نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

به روزرسانی فراری F۳۵۵؛ پروژه ای جذاب و بی نقص

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
به روزرسانی فراری F۳۵۵؛ پروژه ای جذاب و بی نقص

آخرین خودرو/ شرکت Evoluto Automobili در زمینه بازسازی و ارتقای مدل‌های کلاسیک فعالیت می‌کند. این شرکت در یکی از پروژه‌های اخیر خود به سراغ فراری F355 رفته و با مهندسی مجدد آن را بروز آوری کرده است. به لطف این بروز آوری‌ ها، یک محصول بسیار خاص در جهان خودرو متولد شده، طوری که می‌توان آن را جزو کامل‌ترین و جذاب‌ترین اتومبیل‌های موجود دانست.

بدنه فراری ۳۵۵ ارتقایافته توسط شرکت Evoluto Automobili تماماً از فیبرکربن بوده و فقط ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین شاسی این خودرو از نو مهندسی و کابین آن شخصی‌سازی شده است. در کنار این‌ها باید گفت که مهندسین این شرکت در بخش فنی و موتور نیز از قطعات جدید استفاده کرده‌اند. آنطور که اعلام شده، تعداد این قطعات به بیش از ۲۰۰ عدد می‌رسد. در این بخش مواردی مثل سوپاپ‌های بزرگ‌تر، شفت‌های مقاوم‌تر، سیستم جرقه زنی جدید و مواردی از این دست جزو تغییرات موجود هستند. برای هماهنگی قطعات جدید، موتور از نو برنامه‌ریزی شده است.

مشخصات فنی
موتور ۴ لیتری V8 فراری ۳۵۵ در حالت استاندارد توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت را دارد. اما به لطف بازنگری‌های انجام شده، میزان خروجی این موتور تنفس طبیعی به ۴۲۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. نیروی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دستی، که آن هم بروزآوری شده، به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

در پروژه جذاب Evoluto Automobili ترمزهای استاندارد جای خود را به سیستم ترمز برمبو داده است. این سیستم شامل کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه در عقب می‌شود. علاوه بر ترمز، شاسی نیز با استفاده از جوش کربن تقویت شده و در مقایسه با حالت استاندارد ۲۳ درصد مقاومت پیچشی بیشتری دارد.

بدنه پروژه Evoluto Automobili توسط یان کالوم معروف، مدیر طراحی سابق گروه جگوار لندرور، طراحی شده است. بزرگ‌تر شدن ورودی‌های هوا، بازطراحی اسپلیتر جلو، نصب چراغ‌های ال ای دی، تعویض رینگ‌های استاندارد با رینگ‌های زیبای ۱۹ اینچی، نصب آینه‌های جدید، جایگزینی دستگیره‌های در اصلی یا دستگیره‌های کشویی و استفاده از سیستم اگزوز تیتانیومی از جمله تغییرات در نمای ظاهری هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فقط ۵۵ دستگاه از فراری ۳۵۵ بروزآوری‌شده توسط شرکت  Evoluto Automobili  به فروش خواهد رسید. هر دستگاه از این خودرو کاملاً قابل شخصی سازی بوده و مشتریان می‌توانند اتومبیل منحصر به فرد خود را داشته باشند. این پروژه هیجان انگیز در فستیوال سرعت گودوود در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. پس از این فستیوال، نوبت به همایش هفته خودرویی مونتری خواهد رسید تا میزبان فراری ۳۵۵ مدرن باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره