارد و وزارت صمت، قرار شد تا تولید پژو پارس تا پایان بهار ۱۴۰۳ ادامه یابد تا خودروهای ثبت‌نامی به دست متقاضیان برسند.

به دنبال این توافق، سازمان مذکور پایان خردادماه را زمان توقف تولید پژو پارس اعلام کرد؛ و حالا در شرایطی که چند روزی به مهلت تعیین شده باقی نمانده است به نظر می رسد برخی از ثبت‌نام‌کنندگان هنوز امیدوار به تولید این محصول هستند. در حالی که بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد، تمامی تیپ‌های پژو پارس تنها تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ تولید خواهند شد؛ سدان قدیمی که از سال ۱۳۷۹ به عنوان نسخه فیس لیفت شده پژو ۴۰۵ معرفی و در این سال ها توانست به محبوبیت بالایی دست یابد و حالا با گذشت ۲۴ سال، وقت وداع آن فرا رسیده است.

با توجه به پیش فروش پژو پارس در سامانه یکپارچه، ایران خودرو تصمیم دارد طرح تبدیل و جایگزینی را در اختیار متقاضیان قرار دهد و به سرعت سه خودروی تارا، ۲۰۷ و سورن پلاس را به عنوان محصولات جایگزین پژو پارس معرفی کرد و در فراخوانی از ثبت‌نام‌کنندگان پژو پارس در سامانه یکپارچه، خواست که محصولی جایگزین انتخاب کنند.

البته در این میان محصولات جایگزین پژو پارس، سورن پلاس از اولویت بیشتری برای جایگزینی برخوردار است به همین دلیل ایران خودرو برای متقاضیان جایگزینی پارس با سورن پلاس، امتیاز و مشوق های جالبی از قبیل تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی بدون بهره و تخفیف ۱۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

بر اساس برخی آمارها تا کنون بیش از ۵۰ درصد مشتریان پارس انصراف داده و گزینه‌های جایگزین را انتخاب کرده‌اند و هر روز بر تعداد متقاضیانی که اقدام به تبدیل خودرو با محصول جایگزین می‌کنند افزوده می‌شود با این وجود برخی متقاضیان هنوز اصرار به دریافت پارس دارند؛ در حالی که ایران خودرو موظف به اجرای مصوبات و تولید براساس مجوزهای سازمان ملی استاندارد است.

طبق اعلام سازمان ملی استاندارد قطعا تولید پژو پارس در روز ۳۱ خردادماه متوقف خواهد شد و مشتریانی که حواله خرید آن را دارند باید خودروی دیگری را انتخاب کنند طبیعی است که در این شرایط تعلل در جایگزینی پارس با یکی از این سه خودرو صرفا به زیان دارندگان حواله است و هرچه زمان انصراف و انتخاب خودرو جایگزین پارس توسط مشتریان طولانی‌تر شود فرآیند تحویل خودرو نیز به تاخیر می‌افتد. بنابراین به متقاضیان پارس توصیه می‌شود سریع تر نسبت به انتخاب خودروی جایگزین اقدام کنند.

در این مدت پیشنهادات مناسبی برای جایگزینی پارس با خودروهای دارای مرغوبیت و ارزنده که اختلاف قیمت کارخانه با بازارشان نیز قابل توجه می باشد، صورت گرفته است؛ محصولاتی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار مزیت آنها محسوب می شود به طوری که بررسی ها حاکی از آن است که سه محصول سورن، ۲۰۷ و تارا به عنوان جایگزین پارس اختلاف قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۲۰  میلیون تومان بین کارخانه و بازار دارند.

بنابراین با معرفی محصولات جایگزین، فرصت دیگری در اختیار حواله داران پارس است تا از محصولاتی استاندارد و ارزنده برای جایگزینی بهره مند شوند. هر چند پژو پارس در دو دهه گذشته خودروی محبوبی بوده اما در میان این سه محصول جایگزین، سورن پلاس ضمن اینکه به لحاظ سواری و کیفیت ساخت به پژو پارس نزدیک است اما ظاهر و امکانات خوبی داشته و آپشنال‌تر از پژو پارس تولید و عرضه می شود.

با توجه به ویژگی هایی که عنوان شد سورن پلاس در بسیاری از  از آیتم‌ها واقعا جانشین پژو پارس می‌تواند باشد، این محصول در بازار آزاد خودرو به طور متوسط ۶۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و اختلاف قیمت سورن پلاس با کارخانه و بازار به این ترتیب ۱۶۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که البته این عدد تا موعد تحویل خودرو می‌تواند متفاوت باشد. ضمن اینکه سورن پلاس تنها گزینه جایگزینی پژو پارس است که با وام بدون بهره ۱۰۰ میلیون تومانی و تخفیف ۱۵ میلیون تومانی عرضه می شود. این خودرو همچنین استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند و تعداد امتیازات منفی آن در بررسی سازمان های مختلف به مراتب کمتر از پارس ارزیابی شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره