نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

قیمت شاهین پلاس مشخص شد؛ این گران ترین محصول سایپا است!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
قیمت شاهین پلاس مشخص شد؛ این گران ترین محصول سایپا است!

آخرین خودرو/ سرانجام مورد انتظار ترین خب از گروه خودروسازی سایپا منتشر شد و قیمت شاهین پلاس به عنوان پرچمدار محصولات سایپا اعلام گردید.

شاهین به عنوان سدان ملی سایپا فروش خوبی را در بازار تجربه کرد اما همیشه به پیشرانه قدیمی و ضعیف آن انتقادهایی وارد بود. این پیشرانه ضعیف حتی در نسخه اتوماتیک شاهین هم به کار برده شد و این انتقاد به شاهین CVT هم وارد بود. سایپا در نهایت تصمیم بر عرضه نسخه ای متفاوت از شاهین گرفت. شاهین پلاس با پیشرانه ای به روز تر و جعبه دنده AT توسط سایپا معرفی شد و بارها توسط سایپا در نمایشگاه های مختلف به نمایش در آمد. حالا در شرایط فروش جدید سایپا نام این خودرو را ببینیم و پیش پرداخت آن هم مشخص شده است. بر اساس شرایط فروش منتشر شده سایپا، قیمت شاهین پلاس در محدوده ۸۱۰ تا ۸۴۰ میلیون تومان خواهد بود. این قیمت اگرچه بالا به نظر می رسد اما این پیام را دارد که بر اساس قیمت گذاری های جدید، باید منتظر قیمت بالایی برای تمام محصولات داخلی باشیم.

جدول قیمت شاهین پلاس

ویدیو معرفی و مشخصات شاهین پلاس

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ME16 را داریم که در واقع همان موتور EC5 گروه PSA است. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند ۱۶ سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت ۱۱۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته طراحی شده توسط آیسین و یا ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد.

در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir