نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

رونمایی از هاچبک برقی پارس خودرو؛ لیپ موتور T03 به ایران آمد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رونمایی از هاچبک برقی پارس خودرو؛ لیپ موتور T03 به ایران آمد

آخرین خودرو/ هاچبک برقی پارس خودرو یا همان لیپ موتور T03 نخستین وارداتی تمام برقی پارس خودرو است که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد.

پارس خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا با دست پر به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده و اولین برقی وارداتی خود را به این نمایشگاه آورده است. هاچبک برقی پارس خودرو محصولی از لیپ موتور چین است که در سگمنت خودروهای ساب کامپکت برقی قرار می گیرد. لیپ موتور یکی از خودروسازان نوظهور چین است که که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک استارتاپ و با هدف توسعه خودروهای برقی آغاز به کار کرد. این خودروساز یکی از قوی ترین های چین در رده برقی به حساب می آید و همین قدرت باعث شد تا در سال ۲۰۲۳ استلانتیس ۲۰ درصد از این خودروساز را خریداری کند و برنامه عرضه خودروهای این نشان در اروپا را پیش ببرد.

لیپ موتور T03 محصولی است که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد و پس از سرمایه گذاری مشترک با استلانتیس، قرار است این خودرو در بازار اروپا و بریتانیا هم به عرضه برسد. پس با محصولی طرف هستیم که کیفیت بالایی را در میان برقی های چینی ارائه می دهد و یک محصول استراتژیک و اقتصادی برای کمپانی مادر به حساب می آید. در ادامه به معرفی این خودروی کوچک شهری می پردازیم.

مشخصات فنی هاچبک برقی پارس خودرو
لیپ موتور T03 به یک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۷ اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور ۱۵۸ نیوتن متر را دارد. پک باتری این خودرو از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت ۴۱.۳ کیلووات ساعتی دارد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در عقب سیستم نیمه مستقل میله پیچشی را در این خودرو می بینیم. با هر بار شارژ کامل پک باتری این خودرو می توان مسافت ۴۰۳ کیلومتر را (بر اساس استاندارد NEDC) پیمود. شارژ کامل با شارژر های معمولی ۳.۵ ساعت زمان می برد و با شارژر سریع DC مدت زمان شارژ به ۳۶ دقیقه کاهش می یابد.

کابین و امکانات
داخل کابین طراحی مینیمال، ساده و بسیار اقتصادی را می بینیم. متریال از پلاستیک خشک است اما کیفیت راضی کننده به نظر می رسد. یک صفحه نمایش کوچک جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و صفحه نمایش دیگری در وسط سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد. با وجود اینکه با یک اقتصادی کوچک طرف هستیم اما امکانات به نسبت کاملی را در این خودرو می بینیم. در هاچبک برقی پارس خودرو امکانات ایمنی و رفاهی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، کنترلر های سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، ۲ کیسه هوا، آینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن، سانروف پانورامیک، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، سنسنور پارک عقب و جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و… دیده می شود.

باید دید لیپ موتور T03 چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید اما اگر قیمت معقولی برای این خودرو در نظر گرفته شود، پیش بینی می شود این خودرو تبدیل به یک محصول موفق اقتصادی در رده خودروهای برقی شود.

سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir