نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

رونمایی از هاچ بک برقی کرمان موتور؛ KMC E30X به نمایشگاه تحول آمد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رونمایی از هاچ بک برقی کرمان موتور؛ KMC E30X به نمایشگاه تحول آمد

آخرین خودرو/ کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از هاچ بک برقی خود با نام KMC E30X رونمایی کرده است و آن را به نمایش گذاشته است.

شرکت کرمان موتور یکی از اولین شرکت هایی بود که در راه توسعه خودرو های برقی قدم های مثبتی برداشت و تاکسی های برقی خود را با نام KMC EJ7 روانه ناوگان حمل و نقل شهری کرد و قصد تا محصولات برقی خود را گسترش دهد. این شرکت در جدیدترین اقدام خود با محصولی جدید برقی پا به نمایشگاه تحول صنعت خودرو گذاشته و از هاچ بک برقی خود رونمایی کرده است.

نام هاچ بک برقی کرمان موتور، KMC E30X اعلام شده و در حقیقت محصولی از شریک تجاری گروه کرمان موتور یعنی برند چینی JAC است و در کشور چین با نام JAC E30X شناخته می شود. البته نا گفته نماند این خودرو در برخی از بازارها با نام JAC YTTRIUM 3 به فروش می رسد.

هاچ بک برقی کرمان موتور در سال ۲۰۲۳ رونمایی و عرضه شده و از این منظر می توان این خودرو را کاملا یک خودرو به روز به حساب آورد. طراحی کلی این خودرو بسیار نزدیک به طراحی برند مشهور اروپایی یعنی برند MINI است و همان چراغ های دایره ای شکل مشهور برند مینی را می توان در این خودرو نیز مشاهده کرد.

مشخصات فنی هاچ بک برقی کرمان موتور
وظیفه تامین نیروی محرکه در KMC E30 X بر عهده پیشرانه برقی ۱۰۰ کیلوواتی (۱۳۴ اسب بخار) است که می تواند تا ۲۱۰ نیوتن متر، گشتاور تولید کرده و به چرخ های جلو منتقل کند. ناگفته نماند ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، نهایت سرعتی است که با این خودرو می توانید داشته باشید. ظرفیت باتری های هاچ بک برقی کرمان موتور ۵۱.۵ کیلووات ساعت اعلام شده و این خودرو به کمک باتری های خود می تواند ۵۰۵ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ کامل پیمایش کند. پکیج باتری های این خودرو به ۹ ساعت زمان نیاز دارد تا به وسیله شارژر های معمولی به صورت کامل شارژ شوند اما این مدت زمان به وسیله فناوری شارژ سریع تا ۳۰ دقیقه کاهش می یابد.

امکانات ایمنی و رفاهی KMC E30 X
هاچ بک برقی کرمان موتور با توجه به کلاس و تیپ خود امکانات بسیار خوبی را در دل خود جای داده است که این موضوع می تواند ارزش خرید این محصول را بالا ببرد. شش کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، استارت دکمه ای، کروز کنترل، هشدار برخورد از جلو، سنسور نور، سنسور TPMS، ترمز پارک برقی، دستگیره های مخفی شونده، سامانه کنترل کشش، حافظه صندلی راننده، سرد کن و گرم کن صندلی های راننده، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و… همگی از آپشن های این خودرو به حساب می آیند.

متاسفانه هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو مشخص نیست اما انتظار می رود شرکت کرمان موتور به زودی برنامه های عرضه این خودرو را مشخص کرده و آن را وارد بازار خودروی کشور کند.

سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir