نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

زیکر X 2025؛ شاسی بلند تمام برقی و جمع و جور چینی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
زیکر X 2025؛ شاسی بلند تمام برقی و جمع و جور چینی

آخرین خودرو/ در ۱ جولای ، زیکر (Zeekr) ، مدل زیکر X 2025 خود را در چین عرضه کرد و یک تریم اسپرت ۵ نفره (تمام چرخ محرک) و دو تریم ۴ نفره (تمام چرخ محرک و چرخ عقب محرک) با قیمتی بین ۲۷,۵۰۰ – ۳۰,۲۰۰ دلار را ارائه کرده است.

زیکر X 2025 که در دسته SUV های جمع و جور قرار می گیرد، ابعادی برابر با ۴۴۵۰/۱۸۳۶/۱۵۷۲ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۵۰ میلی متر است.

به عنوان یک مدل فیس لیفت، Zeekr X برای سال ۲۰۲۵ ، از سبک طراحی مدل قبلی پیروی می کند. بدنه بیرونی با هفت رنگ ارائه می شود که عبارتند از نارنجی (تازه اضافه شده)، بژ، سبز، خاکستری، بنفش، نقره ای و سفید. این خودرو به طور استاندارد روی رینگ های ۱۹ اینچی سوار می شود و درب های برقی (بدون دستگیره درب) به طور آپشنال ارائه می شوند.

از نظر قابلیت های رانندگی هوشمند، زیکر X 2025 با سیستم رانندگی پیشرفته Zeekr AD ارائه می شود که از طریق پنج دوربین، رادار های موج پنج میلی متری و ۱۲ رادار اولتراسونیک پشتیبانی می شود. این قابلیت ها شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار تغییر خط، دستیار پارک خودکار، دستیار پارک هوشمند از راه دور، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ بین خطوط، هشدار نقطه کور، هشدار باز شدن درب، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی (از جمله یادآوری سرعت) و هشدار ترافیک عبوری جلو و عقب می باشد.

کابین و فضای داخلی زیکر X مدل ۲۰۲۵
فضای کابین مینیمالیستی است و مجهز به فرمان چند منظوره دو شاخه با کف تخت، صفحه پشت کیلومتر مستطیل شکل ۸.۸ اینچی، صفحه کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی که می تواند ۳۵۳ میلی متر از موقعیت وسط به سمت موقعیت سرنشین کناری حرکت کند می باشد. همچنین یک نمایشگر سر بالا (HUD) 24.3 اینچی نیز وجود دارد. علاوه بر این، تریم پنج نفره دارای یک کنسول مرکزی است که یک فضای ذخیره سازی ۷ لیتری است و از شارژ سریع بی سیم تلفن همراه ۵۰ واتی پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که در روز کنفرانس مطبوعاتی، به روز رسانی های OTA OS 5.2 منتشر شد که شامل سیستم تعاملی HMI 3.0 با شمارش معکوس چراغ راهنمایی، نقشه HUD و نقشه ناوبری همه جانبه سه بعدی می شود. علاوه بر این، حالت نگهبانی می تواند به طور خودکار در مکان های نا آشنا فعال شود.

صندلی های ۴ بعدی از سیستم های سرمایش/گرمایش سه سرعته، تنظیم الکتریکی ۲۲ جهته و زاویه خواب پیش فرض ۲۸ درجه پشتیبانی می کنند.

یک یخچال ۵.۷ لیتری روی خودرو نیز وجود دارد که از حالت های کنترل دما سه گانه پشتیبانی می کند: انجماد، سرمایش و گرمایش، با محدوده دمایی ۱۵- تا ۵۰ درجه سانتی گراد. سایر تجهیزات شامل تراشه Qualcomm Snapdragon 8155 برای پلتفرم محاسباتی، ۱۳ بلندگوی یاماها و فناوری تشخیص چهره است.

مشخصات فنی زیکر X مدل ۲۰۲۵
زیکر X 2025 همچنان به بسته های باتری لیتیومی سه تایی ۶۶ کیلو وات ساعتی به طور استاندارد مجهز است و به طور تک موتوره با چرخ های عقب محرک و دو موتوره چهار چرخ محرک عرضه می شود. تریم پنج نفره از موتور های الکتریکی دوگانه با حداکثر قدرت سیستم ترکیبی ۳۱۵ کیلو وات (۴۲۲ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر نیرو می گیرد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه و برد پیمایشی ۵۱۲ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) است. نسخه چهار نفره در دو مدل تک موتوره و دو موتوره به صورت آپشنال موجود است:

تک موتوره: ۲۰۰ کیلو وات (۲۶۸ اسب بخار) قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور، برد پیمایشی ۵۶۰ کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) ، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیه.

دو موتوره: ۳۱۵ کیلو وات (۴۲۲ اسب بخار) قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور، برد پیمایشی ۵۰۰ کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) ، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۸ ثانیه.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره