نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

چه کسی جلوی ثبت سفارش خودروهای وارداتی را گرفته است؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
چه کسی جلوی ثبت سفارش خودروهای وارداتی را گرفته است؟

آخرین خودرو/ چند ساعت قبل مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد که مشکلی در زمینه ثبت سفارش خودروهای وارداتی وجود ندارد. اما حال اسنادی در اختیار پایگاه خبری آخرین خودرو قرار گرفته است که نشان می دهد این ادعای وزارت صمت رد می شود. چند روز قبل رسانه آخرین خودرو برای اولین بار اعلام کرد که از ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ثبت سفارش خودروهای صفر کیلومتر و لوازم یدکی متوقف شده است. خوشبختانه با خبر شدیم که ثبت سفارش لوازم یدکی از سر گرفته شده و امکان ورود لوازم یدکی خودروها به کشور فراهم گردیده است. اما همچنان امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای شرکت های بازرگانی وجود ندارد. با این حال مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت می گوید که ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف نشده است.
حال نامه مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳ نشان می دهد که نه تنها مشکلات مربوط به ثبت سفارش، تغییر ناگهانی قوانین، موانع تامین ارز و… حل نشده است، بلکه این موارد همچنان وجود دارد و وزارت صمت پاسخی در مورد این اشکالات ارائه نمی دهد. در این نامه ها اشاره شده است که بازرگانان، تولیدکنندگان و واردکنندگان اجناس مختلف نسبت به اتفاقات رخ داده اعتراض دارند.
پیگیری خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که تا این لحظه (دوشنبه شب مورخ اول مرداد ۱۴۰۳) همچنان کد تعرفه واردات خودروی صفر کیلومتر برای بازرگانان غیر فعال است و شرکت های واردکننده خودرو نمی توانند ثبت سفارش جدیدی را انجام دهند.
در گزارش قبلی آخرین خودرو اعلام شد که به دستور مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، سید علی لطفی زاده، ثبت سفارش کالاهای مختلف از جمله خودروهای صفر کیلومتر برای شرکت های بازرگانی متوقف شده است. حال در نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی به دادگستری استان تهران نام این فرد برای پیگیری های بیشتر دیده می شود. البته این وزاتخانه در این نامه درخواست پیگیری این موضوع از سوی سازمان توسعه تجارت را داشته است. با این وجود واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار آخرین خودرو گفته اند که توقف ثبت سفارش توسط مشاوری عالی وزیر صمت صادر شده است و سازمان توسعه در چند وقت اخیر به دنبال حل مشکل بوده و تا به این لحظه توانسته است تا ثبت سفارش لوازم یدکی را دوباره برقرار کند.
در این چند روز وزیر صمت و نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با خبرنگار آخرین خودرو این وعده را دادند که مشکل ثبت سفارش خودروهای وارداتی پیگیری و حل شود. با این حال توقع می رود که این موضوع به طور کامل از سوی دستگاه های مربوطه پیگیری گردد و وزارت صمت در اعلام گزارش ها، منکر مشکلات پیش آمده نشود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir