نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کانادا هم احتمالاً برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وزن می‌کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کانادا هم احتمالاً برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وزن می‌کند

آخرین خودرو/ بر اساس برخی گزارش‌ها دولت کانادا به پیروی از دولت آمریکا و اتحادیه اروپا، در نظر دارد برای خودروهای برقی چینی تعرفه‌های جدیدی وضع کند. هدف از این اقدام، حمایت از صنایع داخلی و شغل‌های محلی اعلام شده است.

به گزارش آخرین خودرو، شاید بدانید چند هفته قبل و در ماه می بود که دولت بایدن تعرفه واردات خودروهای برقی ساخت چین را با افزایش ۴ برابری به ۱۰۰ درصد رساند. اوایل ماه ژوئن هم اتحادیه اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی را تا ۳۸.۱ افزایش داد. حالا نخست وزیر انتاریو یعنی داگ فورد از جاستین ترودو درخواست کرده که تعرفه‌ مربوط به واردات خودروهای برقی چینی را حداقل با تعرفه جدید ایالات متحده همسان سازی کند.

دولت ترودو اعلام کرده اقدامات سایر کشورها را تحت نظر گرفته و در جریان جلسه اخیر رهبران گروه ۷ مذاکراتی را در رابطه با خودروهای برقی ساخت چین انجام داده است. با وجود این فعلاً قانونی تصویب نشده، چرا که هرگونه تصمیمی به احتمال قوی با اقدامات تلافی جویانه از سوی پکن همراه خواهد بود.

آمار نشان می‌دهد که میزان فروش خودروهای ساخت چین در کانادا با شتاب بالایی رو به افزایش است. طبق داده‌های موجود، ارزش خودروهای وارداتی از چین در سال ۲۰۲۲ به ۲.۲ میلیارد دلار کانادا (معادل ۱.۶ میلیارد دلار آمریکا) افزایش پیدا کرده؛ این رقم قبلاً کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار کانادا (معادل ۷۳ میلیون دلار آمریکا) بوده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که عامل اصلی در این افزایش، واردات محصولات تسلا از مبدأ چین است. آنطور که نشریه بلومبرگ گزارش کرده، دولت کانادا مشکلی با واردات تسلاهای ساخت چین ندارد.

علاوه بر نخست وزیر انتاریو، فعالان و اتحادیه‌های مختلف در صنعت خودروی کانادا نیز افزایش تعرفه برای خودروهای برقی چینی را از دولت ترودو درخواست کرده‌اند. از دید این گروه کانادا نمی‌تواند سیاستی متفاوت با ایالات متحده را نسبت به این موضوع در پیش بگیرد، مخصوصاً با در نظر گرفتن اینکه قرار است توافق سه جانبه تجارت آزاد منعقد شده بین ایالات متحده، مکزیک و کانادا بازبینی شود.

ناگفته نماند ترودو اعلام کرده در حال بررسی دقیق موضوع را بوده و به دنبال برداشتن گام‌های ضروری در راستای محافظت از صنعت خودروی کانادا و حقوق مشتریان کانادایی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir