نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

رکورد کم مصرف ترین خودروی برقی دنیا شکست

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رکورد کم مصرف ترین خودروی برقی دنیا شکست

آخرین خودرو/ شرکت لوسید موتورز با معرفی مدل ۲۰۲۵ از سدان پر سر و صدای Air، استاندارد جدیدی را در زمینه مصرف انرژی تعریف کرده است. نسخه Pure از این خودرو حالا می تواند با هر کیلووات انرژی ۵ مایل یا ۸ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. چنین رقمی در بین تمامی خودروهای الکتریکی یک رکورد به حساب آمده و Air Pure را به کم مصرف ترین اتومبیل برقی دنیا تبدیل می کند.

به گزارش آخرین خودرو، به لطف کاهش مصرف انرژی، مدل ۲۰۲۵ از لوسید Air Pure با هر بار شارژ پیمایش خواهد توانست تا ۴۲۰ مایل یا ۶۷۶ کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم بر اساس استاندارد واقع گرایانه تر EPA محاسبه شده و احتمال تحقق اعدادی نزدیک به آن در شرایط واقعی بسیار بالاست. شاید بدانید انرژی مورد نیاز نسخه Pure از لوسید Air توسط پک باتری ۸۴ کیلووات ساعتی تأمین می شود.

آنطور که لوسید موتورز اعلام کرده، کاهش مصرف انرژی به لطف استفاده از یک پمپ حرارتی بهینه حاصل شده است. این قابلیت که پیشتر به مدل اسپرت Sapphire منحصر بود، میزان مصرف انرژی را به ویژه در آب و هوای سرد به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

علاوه بر مدل پایه Pure، برد حرکتی دیگر نسخه های سدان Air نیز در مدل ۲۰۲۵ افزایش پیدا کرده است. نسخه گرند تورینگ این خودرو با شارژ کامل باتری قادر است تا ۵۱۲ مایل یا ۸۲۴ کیلومتر مسافت را طی کند، نسخه تورینگ هم توانایی پیمایش ۴۰۶ مایل یا ۶۵۳ کیلومتر مسافت را دارد.

لوسید Air و پیمایش تهران تا اردبیل فقط با ۴۱ هزار تومان !
در کشور ما برای شارژ خودروهای برقی تعرفه ۵۴۷ تومانی به ازای هر کیلووات تعیین شده؛ با این حساب باید گفت هر صد کیلومتر رانندگی با این خودرو، ۶.۸ هزار تومان هزینه انرژی دارد. اگر در دنیای موازی امکان واردات و استفاده از لوسید Air نسخه Pure فراهم بود، برای یک سفر تقریباً ۶۰۰ کیلومتری با این خودرو – مثلا از تهران تا اردبیل – فقط ۴۱ هزار تومان صرف شارژ باتری می شد. در حال حاضر و در شرایط واقعی که اکثر خودروهای داخلی در جاده حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می کنند، طی این مسیر با بنزین سهمیه‌ ای حدود ۶۳ هزار تومان و با بنزین آزاد حدود ۱۲۶ هزار تومان هزینه دارد.

افزایش برد حرکتی تنها تغییر مثبت مدل ۲۰۲۵ از لوسید Air نیست. به غیر از این ویژگی، تمامی مدل های خانواده Air در حالت استاندارد با سیستم کمک راننده پیشرفته «دریم درایو پریمیوم» به دست مشتریان می رسند. ضمن اینکه لوسید می گوید از سخت افزار جدیدی با سه برابر قدرت پردازشی بیشتر و همچنین حافظه رم دو برابری در مدل ۲۰۲۵ استفاده شده؛ از این رو عملکرد سیستم اطلاع رسانی سرگرمی، روان تر و سریع تر شده و رانندگان تجربه بهتری خواهند داشت.

قیمت نسخه پایه یا همان لوسید Pure Air مدل ۲۰۲۵ در ایالات متحده از ۶۹,۹۰۰ دلار (حدود ۴ میلیارد تومان) آغاز می شود. نسخه های Touring و Grand Touring نیز به ترتیب ۷۸,۹۰۰ و ۱۱۰,۹۰۰ دلار (۴.۵۷ و ۶.۷ میلیارد تومان) قیمت دارند.

گفتنی است کاهش میزان مصرف انرژی، باعث کاهش وابستگی به مواد معدنی شده و نیاز خودروسازان به آنها را کمتر می کند. این امر به نوبه خود صرفه جویی در منابع طبیعی و کاهش هزینه ساخت خودروهای برقی را در پی دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir