نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

اولین اطلاعات از سدان خوش استیل و هیبریدی «چانگان»

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اولین اطلاعات از سدان خوش استیل و هیبریدی «چانگان»

آخرین خودرو/ شرکت چانگان برای عرضه نسخه جدید سدان Nevo A05 آماده می‌شود. این نسخه تغییراتی را در بدنه تجربه کرده و با ظاهری بروزتر وارد بازار خواهد شد.

برند جدید Nevo در چین با نام Qiyuan شناخته می‌شود. این برند با هدف عرضه خودروهای هیبریدی و برقی پایین رده پایه گذاری شده است. بر اساس داده‌های موجود، در شش ماهه نخست امسال این برند موفق به فروش ۷۲,۹۶۸ دستگاه از محصولات خود شده؛ از این تعداد ۱۵,۱۷۱ دستگاه در ماه ژوئن به فروش رسیده است.

سدان A05 که از سال گذشته در بازار حضور دارد، در ماه ژوئن ۵,۰۴۱ مشتری را جذب خود کرده است. با چنین رکوردی، A05 از بازار سدان‌های کامپکت چین سهمی ۱.۵۹ درصدی را در اختیار دارد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در ماه ژوئن میزان فروش این خودرو نسبت به ماه می ۱۲ درصد افزایش یافته است.

طراحی ظاهری چانگان Nevo A05 جدید
در نمای روبرو از مدل جدید Nevo A05 تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد. مثل مدل کنونی جلوپنجره بسته طراحی شده و چراغ‌ها درون قابی باریک و کشیده قرار دارند. سپر هم اسپرت بوده و در پایین آن یک ورودی هوای عریض تعبیه شده است.

اما در نمای عقب شاهد تغییرات نسبتاً زیادی هستیم. در مدل جدید Nevo A05 چراغ‌های مستقل قبلی جای خود را به چراغ‌های به هم پیوسته داده‌اند.‌ لوگوی قبلی هم با نوشته نام کمپانی جایگزین شده است. علاوه بر این‌ها، سپر هم طراحی متفاوتی نسبت به قبل دارد.

ابعاد
طبق انتظار در مدل جدید سدان چانگان، Nevo A05 تغییری در ابعاد خودرو رخ نداده و طول، عرض و ارتفاع به ترتیب در رقم‌های ۴۷۸۵، ۱۸۴۰ و ۱۴۶۰ میلیمتر ثابت باقی مانده‌اند. این سدان با ۵ رینگ‌ متنوع در اندازه‌های ۱۷ و ۱۸ اینچ به فروش خواهد رسید.

مشخصات فنی چانگان Nevo A05
همچون قبل، چانگان Nevo A05 جدید با پیشرانه هیبریدی شارژی عرضه خواهد شد. این پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی می‌شود. موتور بنزینی توانایی تولید ۹۷ اسب بخار قدرت را دارد. موتور برقی هم ۲۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با اتکا به این پیشرانه، A05 می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

باتری به کار رفته در چانگان Nevo A05 از نوع لیتیوم آهن فسفات است. در رابطه با ظرفیت باتری حرفی به میان نیامده، اما اگر قرار باشد A05 با همان پک‌های قبلی به فروش برسد، بسته به تیپ از باتری ۹.۰۷ و ۱۸.۹۹ کیلووات ساعتی استفاده خواهد شد. طبق استاندارد CLTC در حالت تمام الکتریکی، این باتری‌ها برای پیمایش ۷۰ و ۱۴۵ کیلومتر مسافت کفایت می‌کنند. در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری، امکان پیمایش ۱۲۲۵ و ۱۳۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره