نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فیس لیفت فولکس واگن گلف R با ۳۲۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فیس لیفت فولکس واگن گلف R با ۳۲۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

آخرین خودرو/ شرکت فولکس واگن از فیس لیفت گلف R پرده برداری کرد. این نسخه از لحاظ طراحی دنباله روی فیس لیفت گلف استاندارد بوده و تغییرات کمی را تجربه کرده است. اما در بخش فنی دامنه تغییرات بیشتر بوده و مدل ۲۰۲۵ از این هاچبک اسپرت آلمانی از پیشرانه قدرتمندتری بهره می‌برد.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵
با بازنگری‌هایی که مهندسان فولکس واگن در موتور ۲ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر انجام داده‌اند، میزان خروجی آن به ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این ارقام نسبت به قبل به ترتیب ۱۴ و ۲۰ واحد رشد کرده‌اند. وظیفه انتقال نیرو در این هاچبک جذاب به گیربکس ۷ سرعتی دو کلاچه خودکار محول شده است. این گیربکس با همکاری فناوری گشتاور برداری (تورک وکتورینگ) نیرو را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.

با اتکا به این قوای محرکه فولکس واگن گلف R جدید صفر تا صدی برابر با ۴.۶ ثانیه داشته و در صورت سفارش آپشن پرفورمنس پکیج می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با چنین رکوردی گلف R همراه با آرتئون R سریع‌ترین خودرویی است که نشان فولکس واگن را روی خود دارد. ناگفته نماند در حالت استاندارد حداکثر سرعت این هاچبک اسپرت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

طراحی بیرونی
در نمای بیرونی، فیس لیفت فولکس واگن گلف R به چراغ‌های LED جدیدی مجهز شده؛ سپر جلو هم متفاوت بوده و با در نظر گرفتن مباحث آیرودینامیک بازطراحی شده است. به گفته فولکس واگن این سپر حالا نقش مثبت‌تری در خنک‌کاری اجزای سیستم ترمز دارد. در نمای عقب، چراغ‌ها از نوع LED هستند و چهار خروجی اگزوز تاکید می‌کنند که با نسخه‌ای بسیار جذاب‌تر از مدل استاندارد طرف هستیم.

فولکس واگن، فیس لیفت گلف R را با رینگ‌های ۱۸ اینچی به مشتریان تحویل می‌دهد. در صورت سفارش پرفورمنس پکیج، این رینگ‌ها جای خود را به رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌دهند. این آپشن شامل موارد دیگری مثل اسپویلر بزرگ سقفی، شتاب سنج، محاسبه کننده زمان طی یک دور پیست بر مبنای جی پی اس و دو حالت رانندگی جدید با نام‌های «ویژه» و «دریفت» می‌شود. بد نیست اشاره کنیم که کمپانی آلمانی حالت رانندگی ویژه را در پیست معروف نوربرگرینگ توسعه داده است.

طراحی داخلی
در داخل کابین نمایشگر ۱۲.۹ اینچی برای سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی فیس لیفت فولکس واگن گلف R دانست. در پشت فرمان هم از یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی استفاده شده؛ این نمایشگر ابزارهای ویژه‌ای را برای کنترل و  نظارت بر عملکرد خودرو دارد. برخی از اجزا مثل دکمه‌های کنترل صدا و سیستم تهویه، بازطراحی شده و متفاوت از قبل هستند.

نسخه بلک ادیشن، مخصوص اروپا
فیس لیفت فولکس واگن گلف R در اروپا دارای یک نسخه خاص خواهد بود. این نسخه Black Edition نامگذاری شده و همانطور که قابل حدس است در آن لوگوهای روی بدنه، کالیپرها، رینگ‌های ۱۹ اینچی و خروجی اگزوز به رنگ مشکی در می‌آیند. ضمن اینکه در این نسخه چراغ‌های ماتریکس ال ای دی IQ.Light و همچنین پک پرفورمنس به صورت استاندارد موجود است.

در رابطه با قیمت فیس لیفت فولکس واگن گلف R اطلاعاتی منتشر نشده؛ ناگفته نماند مدل ۲۰۲۴ مجهز به گیربکس اتوماتیک ۴۷۶۹۰ دلار قیمت دارد. با این حساب نسخه فیس لیفت احتمالاً با قیمتی نزدیک به ۵۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.   

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir