نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی قوی ترین خودروی تاریخ ارباب حلقه ها با ۹۱۲ اسب بخار قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی قوی ترین خودروی تاریخ ارباب حلقه ها با ۹۱۲ اسب بخار قدرت

آخرین خودرو/ پس از معرفی فیس لیفت پورشه تایکان، حالا نوبت به شرکت آئودی رسیده تا از فیس لیفت E-Tron GT  رونمایی کند. این نسخه که به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید، در زیر پوسته تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است.

خودروسازان آلمانی عادت دارند مدل‌های فیس لیفت خود را با تغییرات ظاهری اندک و ارتقای مشخصات فنی راهی بازار کنند. فیس لیفت آئودی E-Tron GT از این قاعده پیروی کرده و اکنون از پیشرانه و باتری قوی‌تری نسبت به قبل سود می‌برد. این نسخه در سه تیپ S، RS و RS Performance قابل انتخاب خواهد بود.

مشخصات فنی فیس لیفت آئودی  E-Tron GT
ابتدا به سراغ معرفی تیپ جدید RS Performance می‌رویم، چرا که این تیپ از مشخصات اعجاب انگیزی برخوردار بوده و قدرتمندترین خودروی تاریخ کمپانی به حساب می‌آید. پیشرانه این تیپ از فیس لیفت E-Tron GT توانایی تولید ۹۱۲ اسب بخار قدرت را دارد. به لطف این نیروگاه فوق العاده قدرتمند، تیپ پرفورمنس صفر تا صد را در زمان فقط و فقط ۲.۵ ثانیه طی می‌کند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تیپ پرفورمنس از فیس لیفت E-Tron GT مشخصات نزدیکی به پورشه تایکان توربو GT دارد. شاید بدانید پیشرانه این خودرو ۱۰۱۹ اسب بخار قدرت داشته و شتاب صفر تا صد آن ۲.۴ ثانیه است.

پیشرانه تیپ RS از مدل ۲۰۲۵ آئودی E-Tron GT توانایی تولید ۸۴۵ اسب بخار قدرت را دارد. به لطف این پیشرانه شتاب صفر تا صد تیپ RS برابر با ۲.۸ ثانیه است. تیپ پایه هم که S نام دارد، دارای ۶۷۱ اسب بخار قدرت بوده و دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون برای آن ۳.۴ ثانیه زمان می‌برد. این تیپ در مسیر مستقیم توانایی ثبت حداکثر سرعت ۱۵۲ مایل یا ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. این رقم برای تیپ‌های RS برابر با ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ناگفته نماند در تمامی تیپ‌ها، پیشرانه دو موتوره بوده و هر چهار چرخ محرک هستند.

استفاده از باتری قوی تر
در کنار ارتقای خروجی پیشرانه، مدل ۲۰۲۵ از آئودی E-Tron GT به باتری حجیم‌تر مجهز شده؛ با تصمیم ارباب حلقه‌ها، در نسخه فیس لیفت باتری ۸۴ کیلووات ساعتی جای خود را به باتری ۹۷ کیلووات ساعتی داده است. نکته جالب اینکه با وجود افزایش حجم باتری به میزان قابل توجه وزن خودرو تنها ۹ کیلوگرم بیشتر شده است. علاوه بر این‌ها، باید گفت باتری آئودی E-Tron GT حالا از سرعت شارژ ۳۲۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند. این رقم برای مدل ۲۰۲۴ برابر با ۲۷۰ کیلووات است. در بهینه‌ترین شرایط و در صورت اتصال به یک پورت بسیار سریع، میزان شارژ باتری در عرض ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. همچنین تنها با ۱۰ دقیقه اتصال به چنین پورتی، انرژی لازم برای پیمایش ۱۷۴ مایل یا ۲۸۰ کیلومتر مسافت در باتری ذخیره می‌شود.

طبق انتظار از بین ۳ تیپ موجود، تیپ S بیشترین برد حرکتی را دارد و با شارژ کامل می‌تواند تا ۳۷۸ مایل یا ۶۰۸ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. البته این رکورد بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده  احتمالاً در رانندگی‌های روزمره شاهد ارقام کمتری خواهیم بود.

آئودی تیپ پایه از فیس لیفت E-Tron GT را به سیستم تعلیق بادی دو تجهیز کرده است. به لطف این ویژگی می‌توان ارتفاع خودرو را تا ۳ اینچ یا ۷.۶ سانتی‌متر کاهش داد. در تیپ پرچمدار پرفورمنس، حالت مخصوصی برای سیستم تعلیق تعریف شده که با فعال کردن آن عملکرد خودرو در پیست بهینه‌تر می‌شود.

ادای احترام به گذشته
اگرچه آئودی E-Tron GT طراحی خیلی مدرنی دارد، اما در آن به مدل‌های قدیمی کمپانی ادای احترام شده است. برای مثال رینگ‌های ۲۱ اینچی این خودرو به کانسپت آووس کواترو که متعلق به سال ۱۹۹۱ میلادی است، اشاره می‌کنند. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نسخه پرفورمنس هم با الگوبرداری از مدل RS2 آوانت ۱۹۹۴ تمی سفید رنگ دارد.

قیمت آئودی E-Tron GT
در سرزمین مادری مدل پایه یا همان تیپ S از فیس لیفت آئودی E-Tron GT قیمتی برابر با ۱۲۶ هزار یورو دارد. برای خرید تیپ RS از مدل ۲۰۲۵ باید ۱۴۷,۵۰۰ یورو پرداخت کرد؛ تیپ پرچمدار پرفورمنس هم ۱۶۰,۵۰۰ یورو قیمت گذاری شده است. این ارقام به ترتیب معادل ۸، ۹.۵ و ۱۰ میلیارد تومان می‌شوند!

شایان ذکر است آئودی E-Tron GT از سال ۲۰۲۰ روی خط تولید قرار دارد. این خودرو ابتدا در قالب یک مدل مفهومی در نوامبر ۲۰۱۸ معرفی شد. E-Tron GT که اولین سدان فول سایز ارباب حلقه ها به شمار می‌رود، بر اساس پلتفرم موسوم به J1 توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید پورشه تایکان نیز بر اساس همین پلتفرم تولید می‌شود. مثل دیگر مدل‌های اخیر کمپانی، E-Tron GT نیز طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد، طوری که این سدان خوش استیل برقی در سال ۲۰۲۱ جایزه طراحی «فرمان طلایی» را از آن خود کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره