نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

لندروور با همکاری شرکت چری نام «فریلندر» را احیا می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
لندروور با همکاری شرکت چری نام «فریلندر» را احیا می کند

آخرین خودرو/ فریلندر نام اولین خودروی شرکت لندرور با شاسی یکپارچه است. این خودرو که در نسل دوم خود با نام LR2 در آمریکا به فروش رسید، پس از ۱۴ سال عرضه بالاخره در سال ۲۰۱۵ از خطوط تولید خداحافظی کرد. حالا لندروور قصد دارد پس از چند سال وقفه این نام را احیا کند، آن هم به کمک شریک استراتژیک خود یعنی شرکت چری چین.

با تصمیم لندروور، فریلندر به یک برند مستقل تبدیل شده و محصولات الکتریکی تولید انبوه با نشان آن به فروش خواهند رسید. در فاز نخست، محصولات این برند فقط در چین و از طریق شبکه‌های توزیع لندروور و چری عرضه خواهد شد.

آنطور که اعلام شده، محصولات برند فریلندر با همفکری طراحان لندروور و چری طراحی خواهد شد. شاید بدانید این دو کمپانی از سال ۲۰۱۲ در حوزه ‌های مختلف با هم همکاری می‌ کنند. اخیراً هم دو شرکت در زمینه استفاده از پلتفرم های مشترک به توافق رسیدند.

در رابطه با جزئیات فنی محصولات برند فریلندر فعلاً اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ ها قرار نگرفته؛ با این حال نشریات چینی پیش بینی می ‌کنند مدل‌ های مختلف این برند، اشتراکات زیادی با برند اکسید خواهند داشت. اکسید که از برندهای تازه تاسیس گروه خودروسازی چری است، در زمینه تولید خودروهای لوکس برقی فعالیت می‌ کند. اگر همه چیز طبق برنامه ‌ریزی‌های قبلی پیش برود، این برند نوپا از سال ۲۰۲۶ محصولات خود را در اروپا عرضه خواهد کرد.

ناگفته نماند به غیر از گروه جگوار لندروور، سایر خودروسازان مطرح جهانی نیز به دنبال افزایش روابط و گسترش همکاری ‌ها با شرکت‌ های چینی هستند. در دور جدید افزایش همکاری‌ها، کمپانی فولکس واگن به سراغ شیائوپنگ (Xpeng) رفته و قصد دارد با همکاری آن چند خودروی برقی مخصوص بازار چین را توسعه دهد. برند لوکس آئودی هم استراتژی مشابهی را با گروه سایک در پیش گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره