نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی جتور شانهای T1؛ شاسی بلندی هیبریدی با مصرف سوخت یک لیتر!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی جتور شانهای T1؛ شاسی بلندی هیبریدی با مصرف سوخت یک لیتر!

آخرین خودرو/ برند جتور که از زیرمجموعه‌های چری است، خود را برای عرضه یک شاسی بلند جدید آماده می‌کند. این شاسی بلند شانهای T1 نام دارد و با یک پیشرانه هیبریدی شارژی وارد بازار خواهد شد. پیش از رونمایی کامل و عرضه، تصاویر و مشخصات این خودرو در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین انتشار یافته است.

طبق روال مرسوم در چین، مدل‌های جدید قبل از ورود به بازار باید مجوزهای لازم را از نهادهای دولتی دریافت کنند. فهرست و مشخصات این مدل‌ها معمولاً به صورت ماهانه در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر می‌شود. جتور شانهای T1 با پیشرانه هیبریدی شارژی جزو مدل‌هایی است که در لیست اخیر این وزارت دیده می‌شود.

برند شانهای به انواع مدل‌های شاسی بلند و خودروهای پیکاپ اختصاص دارد. مدل T1 در رده‌ای پایین‌تر از T2 قرار می‌گیرد. این شاسی بلند جدید علاوه بر پیشرانه هیبریدی شارژی با موتور بنزینی نیز وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود وظیفه تامین نیرو در این نسخه همانند مدل تراولر به موتور ۱.۵ یا موتور ۲ لیتری توربو سپرده شود. انتقال نیرو هم به احتمال زیاد توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه یا ۸ سرعتی خودکار انجام خواهد شد.

ابعاد و وزن
طبق اطلاعات درج شده در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، جتور شانهای T1 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۰۶، ۱۹۶۷ و ۱۸۴۵ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری این خودرو ۲۸۱۰ میلی‌متر بوده و رینگ‌های آن ۱۹ اینچی هستند. وزن مدل مجهز به سانروف ۲۰۰۰ کیلوگرم و وزن مدل فاقد سانروف ۱۹۶۳ کیلوگرم اعلام شده است. به گفته جتور، این شاسی بلند جدید زوایای ورود و خروجی به ترتیب برابر با ۲۷ و ۲۵ درجه دارد.

مشخصات فنی جتور شانهای T1
شانهای T1 از پیشرانه موسوم به «کنپنگ سوپر پرفورمنس الکتریک هایبرید C-DM» سود می‌برد. این پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتورهای برقی بوده و در مجموع ۶۰۳ اسب بخار قدرت دارد. از این رقم ۱۵۴ اسب بخار توسط موتور بنزینی تولید می‌شود. تامین کننده انرژی موتورهای الکتریکی باتری لیتیوم آهن فسفات ساخت شرکت CALB-Tech است. در رابطه با ظرفیت باتری فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.

چری مدعی است جتور شانهای T1 در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی فقط و فقط ۱.۰۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این شرکت حداکثر سرعت محصول جدید خود را ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده است. خودروساز چینی تاکید دارد سامانه ترمز ضد قفل T1 از شرکت آلمانی بوش خریداری می‌شود. این شاسی بلند هیبریدی شارژی توانایی بکسل کردن باری به وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم را دارد.

انتظار می‌رود عرضه جتور شانهای T1 از فصل چهارم امسال آغاز شود. قیمت این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره