نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
  3. مهم
خودرو

ویدیو تست جایگزین پژو پارس در ایران خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ویدیو تست جایگزین پژو پارس در ایران خودرو

آخرین خودرو/ بعد از کش و قوس های فراوان در مورد پایان تولید و عرضه پژو پارس توسط ایران خودرو، این شرکت تصمیم گرفت نسخه ای از سورن پلاس را با پیشرانه ای ضعیف تر به عنوان جایگزینی برای پژو پارس و با نام سورن پلاس بهینه و یا سورن پلاس XU7P و یا سورن پلاس ۸۵ گانه معرفی کند. این خودرو به لحاظ فنی مشابه پژو پارس است اما فضای داخل کابین جادارتر بوده و توانسته استاندارد های ۸۵ گانه را پاس نماید در نتیجه می توان امکانات بیشتری را نسبت به پژو پارس در این خودرو یافت.

ویدیو تست و بررسی سورن پلاس XU7P

تماشای ویدیو در آپارات

مشخصات فنی سورن پلاس XU7P
همانطور که از اسم این خودرو مشخص است، نیروی محرکه سورن پلاس بهینه از پیشرانه XU7P تامین می شود که یک پیشرانه با حجم ۱.۸ لیتر، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که روی هم رفته ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند.

مزیت پیشرانه XU7 پلاس نسبت به موتور ها XU7 این است که به دلیل اعمال برخی تغییرات در این پیشرانه و تقویت سیستم خنک کاری، در پیشرانه های XU7 پلاس شاهد استهلاک کمتری نسبت به پیشرانه XU7 هستیم و بروز مشکلاتی نظیر آسیب به واشر سر سیلندر در این پیشرانه ها کمتر شده است.

با این حال مشخصات و توان حرکتی سورن پلاس XU7 پلاس چندان بالا نیست و نمی توان انتظار شتاب خوبی از این خودرو داشت. شتاب صفر تا صدی که می توان با این خودرو ثبت کرد زیر ۱۵ ثانیه است که متاسفانه عدد آن چنان خوبی نیست.

از نکات مثبتی که می توان در این خودرو به آن اشاره کرد مصرف سوخت این سورن پلاس بهینه است. مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر صد کیلومتر حدودا ۷ لیتر است که عدد قابل قبولی در میان خودرو های تولید داخل است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir