نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هوندا Ye S7؛ شاسی بلندی تمام برقی برای بازار چین

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هوندا Ye S7؛ شاسی بلندی تمام برقی برای بازار چین

آخرین خودرو/ در ۱۲ جولای، شاسی بلند تمام برقی سایز متوسط ​​هوندا Ye S7 توسط وزارت صنعت چین معرفی شد. این خودرو بر اساس معماری W این برند برای بازار چین ساخته شده است و انتظار می رود که عرضه رسمی آن اواخر امسال باشد.

هوندا از سری خودرو های برقی Ye برای چین در ۱۶ آپریل امسال ، با هدف دستیابی به ۱۰۰% برقی شدن در بازار چین تا سال ۲۰۳۵ ، رونمایی کرد. این سری قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ شش مدل را عرضه کند که Ye S7 و Ye P7 اولین مدل های این سری هستند. اولین مدل هایی که به ترتیب توسط شرکت های سرمایه گذاری مشترک دانگ فنگ هوندا و GAC هوندا در چین تولید می شوند. سومین خودرو با نام Ye GT Concept در سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه می رسد.

در جلو، هوندا Ye S7 از یک چراغ روشنایی در روز LED به صورت سرتاسری ، با طراحی دو شاخه ای در دو طرف، که شکل “H” کشیده را به وجود می آورد ، استفاده می کند. در همان زمان، لوگوی H هوندا در مرکز نمایان است. قسمت عقب از طراحی چراغ های عقب به هم پیوسته (سرتاسری) استفاده می کند که شکل H کشیده ای را نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، ستون های A، B و C در نمای جانبی مشکی شده اند و با رکاب های کناری و ابرویی های چرخ مشکی تکمیل شده اند که ظاهر خودرو را اسپرت کرده است.

نمای بیرونی دو رنگ نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. هوندا Ye S7 دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۵۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی متر است. فاصله بین دو محور ۲۹۳۰ میلی متر، وزن ۲۳۰۵ کیلوگرم، زاویه ورود ۱۷ درجه و زاویه خروج ۲۴ درجه است. این خودرو همچنین با لاستیک های ۲۶۵/۴۵R21 ارائه می شود.

علاوه بر این، پیشرانه متشکل از موتور های الکتریکی ۱۵۰ کیلو واتی در جلو و ۲۰۰ کیلو واتی در عقب است که قدرت ترکیبی ۳۵۰ کیلو وات (۴۶۹ اسب بخار) را تولید می کند که با یک بسته باتری لیتیومی سه تایی از CATL هماهنگ شده است و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می باشد. اطلاعات ظرفیت باتری و برد پیمایشی آن در حال حاضر فاش نشده است.

از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، سرمایه گذاری مشترک دانگ فنگ هوندا دارای حجم فروش انباشته ۲۳۷۹۰۰ دستگاهی بود که نسبت به سال قبل ۴.۷۹ درصد افزایش داشت. از این تعداد ۳۵۴۰۰ دستگاه خودرو در ماه ژوئن فروخته شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۴۱ درصد کاهش داشته است.

این خودرو با توجه به ژاپنی بودن برند آن (که نشان دهنده کیفیت خوب است) و هوندا بودن (که برندی خوشنام و آشنا با سابقه حضور در بازار خودرویی کشورمان می باشد) و مونتاژ آن در چین (که شرایط تولید و قیمت و خرید آن را تسهیل می کند)، به نظر می رسد گزینه خوبی برای واردات به کشورمان باشد. باید منتظر ارائه آن به بازار چین و مشخص شدن قیمت نهایی آن بود تا ببینیم شرایط قیمتی برای ورود به ایران را دارد یا خیر. البته بعید به نظر می رسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره