نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

ویدیوی تست تصادف «ری را» برای اولین بار منتشر شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ صبح امروز در کنفرانس خبری کراس ملی ایران خودرو، ویدیوی تست تصادف ری را برای نخستین بار برای اصحاب رسانه به نمایش گذاشته شد.

خودروی ری را یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که قرار است به زودی پا به بازار کشور بگذارد و با عرضه این خودرو عملا ری را اولین کراس اوور تولید داخل خواهد بود. شرکت ایران خودرو امروز، با نزدیک شدن به زمان عرضه خودروی ری را، نشست خبری برگزار کرده و در این نشست به روند تولید، میزان سرمایه گذاری و مشخصات این خودرو اشاره کرده و ویدئو تست تصادف ری را به نمایش گذاشت.

مهندس راد منش به عنوان مدیر توسعه پروژه ری را در این نشست حضور پیدا کرده و توضیحاتی را در مورد ری را به اصحاب رسانه دادند و در این نشست برای اولین بار تست تصادف اولین کراس اوور ملی منتشر شد.

مهندس راد منش در این نشست تست های ایمنی صورت گرفته بر روی پروژه ری را را به نمایش گذاشته و عنوان کردند: « تا کنون دو بار از ری را تست تصادف گرفته شده است که مرحله اول آن مربوط به نسخه های اولیه ری را بوده و دومین تست بر روی نسخه نهایی ری را صورت گرفته است و بر اساس این تست ها خودروی ریرا ایمن ترین محصول تولید داخل خواهد.»

شایان ذکر است که شما می توانید ویدئو تست تصادف ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی را در این صفحه مشاهده کنید. نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که تست تصادف ری را با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت انجام شده است.

میزان سرمایه گذاری بر روی پروژه ری را چقدر بوده است؟
هم چنین در این نشست مطرح شد؛ خودرو ریرا به عنوان اولین کراس اوور تولید داخل، بزرگترین پروژه ایران خودرو در چند سال اخیر بوده و فرآیند های نسبتا طولانی از جمله طراحی اولیه بر اساس پلتفرم IPK2، ساخت و تست نمونه های اولیه و روند ورود به مرحله تولید بر روی این خودرو صورت گرفته است. مهندس رادمنش عنوان کرد: «سرمایه گذاری های کلانی بر روی این خودرو صورت گرفته و تا کنون ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه پروژه K125 صورت گرفته است که ۱.۵ هزار میلیارد تومان و ۴۶.۵ میلیون دلار از آن برای روند صنعتی سازی خودروی ری را سرمایه گذاری شده است و اکنون با توجه به سرمایه گذاری و فعالیت های انجام شده در حال حاضر ایران خودرو توانایی تولید ۲۰ دستگاه در ساعت و ۱۰ هزار دستگاه در سال را دارد.»

چه میزان قطعه در ری را به کار رفته است؟
مهندس رادمنش در ادامه افزود: «برای طراحی و ساخت این خودرو از شرکت ها و مجموعه های بسیاری نظیر؛ ایساکو، ساپکو، تام، جتکو، جهاد دانشگاهی شریف و… با ایران خودرو همکاری کرده اند.»

همچنین ایشان در این نشست عنوان کردند که در خودرو ری را نزدیک به ۱۱۳۰ قطعه به کار رفته است که ۱۱۰۰ قطعه آن در داخل کشور تولید شده و ۳۰ قطعه آن از خارج از کشور تامین می شود.

IKP1 و IKP2 پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو
مدیر توسعه پروژه ریرا در این نشست اعلام کرد: « ایران خودرو فعالیت های بسیاری را برای تولید و توسعه خودرو ری را انجام داده است. یکی از این فعالیت ها ایجاد تغییراتی بر روی پیشرانه EF7 پلاس بود که منجر به تولید پیشرانه EFP یا EF7 پلاس شد. دیگر ثمره توسعه پروژه K125 ایجاد و توسعه پلتفرم IKP1 و IKP2 بود که از این پس خودرو ها و محصولات مختلفی بر روی این دو پلتفرم عرضه خواهد شد.»

ری را چه مشخصاتی دارد؟
با تمام مطالبی که در بالا گفته شد؛ اولین کراس اوور ملی چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی از جدیدترین و قوی ترین پیشرانه تولید داخل یعنی پیشرانه EFP بهره می برد. این پیشرانه که در حقیقت نسخه بروز شده و تغییر یافته EF7 توربو است توانایی این را دارد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

محصول جدید ایران خودرو از امکانات بروز و بسیار خوبی بهره می برد که از جمله آنها می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل و محدود کننده سرعت ، فرمان دی کات، پشت آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور TPMS، آینه های جانبی برقی، چراغ روشنایی روز، نور پردازی داخلی، سنسور نور ، سنسور باران، گرمکن صندلی های ردیف جلو و… اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir